OPEL: NOWA ZAFIRA TOURER – RODZINNA!

Innowacyjność, elastyczność, wysoka jakość i ergonomia: dzięki jeszcze bardziej rozwiniętemu systemowi foteli typu Flex7, nowa Zafira Tourer definiuje jest jeszcze bardziej “rodzinna” niż jej poprzedniczka.

Już w 1999 roku, wraz z pierwszą generacją Zafiry, Opel stworzył nowy segment siedmiofotelowych, kompaktowych pojazdów typu monocab. Trzecia generacja modelu Zafira Tourer wnosi innowacyjne technologie i dynamiczną stylistykę. Staje się też świetnym wyborem dla rodzin ze starszymi dziećmi lub dla ludzi biznesu, takich jak fotografowie lub architekci, którzy także muszą przewozić ogromne przedmioty niezbędne do wykonywania swojej pracy.

Podobnie jak w przypadku pierwszych dwóch generacji, maksymalna elastyczność z licznymi możliwościami konfiguracji wnętrza bez konieczności usuwania foteli – to podstawowa zasada modelu. Inżynierowie Opla znacznie podnieśli standard inteligentnej koncepcji foteli Flex7. Podczas gdy fotele w trzecim rzędzie nadal można złożyć do poziomu podłogi bagażnika, całkowicie przekonstruowano drugi rząd, który już nie stanowi kanapy, ale składa się obecnie z trzech oddzielnych siedzeń, które można przesuwać wzdłuż o 210 mm (100 mm do przodu, 110 mm do tyłu). Niezależnie – jeden od drugiego – można je całkiem złożyć, tworząc w ten sposób równe podłoże bagażowe. W dodatku, oparcia trzech foteli mogą być odchylane do czterech różnych położeń (0, 16, 20 i 24 stopnie).

Dzięki łatwo dostępnym uchwytom, którym nadano odpowiedni kolor, aby można było je łatwiej rozróżniać (czerwony do składania foteli, a czarny do wyprostowania foteli do pozycji pionowej), oparcia foteli można całkowicie złożyć wykonując jeden prosty ruch dla osiągnięcia maksymalnej wielofunkcyjności bez konieczności usuwania foteli i zagłówków.

System salonowych foteli

System salonowych foteli, który zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie przestrzeń podobną do tej, jaką oferuje sedan wyższej klasy, stanowi standardowe wyposażenie najwyższej wersji Cosmo i opcjonalnej – Enjoy.

Wystarczy wcisnąć przycisk, aby trzy fotele w drugim rzędzie przekształciły się w dwa niezwykle wygodne siedziska, co daje dużo dodatkowego miejsca na nogi i ramiona. Zewnętrzne fotele można przesuwać do tyłu o 280 mm. To najlepszy wynik w klasie i o 70 mm więcej niż w wersji standardowej. Następnie można przesuwać fotele o 50 mm do środka kabiny, co stanowi prawdziwą nowość w segmencie.

 

 

Ponadto inteligentny i łatwy w obsłudze mechanizm składania/obracania foteli przekształca oparcie środkowego fotela w wygodne podłokietniki dla pasażerów siedzących w fotelach zewnętrznych.

Innowacyjne fotele przednie

Przednia część kabiny ma zapewnić kierowcy i pasażerowi najwyższy komfort. Całkowicie przekonstruowany przód ze smukłymi słupkami A, dużymi bocznymi oknami i lusterkami wstecznymi zainstalowanymi na drzwiach, znacznie poprawiają widoczność kierowcy.

Zafira Tourer jest również standardowo wyposażona w innowacyjne, duże i zaprojektowane z uwzględnieniem anatomii człowieka przednie fotele, które można konfigurować na wiele sposobów i które są wyposażone w aktywne zagłówki. Oba siedzenia można przesuwać w tył o 180 mm. Wysokość fotela kierowcy także może być regulowana i zwiększana o 65 mm. Szczególną formę elastyczności stanowi także fakt, że zarówno w przypadku kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, fotele dostosowane do każdej osoby, o różnym wzroście i budowie zapewniają optymalne położenie, szczególnie dla bardzo wysokich kierowców, którzy często narzekają na ograniczoną przestrzeń w pojazdach z segmentu kompaktowego.

