DS AUTOMOBILES: DS 7 VAUBAN – OPANCERZONA HYBRYDA PLUG-IN

Po pozytywnym przyjęciu DS 7 ELYSEE, teraz kolej na DS 7 VAUBAN, opancerzoną hybrydę typu plug-in opartą na modelu DS 7 E-TENSE 4×4 300.

DS 7 VAUBAN będzie dostępna w niewielkiej liczbie egzemplarzy i będzie stanowić wyjątkową ofertę na rynku.


Zobacz relacje:

MERCEDES-AMG: PURESPEED CONCEPT ZAPOWIEDZIĄ EKSKLUZYWNEJ SERII MYTHOS
 

ROZMAITOŚCI


 

DS 7 VAUBAN został zaprojektowany jako samochód opancerzony o długości 4,59 m oparty na produkowanym seryjnie DS 7 E-TENSE 4×4 300. Aramidy, grupa lekkich materiałów, które charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i są stabilne pod wpływem temperatury, włókna HPPE (polietylen o wysokiej wydajności), stal pancerna i bezpieczne szkło wzmacniają pojazd, zapewniając poziom ochrony VPAM 4 (zabezpieczenie przed pociskami z broni krótkiej). Zaprojektowana z myślą o maksymalnej wydajności, zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i komfortu w standardzie Première Classe, zabudowa pancerna ma bardzo niewielki wpływ na zachowanie na drodze przy zaledwie 164 kg dodatkowej masy.

Droga hamowania DS 7 VAUBAN jest porównywalna z drogą hamowania DS 7 E-TENSE 4×4 300, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest tylko o 0,2 sekundy dłuższe i wynosi 6,1 sekundy zamiast 5,9. Wersja specjalna zachowuje te same właściwości jezdne dzięki zawieszeniu aktywowanemu kamerą DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, a promień skrętu wynoszący zaledwie 10,45 m również został zachowany.

Dzięki podjętym decyzjom technicznym, DS 7 VAUBAN to wyjątkowa propozycja dedykowana francuskiej sztuce podróżowania. Oprócz właściwości jezdnych porównywalnych ze standardowym DS 7, kierowca potrzebuje jedynie prawa jazdy kategorii B, w przeciwieństwie do większości konkurencyjnych modeli, które wymagają prawa jazdy na samochody ciężarowe i specjalnego przeszkolenia. Ceny są również bardzo konkurencyjne, zaczynając od 165 000 euro, a serwisowanie sklasyfikowane jako „intensywne użytkowanie”, tak jak w przypadku standardowego DS 7, odbywa się po prostu w wybranym autoryzowanym punkcie sieci DS STORES.

Zmiany we wnętrzu nadzorowane są przez tapicerów, którzy zapewniają wysoki poziom wyrafinowania. Tłoczenia we wnętrzu Vauban i dodanie specjalnych elementów sterowania to jedyne detale wyróżniające DS 7 VAUBAN. Oprócz dodatkowych elementów wyposażenia figurujących w katalogu, na życzenie dostępne są także pakiety opcji dotyczące zarówno ochrony (automatyczne gaśnice, zamknięty obieg powietrza, syrena, interkom itp.), komfortu pasażerów (dodatkowe gniazda USB, lampki do czytania itp.) jak i personalizacji samochodu (specjalne kolory nadwozia, obicia wewnętrzne, hafty, mocowania proporców itp.).

Owoc nowej współpracy między WELP Group i DS Automobiles, DS 7 VAUBAN, jest od początku do końca realizowany we Francji, montowany w zakładzie w Miluzie, a następnie przekształcany przez WELP France w Hérimoncourt, w przejętej części dawnego zakładu Stellantis.

DS 7 VAUBAN wziął swoją nazwę od fortyfikacji wzniesionych pod koniec XVII wieku. Fortyfikacje Vaubana, złożone z dwunastu grup warownych rozmieszczonych na terenie dziesięciu francuskich departamentów, zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Markiz Sébastien Le Prestre de Vauban nadzorował łącznie budowę około stu fortyfikacji – cytadel, samodzielnych fortów i murów obronnych – we Francji i w innych krajach Europy. Również w Azji i w Afryce zbudowano liczne cytadele i fortece oparte na systemie fortyfikacji Vaubana.

Pierwszy DS 7 VAUBAN został już wyprodukowany. Homologacja jest zaplanowana na czerwiec, a sprzedaż rozpocznie się w późniejszym terminie.

DS 7 VAUBAN to opancerzony pojazd specjalny będący efektem naszej współpracy z WELP, jedną z największych na świecie firm specjalizujących się w zabudowach specjalnych pojazdów opancerzonych. DS 7 VAUBAN został zaprojektowany z myślą o wymagających klientach, którzy oczekują od DS Automobiles wyrafinowania i komfortu, a jednocześnie korzystają ze sprawdzonych rozwiązań chroniących przed atakami. Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić taki produkt do naszej oferty. – powiedział Olivier François, dyrektor generalny DS Automobiles