Nowy Sprinter 4×4 z napędem na wszystkie koła prezentuje swoje możliwości tam, gdzie kończy się utwardzona nawierzchnia. Gdy droga staje się coraz bardziej wymagająca, on bez trudu przemierza kolejne kilometry.
Wersja Kombi znakomicie sprawdzi się podczas transportu gości do zaśnieżonych kurortów w Alpach, a Furgon pozwoli załodze wraz z materiałami i narzędziami dotrzeć do turbin wiatrowych wzniesionych na podmokłych obszarach. Wariant ze skrzynią ładunkową pomoże wyciągnąć maszyny budowlane, które ugrzęzły w błocie, a model z podwoziem do zabudowy bez trudu pokona skaliste lub pustynne bezdroża.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Sprinter 4×4 to samochód dostawczy z napędem na wszystkie koła przeznaczony do profesjonalnych zadań, a nie do bulwarowej jazdy. Obszar jego działania nie ogranicza się tylko do placów budowy, rejonów górskich czy obszarów zaśnieżonych i położonych z dala od cywilizacji. Model może być wykorzystywany w wielu branżach: budownictwie, energetyce, leśnictwie czy hotelarstwie. Docenią go również poszukiwacze przygód oraz turyści.
Dołączany napęd na wszystkie koła
Aby uruchomić napęd na wszystkie koła, wystarczy wcisnąć przycisk – do akcji wkracza wtedy elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS. Kierowcy pozostaje tylko prowadzenie samochodu, czyli obsługa pedałów i kierownicy. Elektronika zajmie się resztą. Napęd na obie osie jest zintegrowany z montowanym standardowo układem kontroli stabilności ESP i doskonale uzupełnia zakres działań obecnych na pokładzie systemów aktywnego bezpieczeństwa.
Opcjonalnie Sprinter 4×4 oferowany jest teraz z systemem kontroli zjazdu (Downhill Speed Regulation – DSR), który podczas pokonywania zjazdów automatycznie utrzymuje zadaną wcześniej prędkość. DSR kontroluje jednostkę napędową i przekładnię oraz steruje pracą układu hamulcowego. Uruchamia się go za pośrednictwem przycisku na desce rozdzielczej. Za ustawienie prędkości zjazdu odpowiada dźwignia tempomatu, którego obecność warunkuje doposażenie w DSR.
Na życzenie, Sprinter 4×4 dostępny jest także z systemem wspomagania ruszania pod górę Hill-Start Assist, terenowym ogumieniem z wyjątkowo głębokim bieżnikiem oraz bogatym wachlarzem elementów znanych już z pozostałych odmian modelu.
4ETS: sprawdzona technologia napędu
Napęd na wszystkie koła Sprintera 4×4 bazuje na elektronicznym systemie kontroli trakcji 4ETS. To technologia sprawdzona w Vito 4×4 oraz samochodach osobowych i SUV-ach Mercedes-Benz. W przeciwieństwie do innych modeli napęd Sprintera jest jednak odłączany. Takie rozwiązanie pozwala sprostać zróżnicowanym warunkom eksploatacji auta dostawczego, a jednocześnie ogranicza zużycie paliwa.
Napęd można uruchomić, gdy silnik samochodu pracuje – zarówno na postoju, jak i podczas jazdy z niewielkimi prędkościami (do 10 km/h). Należy w tym celu wcisnąć przycisk na desce rozdzielczej. Elektryczny silnik sprzęga wówczas koła zębate w skrzyni rozdzielczej, a lampka na panelu zegarów informuje o tym, że układ jest gotowy do pracy.
Napęd na wszystkie koła Sprintera 4×4 wykorzystuje sztywne połączenie. Siła napędowa przesyłana jest płynnie, a po jego uruchomieniu wszystkie funkcje standardowego systemu Adaptive ESP pozostają aktywne, podobnie jak kontrola poślizgu (ASR). Gdy napęd na wszystkie koła jest włączony, rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią w normalnych warunkach wynosi 35:65.
Zamiast mechanicznych blokad mechanizmów różnicowych Sprinter 4×4 korzysta z elektronicznego systemu kontroli trakcji. Jeśli jedno lub więcej kół straci trakcję na śliskiej nawierzchni, 4ETS automatycznie przyhamuje je za pomocą krótkich impulsów. W konsekwencji moment obrotowy o tej samej wartości trafi na koła dysponujące lepszą przyczepnością. W tym celu 4ETS wykorzystuje czujniki ABS zamontowane przy kołach. Automatyczne uruchomienie hamulców przynosi ten sam efekt, co działanie blokad mechanizmów różnicowych.
Skrzynia rozdzielcza została połączona z główną przekładnią za pomocą złącza kołnierzowego. Przedni dyferencjał zachował kompaktowe wymiary i podobnie jak przednie wały napędowe, nie wymaga konserwacji. To znacznie wpływa na interwały międzyprzeglądowe.
Jeszcze więcej trakcji: 4×4 z reduktorem
Dodatkowe przełożenie redukcyjne “Low Range” do jazdy w terenie, oferowane jako opcja, dodatkowo poszerza możliwości Sprintera 4×4. Uruchamia się je przyciskiem podczas postoju, gdy silnik pojazdu pracuje, napęd na obie osie jest aktywny, a pedał sprzęgła wciśnięty. Przełożenie jest skrócone o współczynnik 1,42, czyli o 42 proc. Maksymalna prędkość pojazdu na poszczególnych biegach została odpowiednio ograniczona, a trakcja – znacznie zwiększona. Korzystanie z reduktora pozwala ograniczyć użycie sprzęgła, zwłaszcza w trakcie częstego manewrowania lub jazdy z pełnym obciążeniem, np. podczas holowania przyczepy w warunkach terenowych.
Przekładnia redukcyjna z kołami o zębach prostych jest ekstremalnie wytrzymała na obciążenie. Jeśli Sprinter 4×4 został dodatkowo wyposażony w opcjonalny układ kontroli zjazdu DSR (Downhill Speed Regulation), ten zostaje automatycznie aktywowany po włączeniu reduktora.
Duży prześwit zwiększa sprawność w terenie
Chociaż Sprinter 4×4 nie jest samochodem stricte terenowym, jego podniesione nadwozie (o 110 mm z przodu i o 80 mm z tyłu) zapewnia mu właściwości podobne do aut uterenowionych. Kąt natarcia Sprintera o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony wynosi 28 zamiast 18 stopni w przypadku odmiany tylnonapędowej. W furgonie z krótkim tylnym zwisem kąt zejścia to 27 zamiast 22 stopni. Kąt rampowy – istotny zwłaszcza podczas jazdy po dużych nierównościach – w Sprinterze 4×4 ze standardowym rozstawem osi wynosi 25 stopni (17 stopni w wersji tylnonapędowej). Zależnie od jednostki napędowej, zdolność pokonywania wzniesień jest o około 20 proc. większa niż w przypadku Sprintera z tradycyjnym napędem. Równie imponująca jest głębokość brodzenia (610 zamiast 500 mm).
Z uwagi na zwiększony prześwit dodatkowe migacze w lusterkach byłyby położone na wysokości przekraczającej dopuszczalne normy. W Sprinterze 4×4 przeniesiono je więc na błotniki. Z tego samego względu odmiany furgon i kombi otrzymały tylne światło przeciwmgłowe oraz światło cofania zintegrowane ze zderzakiem.
Standardowe wyposażenie Sprintera 4×4 obejmuje także 100-litrowy zbiornik paliwa. Uchwyty na słupkach dla kierowcy i pasażera pozwalają na łatwiejsze wsiadanie do umieszczonej wyżej kabiny. W porównaniu z tylnonapędowym Sprinterem, w przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano wzmocnione stabilizatory.
