OPEL: CASCADA JUŻ W SPRZEDAŻY (CENA OD 111 400 ZŁ)

O 0-Cascada-282274

Cascada — nowy kabriolet Opla na każdą porę roku, dostępny w sprzedaży od kwietnia — to stylowy, czteroosobowy samochód o eleganckiej, wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem.

Cascada, uznawana przez Opla za jeden z wiodących produktów w ofercie firmy, jest średniej wielkości autem wyróżniającym się nie tylko wielkością (długość 4696 mm, szerokość z lusterkami 2020 mm), lecz także atrakcyjnymi, zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi oraz bogactwem funkcji.


Zobacz także:
PREMIERY
OPEL CASCADA


Dzięki wyjątkowo sztywnemu nadwoziu, zaawansowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut — zaprojektowanemu z myślą o modelu Insignia OPC — i układowi tłumienia drgań FlexRide model gwarantuje dynamiczną jazdę. Miękki dach otwiera się w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h — wystarczy nacisnąć przycisk w aucie albo użyć pilota. Ekskluzywne detale, takie jak elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa, elektryczny układ Easy Entry, luksusowa tapicerka ze skóry nappa, wentylowane i ergonomiczne fotele, a także niewidoczne dla oka układy zabezpieczeń gwarantują niezrównaną wygodę oraz bezpieczeństwo.

Niewątpliwą zaletą Cascady jest bogate wyposażenie standardowe. Zamówienia można składać już teraz — ceny zaczynają się w Polsce od 111 400 złotych za model COSMO.

Opel, po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów z serii Kadett i Astra, powraca do dawnej tradycji prestiżowych, rzadkich, czteroosobowych pojazdów średniej wielkości z miękkim dachem — jak Kapitän oraz Rekord — charakterystycznych dla lat 50. i 60. Cascada nawiązuje do tej epoki w zdecydowanie nowoczesny i świeży sposób, oferując najlepsze osiągnięcia współczesnej technologii.

 

 

NADWOZIE

Poprzez szeroki rozstaw kół i opływowe kształty typowe dla pojazdów Opla stylistyka Cascady nawiązuje do klasycznej, ponadczasowej elegancji „krążowników szos” z epoki ich świetności. Przy otwartym dachu auto wyróżnia się nieskazitelnym profilem. Od pochylonych słupków A nie ma żadnego widocznego elementu dachu ani osłony mechanizmu, które zakłócałyby sylwetkę samochodu. Aby te linie stały się bardziej wyraziste, dodano ostre załamanie przebiegające w górę aż do panoramicznych tylnych świateł, które nawiązuje do subtelnego zarysu krawędzi w dolnej części nadwozia. Kształt delikatnie podniesionej linii środkowej podkreśla chromowana listwa elegancko otaczająca kokpit. W płynny i stylowy sposób wyznacza ona granicę między częścią dachową a nadwoziem.

Pokrywa silnika przechodzi w masywną maskownicę ozdobioną wyrazistymi chromowanyymi detalami. Obudowy reflektorów przeciwmgłowych przypominają odwrócone płetwy rekina, a efekt ten dodatkowo podkreślają chromowane wstawki. W światłach do jazdy dziennej w reflektorach oraz w światłach tylnych zastosowano technologię LED, a oba zespoły świateł mają kształt skrzydeł typowy dla pojazdów Opla. Z tyłu rozproszono trójwymiarowe, jednorodne moduły LED, dzięki czemu zapewniają one mocne, wyraźne oświetlenie typowe dla samochodów klasy premium. Wyrazista chromowana listwa łącząca zespoły świateł w pokrywie bagażnika nawiązuje do odważnych chromowanych detali znajdujących się z przodu.

MIĘKKI DACH

Do wyprodukowania systemu miękkiego dachu Cascady użyto najwyższej jakości materiałów i rozwiązań technologicznych. Konstrukcja opiera się na komponentach magnezowych, na których spoczywa ciężar całości, a tylne szklane okno niemal styka się z tkaniną — takie rozwiązania do tej pory były dostępne jedynie w luksusowych modelach. Specjalna warstwa poliestru zapewnia izolację akustyczną i termiczną.

