OPEL: NOWA MOKKA GSE DOŁĄCZA DO GAMY ELEKTRYCZNYCH MODELI

Najmocniejsza elektryczna wersja miejskiego SUV-a Opla dołącza do gamy jako sportowa Mokka GSE.

Model rozwija 207 kW (281 KM) i przenosi rozwiązania znane z rajdowych prototypów na drogi publiczne.


Zobacz także:

FORD: ULEPSZONY RANGER PHEV — ZMIANY W GAMIE, SYSTEMACH I STYLISTYCE
 

ROZMAITOŚCI


 
Opel rozbudowuje gamę Mokki, wprowadzając wersję Mokka GSE – seryjny model o mocy 207 kW (281 KM), stanowiący najmocniejszą i najszybszą w pełni elektryczną konfigurację w ofercie marki. Wraz z odświeżeniem wyglądu i wprowadzeniem nowych technologii Mokka ponownie wyznacza kierunek w segmencie małych crossoverów.

Moc, osiągi i rozwiązania inspirowane rajdami

Mokka GSE wykorzystuje technologię przeniesioną z rajdowego prototypu Mokka GSE Rally. Maksymalna moc 207 kW (281 KM) i moment obrotowy 345 Nm pozwalają osiągać 0–100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Model otrzymał mechanizm różnicowy Torsen, specjalnie zaprojektowane osie i nowe podwójne amortyzatory hydrauliczne. Podzespoły wysokiego napięcia – silnik, akumulator, falownik i wiązki – pochodzą bezpośrednio z wersji rajdowej.

Na zewnątrz Mokka GSE wyróżnia się dedykowanymi detalami, w tym napisem GSE, zestawem kół oraz żółtymi czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. We wnętrzu zastosowano fotele GSE Performance z Alcantary, a także aluminiowe pedały i kierownicę spłaszczoną u góry i dołu.

Trzy typy napędu: elektryczny, hybrydowy lub spalinowy

Oferta Mokki obejmuje również wersję Mokka Electric o mocy 115 kW (156 KM) i zasięgu do 403 km (WLTP). Akumulator 54 kWh umieszczono pod podłogą, obniżając środek ciężkości. Natychmiastowy moment obrotowy 260 Nm zapewnia szybkie reakcje w ruchu miejskim.

Dla klientów oczekujących rozwiązania pośredniego przygotowano Mokkę Hybrid z układem 48 V i mocą systemową 107 kW (145 KM), łączącą silnik benzynowy 1.2 z jednostką elektryczną 21 kW oraz nową zelektryfikowaną skrzynią dwusprzęgłową. Przy niskich prędkościach samochód może poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym. W ofercie pozostaje także wariant benzynowy 100 kW (136 KM) z manualną skrzynią biegów.

Detox i Greenovation: podejście projektowe nowej Mokki

Projektanci Opla oparli modernizację Mokki na dwóch założeniach – „Detox” i „Greenovation”. Usunięto elementy chromowane, poprawiono aerodynamikę (m.in. dzięki nowemu zderzakowi i aero-felgom), a wszystkie tapicerki wykonano z materiałów z recyklingu. Kierownica z materiału wegeńskiego nawiązuje do koncepcji stylistycznej Opel Compass.

W kabinie zastosowano 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży ekran dotykowy obsługiwany jak smartfon. System rozpoznawania mowy aktywowany komendą „Hej, Opel” oraz integracja ChatGPT (z Connected Navigation) poszerzają zakres funkcji informacyjnych. Dostępne systemy wsparcia obejmują m.in. kamerę cofania HD o kącie 180°.

Czytaj także: