MINI: ELEKTRYCZNY MINI COUNTRYMAN E W LINII STYLISTYCZNEJ FAVOURED

Wraz z nowym MINI Countryman E marka rozszerza swoją ofertę o modele w pełni elektryczne.

Połączenie w pełni elektrycznego napędu oraz innowacyjnych technologii zapewnia mobilność bez lokalnej emisji spalin i angażujące wrażenia dla kierowcy. Wyrazista linia stylistyczna Favoured podkreśla prezencję tego wszechstronnego modelu.


Zobacz relacje:

DS AUTOMOBILES: DS 7 VAUBAN – OPANCERZONA HYBRYDA PLUG-IN
 

ROZMAITOŚCI


 

Większe wymiary MINI Countryman E czynią tego crossovera idealnym kompanem dla całej rodziny. Model ten jest o 13 cm dłuższy i o 8 cm wyższy niż MINI Countryman drugiej generacji. W rezultacie największe obecnie MINI oferuje więcej przestrzeni wewnątrz niż kiedykolwiek dotąd oraz więcej miejsca na różne przedmioty. Po złożeniu tylnych siedzeń w bagażniku o pojemności do 1450 l można przewozić nawet duże przedmioty. Prześwit wynoszący 202 mm zapewnia dodatkowy komfort na nierównych drogach.

MINI Countryman dostępne jest w czterech nowych liniach stylistycznych oferujących wiele opcji indywidualizacji wyglądu zewnętrznego oraz wnętrza. Wyrazista linia stylistyczna Favoured podkreśla typowe cechy designu marki kolorem Vibrant Silver. Na życzenie dach i osłony lusterek w tym samym kolorze tworzą wyrazisty kontrast z lakierem karoserii. Klarownie zaprojektowane powierzchnie w głębokim, połyskującym kolorze Blazing Blue nadają MINI Countryman E mocną prezencję. We wnętrzu linia stylistyczna Favoured oferuje wygodne fotele sportowe i nowo zaprojektowaną sportową kierownicę z tekstylnym paskiem zamiast dolnego ramienia.

Progresywny napęd zwiększa frajdę z jazdy.

Silnik elektryczny MINI Countryman E o mocy 150 kW/204 KM osiąga moment obrotowy 250 Nm. W rezultacie samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 s i rozwija prędkość do 170 km/h. Dzięki liniowemu przyspieszaniu silnika w pełni elektryczne MINI Countryman jest wyjątkowo zwinne i dostarcza typowego dla marki wrażenia jazdy gokartem. Wyposażony jest w akumulator o pojemności 66,45 kWh. Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym z mocą do 130 kW do jego naładowania od 10 do 80 procent wystarczy 29 minut. W cyklu testowym WLTP model ma zasięg do 462 km.

Wyrazisty wygląd zewnętrzny zredukowany do najważniejszych elementów.

Zupełnie nowa stylistyka nadwozia podkreśla terenowy charakter MINI Countryman. Dzięki krótkim zwisom karoserii, krótkiej masce i kontrastującemu długiemu rozstawowi osi crossover emanuje zwinnością. Klarowny design powierzchni poprawia aerodynamikę, zwiększając zasięg i podkreślając nowoczesny wygląd samochodu. Przeprojektowana ośmiokątna atrapa chłodnicy i charakterystyczne reflektory LED dają MINI Countryman E jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd.Opcjonalne trzy sygnatury świetlne przednich i tylnych świateł mogą podkreślać różne aspekty wyglądu zewnętrznego.

W widoku bocznym lekko wypukły dach z płynnym połączeniem z nowo zaprojektowanymi słupkami C i charakterystyczny czarny pas dookoła pojazdu tworzą sportowe akcenty. Obręcze kół MINI o wyrazistych wzorach są oferowane w MINI Countryman E w rozmiarach od 17 do 21 cali.

Ciepłe materiały i innowacyjne technologie we wnętrzu.

Prawie o 3 cm większa szerokość w obszarze ramion i łokci zapewnia kierowcy oraz pasażerowi obok dodatkową przestrzeń i komfort w kokpicie nowego MINI Countryman. Deska rozdzielcza obita jest dwukolorową tkaniną, która zachodzi aż na boczki drzwi. Centralnym elementem kokpitu jest okrągły wyświetlacz OLED o średnicy 240 mm i wysokiej jakości szklanej powierzchni. Wszystkie funkcje inforozrywki i systemy wspomagające kierowcę oparte na nowym systemie operacyjnym MINI 9 obsługuje się dotykowo lub głosowo. Tryby MINI Experience zapewniają niezwykle angażujące wrażenia z jazdy. Szklany dach panoramiczny wpuszcza do przestronnego wnętrza więcej światła, tworząc przyjemnie jasną, kojącą atmosferę.

Zaawansowane systemy wspomagają ce kierowcę zwiększające komfort i bezpieczeństwo.

Innowacyjne systemy wspomagające wspierają kierowcę nowymi funkcjami. Opcjonalny system asystujący kierowcy Professional po raz pierwszy umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2 na trasach autostradowych i podobnych. Przy prędkościach do 60 km/h pozwala kierowcy zdjąć ręce z kierownicy, pod warunkiem, że będzie on nadal uważnie obserwował ruch na drodze i w każdej chwili będzie gotowy do interwencji. Asystent może też identyfikować luki w sznurze pojazdów umożliwiające zmianę pasa ruchu w kierunku zjazdu z autostrady, a następnie wyhamowuje pojazd do prędkości optymalnej dla wspomaganej zmiany pasa ruchu.