Standardowy mechanizm elektrohydrauliczny, uruchamiany za pomocą przełącznika umieszczonego między przednimi fotelami, otwiera dach w ciągu 17 sekund (do 50 km/h). Dodatkowo wszystkie modele w wersji standardowej wyposażono w funkcję zdalnego sterowania otwieraniem i zamykaniem dachu przy użyciu pilota umieszczonego w breloczku. W momencie wprowadzenia kabrioletu na rynek dostępne są trzy kolory dachu — Black, Malbec Red i Sweet Mocca. Można je połączyć z dziesięcioma barwami nadwozia, wśród których znajdują się: sportowy Blue Buzz, elegancki Phantom Grey i ekskluzywny Dark Mahogany.

 

 

WNTRZE

W kabinie uwagę zwracają charakterystyczne sportowe elementy podkreślone przez ręcznie wykonane detale. Tablica rozdzielcza w kształcie skrzydła — z prawdziwymi przeszyciami na miękkich powierzchniach w kolorze Morrocana — płynnie przechodzi w konstrukcję drzwi, otaczając osoby siedzące z przodu. Wszystkie fotele cechują się starannym wykończeniem i są dostępne z kilkoma rodzajami tkanin i skór. Fotele certyfikowane przez AGR wyposażono w tapicerkę z wysokiej jakości tkaniny lub dwóch rodzajów skór: czarne, perforowane wykończenia wyglądają bardziej sportowo, natomiast miękka, ekskluzywna skóra nappa w ciepłym kolorze koniaku kojarzy się z wygodą i luksusem. Dla obu przednich foteli dostępne jest podgrzewanie — w przypadku foteli skórzanych można korzystać z ochrony odbijającej ciepło i z systemu wentylacyjnego.

Cascadę wyposażono w elektryczne przedłużenia pasów bezpieczeństwa, w których zastosowano teleskopowe ramię zapewniające wygodne wsuwanie klamry przedniego pasa do zamka i łatwe odpinanie oraz elektryczny układ Easy Entry znacznie ułatwiający dostęp do tylnych foteli i zapewniający pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi.

Wokół kierowcy rozmieszczono kilka użytecznych dużych schowków: na drzwiach, w tablicy rozdzielczej i pod nią, a także — dzięki zastosowaniu elektrycznego hamulca postojowego (standard w wyższej wersji Cosmo) — w konsoli centralnej.

Pojemność bagażnika przy otwartym dachu wynosi 280 litrów, a po jego zamknięciu zwiększa się nawet do 380 litrów. Aby zwiększyć pojemność lub umożliwić przewożenie szczególnie długich ładunków (np. desek snowboardowych lub nart), auto wyposażono w układ FlexFold, który elektrycznie rozkłada i składa tylne siedzenia w proporcji 50:50. Funkcja ta pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej do 750 litrów i przewożenie przedmiotów o długości nawet 1818 mm.

 

 

Do cech zachęcających do jazdy podczas chłodnych pór roku należą m.in. podgrzewana kierownica, ogrzewanie parkingowe i układy szybkiego nagrzewania wnętrza.

PODWOZIE I ZAWIESZENIE

Sztywność nadwozia to kluczowy parametr w przypadku pojazdów z otwieranym dachem, gdyż wywiera ona istotny wpływ na dynamikę jazdy, precyzję kierowania, akustykę, bezpieczeństwo i wygodę. Mocna konstrukcja Cascady zapewnia solidną podstawę dla elementów zawieszenia. Nowy Opel wyróżnia się wyjątkowo dużym rozstawem osi: aż 2695 mm. Rozstaw kół przednich i tylnych to 1587 mm.

W przedniej osi wykorzystano technologię z układem zawieszenia HiPerStrut opracowanym na potrzeby modelu Insignia OPC. W rozwiązaniu tym rozdzielono funkcje amortyzatora i układu kierowniczego, co zapewnia optymalną trakcję i precyzję pokonywania zakrętów, a także poprawia przyczepność.