Niska masa napędu, łatwiejsze prowadzenie
Zależnie od wersji silnikowej, układ napędu na wszystkie koła w Sprinterze 4×4 waży od 115 do 135 kg. To zasługa systemu 4ETS, którego zastosowanie zwalnia z konieczności montażu mechanicznych blokad dyferencjałów.
Na drodze Sprinter 4×4 imponuje pewnym zachowaniem i znakomitą trakcją. Prowadzi się bezpiecznie i bez wysiłku, w sposób typowy dla Mercedesów, zapewniając ten sam komfort, co model z napędem na tylną oś.
W pełni zintegrowany z funkcjami Adaptive ESP
System 4ETS jest w pełni zintegrowany z elektronicznym układem kontroli stabilności Adaptive ESP. Charakterystyka Adaptive ESP została dostosowana do wymagań wersji 4×4, a wszystkie jego funkcje pozostają aktywne również po uruchomieniu napędu na obie osie: system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), kontrola poślizgu (ASR), elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), Brake Assist (BAS) oraz Start-off Assist (AAS). Szczególnie istotna w przypadku wariantów nadwoziowych Sprintera oraz jazdy z obciążeniem jest funkcja wykrywania położenia środka ciężkości (Load Adaptive Control – LAC), która określa położenie środka ciężkości w oparciu o ruchy pojazdu i dobiera odpowiednią charakterystykę pracy układu ESP.
W autach z fabrycznym hakiem holowniczym działanie Adaptive ESP uzupełnia system Trailer Stability Assist, który przeciwdziała ruchom wahadłowym przyczepy poprzez selektywne uruchamianie hamulców poszczególnych kół.
Zależnie od sytuacji na drodze, wskazane może być wyłączenie układu kontroli poślizgu ASR – wystarczy wtedy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej. Podniesienie progu tolerancji dla poślizgu kół przydaje się na przykład podczas jazdy z łańcuchami śniegowymi lub po nawierzchni żwirowej. Funkcja ASR automatycznie uruchamia się z powrotem po przekroczeniu prędkości 40-60 km/h, a także gdy dojdzie do nadmiernego poślizgu kół lub gdy poślizg ten utrzymuje się dłużej niż 10 sekund. System ESP przez cały czas pozostaje aktywny.
Silniki rzędowe Euro VI
Do napędu Sprintera 4×4 służą nowe jednostki napędowe, spełniające wymogi przyszłej normy emisji spalin Euro VI (BlueTec, technologia SCR, wtrysk AdBlue). Inżynierowie wykorzystali zalety dodatkowego osprzętu do oczyszczania spalin w celu optymalizacji charakterystyki wtrysku, procesu spalania oraz ciśnienia doładowania. Dodatkowej optymalizacji pod kątem zużycia paliwa poddano napęd i elementy pomocnicze. Zabiegi te objęły m.in.: przekładnię, tylną oś oraz inteligentne zarządzanie alternatorem.
Trzonem gamy jednostek napędowych Sprintera jest 4-cylindrowy silnik OM 651 o pojemności 2,15 litra. Średnica cylindra wynosi 83 mm, a długi skok tłoka – 99 mm – pozwala generować dużą siłę napędową. Za doładowanie odpowiada dwustopniowa turbosprężarka.
Sprinter 4×4 dostępny jest w dwóch wersjach mocy:
• 313/513 BlueTec 4×4 (moc 95 kW – 129 KM przy 3800 obr./min., maks. moment obrotowy 305 Nm przy 1200- 2400 obr./min.);
• 316/516 BlueTec 4×4 (moc 120 kW – 163 KM przy 3800 obr./min., maks. moment obrotowy 360 Nm przy 1400- 2400 obr./min.).
Sprinter 4×4 z nadwoziami otwartymi i z podwoziem do zabudowy oferowany jest również z 4-cylindrowymi silnikami Euro 5b+ (wartości mocy i momentu obrotowego pozostają bez zmian). Odmiany te są pozbawione układu SCR z wtryskiem AdBlue, elementów kluczowych dla spełnienia normy Euro VI.
Tam, gdzie niezbędna jest maksymalna moc, sprawdza się Sprinter 4×4 z 3-litrową jednostką V6 OM 642. Długoskokowy silnik (średnica x skok: 83 x 92 mm) ma aluminiową skrzynią korbową oraz cztery górne wałki rozrządu. Przesunięcie czopów korbowych i zastosowanie wałka wyrównoważającego zapewnia mu wyjątkowo cichą pracę.
6-cylindrowy silnik dla Sprintera 4×4 dostępny jest w następującej wersji 319/519 BlueTec 4×4 (moc 140 kW – 190 KM przy 3800 obr./min., maks. moment obrotowy 440 Nm przy 1600- 1800 obr./min.).
Standardowo wszystkie jednostki współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi Eco Gear, które dzięki szerszemu zakresowi przełożeń i użyciu oleju o ograniczonym tarciu są teraz jeszcze bardziej ekonomiczne. Alternatywnie, model dostępny jest z 5-stopniową przekładnią automatyczną z konwerterem, ułatwiającą jazdę w trudnych warunkach – kierowca może się wówczas w pełni skoncentrować na prowadzeniu.
Korzystne zużycie paliwa
Sprinter 316 BlueTec 4×4 potrzebuje średnio zaledwie 8,3 l/100 km (cykl NEDC), zaś Sprinter 313 BlueTec 4×4 – tylko o 0,3 l/100 km więcej. Oznacza to, że zużycie paliwa wspomnianych modeli jest o około 0,4-0,8 l/100 km wyższe od ich odpowiedników z napędem na tylną oś. W przypadku Sprintera 4×4 319 BlueTec średnie zużycie paliwa wynosi 9,8- 9,9 l/100 km (cykl NEDC).
Nowe systemy bezpieczeństwa
Sprinter 4×4 korzysta z pięciu innowacyjnych systemów wspomagających, zaprezentowanych w tym roku przy okazji premiery nowej odsłony modelu. Układy Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, Highbeam Assist oraz Lane Keeping Assist są już dostępne dla wersji 4×4. Crosswind Assist zostanie wprowadzony do jej oferty w 2014 roku.
Udoskonalone nadwozie i wnętrze
Sprinter 4×4 wyróżnia się również modyfikacjami karoserii i kabiny. Nowa osłona chłodnicy ma perforowane żaluzje, a przednie lampy – ostrzejsze rysy. Lista zmian obejmuje też wyżej poprowadzoną maskę oraz zderzak o atrakcyjniejszym dla oka kształcie. Jego dolna część przypomina elementy spotykane w SUV-ach i znakomicie współgra z charakterem wersji 4×4. Nowa tapicerka i obicia foteli zwiększa komfort wnętrza, grubsze koło kierownicy zapewnia lepszy chwyt. Także dźwignia zmiany biegów została przeprojektowana.
Dodatkowo, Sprinter otrzymał nowy typ radioodtwarzacza z systemem Bluetooth, klawiaturą i książką telefoniczną oraz nawigacją Becker Map Pilot.
Liczne warianty do wyboru
Aby dopasować Sprintera 4×4 do potrzeb każdego nabywcy, gama modelu obejmuje liczne warianty: dwie wersje dopuszczalnej masy własnej (3,5 lub 5 ton, ta druga z podwójnym ogumieniem tylnej osi), odmiany ze średnim lub długim rozstawem osi oraz z trzema rodzajami dachu: normalnym, podwyższonym lub ekstra wysokim. Spriter 4×4 oferowany jest jako furgon i kombi, a także z nadwoziem otwartym (dostępnym we wszystkich standardowych wersjach) oraz z podwoziem do zabudowy (z kabiną pojedynczą lub podwójną).










![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