Model wyposażono w zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem kierownicy zestrojonym z prędkością, a także zintegrowany system kontroli zawieszenia FlexRide umożliwiający ustawienie w trzech trybach: Standard, Tour (zwiększający wygodę) i Sport. System automatycznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze i do stylu jazdy. Opel Cascada może być wyposażony w koła o średnicy od 17 do 20 cali.

 

 

SILNIKI

Kabriolet Opel Cascada jest dostępny wraz z szeroką gamą jednostek napędowych. Silnik benzynowy 1.4 Turbo jest ona połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc dostępnych wersji wynosi 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM. Moment obrotowy obu modeli silnika, wyposażonych w funkcję overboost, to 220 Nm.

W momencie wprowadzenia na rynek wiodącą jednostką jest benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, który wyróżnia się wyjątkowo płynnym przekazywaniem mocy i momentu obrotowego oraz oszczędnym zużyciem paliwa, co ma szczególne znaczenie w przypadku kabrioletu używanego do swobodnych przejażdżek. Silnik zapewnia moc
125 kW/170 KM w zakresie między 4 250 a 6 000 obr./min. oraz moment obrotowy sięgający 280 Nm dzięki funkcji overboost. Jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów połączoną z układem Start/Stop lub z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów nowej generacji. Silnik wyróżnia się równowagą między osiągami (prędkość maksymalna 222 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,6 sekundy), a oszczędnością paliwa (6,3 litra na 100 km, 148 g/km CO2).

W przypadku silników wysokoprężnych, jeszcze przed nadejściem lata, zaprezentowana zostanie nowa zaawansowana jednostka 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki najnowocześniejszej technologii sekwencyjnej z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek łączy ona wysokie osiągi (prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,4 sekundy) z oszczędnym zużyciem paliwa (5,2 litra na 100 km, 138 g/km CO2). Silnik jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów i układem Start/Stop.

W przypadku znanej, ekonomicznej jednostki 2.0 CDTI (121 kW/165 KM) można wybierać między 6-biegową skrzynią manualną i automatyczną. Po włączeniu funkcji overboost moment obrotowy silnika sięga 380 Nm.

Cascada to pierwszy model w ofercie Opla wyposażony w 6-biegowe skrzynie nowej generacji charakteryzujące się niskim tarciem. Funkcja Active Select umożliwia ręczne zmienianie przełożeń, co z pewnością spodoba się wielbicielom dynamicznej, sportowej jazdy.

 

 

TECHNOLOGIA I BEZPIECZEŃSTWO

Cascada łączy zalety jazdy na świeżym powietrzu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi Opla. Należą do nich inteligentny, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z nawet dziesięcioma funkcjami automatycznymi, przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z nowymi, rozbudowanymi funkcjami (udoskonalone rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, nowe monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny), kamera cofania, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist ułatwiający manewry na parkingu, ultradźwiękowy system Side Blind Spot Alert ostrzegający o przeszkodach znajdujących się w martwym polu, ergonomiczne fotele przednie, podgrzewana kierownica oraz asystent ruszania pod górę Hill Start Assist.

Sztywna konstrukcja kabiny nadwozia została wykonana z wytrzymałej stali. Drzwi zostały wyposażone w naprzeciwlegle umieszczone wytrzymałe belki stalowe oraz wzmocnienia pasa. Słupki A, wzmacniające szybę przednią, wykonano ze wzmocnionej stali prasowanej. Za tylnymi fotelami umieszczono sprężynujące pręty o dużej wytrzymałości, automatycznie aktywowane pirotechnicznie w przypadku dachowania. Dotyczy to również poważniejszych wypadków, gdy otwierają się poduszki powietrzne, co przygotowuje pojazd do ewentualnych uderzeń wtórnych mogących powodować dachowanie. Oba przednie fotele wyposażono w aktywne dwukierunkowe zagłówki i podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, które zamontowano nawet na tylnych fotelach.

Projekt Cascady opracowano w Niemczech, a model ten jest produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym Opla w Gliwicach.