Ergonomiczne fotele są dostępne jako opcja dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, którzy mogą korzystać z foteli z regulacją nachylenia, regulacją odcinka lędźwiowego i z możliwością rozkładania. Fotele zostały zatwierdzone przez Aktion Gesunder Rücken e.V (Action for Healthy Backs), niezależne niemieckie stowarzyszenie lekarzy i ekspertów w dziedzinie ortopedii.

 

 

Fotel pasażera siedzącego z przodu, który można składać w celu przetransportowania długich przedmiotów, jest dostępny na życzenie. Stabilna, składana pokrywa bagażnika FlexCover, która umożliwia zaoszczędzenie miejsca, może być przechowywana w tylnej części bagażnika na płaskiej podłodze, chroniąc oparcia foteli przed zabrudzeniem. Dwa zewnętrzne fotele w drugim rzędzie są wyposażone w mocowania ISOFIX i górne otwory na pasek do zabezpieczania dziecięcych fotelików bezpieczeństwa.

System schowków w środkowej konsoli

Elastyczna konsola środkowa FlexRail (stanowiąca standardowe wyposażenie w wersji Cosmo i dostarczana jako opcja w wersji Enjoy) została udoskonalona w porównaniu do systemu oferowanego w modelu Meriva. Jest skonstruowana jako system schowków podzielony na trzypoziomowe segmenty:

* Dwie szyny wykonane z wysokiej jakości polerowanego aluminium zostały zainstalowane wzdłuż przednich foteli. Segmenty FlexRail przesuwają się po nich w tył i w przód.

* Górna szyna jest wyposażona w duży podłokietnik, który można otworzyć i w którym można znaleźć dwa schowki, na przykład na płyty CD.

* Poniżej znajduje się kolejny schowek na dwa pojemniki na napoje.

* Na najniższym poziomie znajduje się kolejny, głęboki schowek, w którym można przechowywać przedmioty osobiste poza widokiem, przykryte przez podłokietnik i pojemniki na napoje. Ze względu na położenie w pobliżu portów AUX i USB, a także gniazdo 12 V, to idealne miejsce do przechowywania odtwarzacza MP3 lub przenośnego urządzenia do nawigacji, ukrytego bezpiecznie przed widokiem z zewnątrz.

Szczególnie praktyczną cechę stanowi fakt, że wszystkie elementy FlexRail można usunąć, każdy z osobna lub razem, na przykład w celu ich wyczyszczenia. Nowy system jest łatwo dostępny i połączony z oszczędzającym przestrzeń elektrycznym hamulcem parkowania.

FlexRail i kieszenie ze schowkami znajdujące się w przednich drzwiach są pośrednio podświetlone przez wiązki czerwonego światła (światło z otoczenia). Zatem oprócz poprawienia widoczności po ciemku, wytwarzana jest także przytulna atmosfera.

Ponad 30 schowków

Nowa Zafira Tourer jest wyposażona w ponad 30 schowków. 1,5l butelki na napoje można bezpiecznie przechowywać w pozycji pionowej w kieszeniach przednich drzwi, a w kieszeniach tylnych drzwi można przewozić 1,0l butelki. W schowku znajdującym się powyżej jest miejsce na telefon komórkowy. Pasażerowie w trzecim rzędzie mają także do dyspozycji praktyczne schowki po bokach, a także konsolę z dwoma uchwytami na kubki, umieszczoną między fotelami.

W desce rozdzielczej po stronie pasażera siedzącego z przodu znajdują się dwa duże schowki. Oba są wyposażone w pokrywy umożliwiające trzymanie zawartości poza widokiem z zewnątrz. Dolny schowek ma także dodatkową przestrzeń na instrukcję obsługi pojazdu i schowki na monety i długopisy. Otwarta przestrzeń do przechowywania, znajdująca się pomiędzy dwoma schowkami, jest wyposażona w gumową okładzinę zapobiegającą przemieszczaniu się umieszczonych w niej przedmiotów.

Środkowa konsola w kabinie posiada kolejne praktyczne schowki: schowek z pokrywą z przodu środkowego wyświetlacza i otwartą, głęboką przestrzeń umieszczoną bezpośrednio pod gniazdem 12 V, portami USB i AUX, które znajdują się poniżej kontrolek systemu informacyjno-rozrywkowego / klimatyzacji.

Po stronie kierowcy znajduje się kompaktowy, wysuwany schowek idealny na drobne przedmioty, takie jak okulary słoneczne, portfel i telefon komórkowy. W dodatku, schowki pod fotelem kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są dostarczane jako opcja.

 

 

Obszerny bagażnik

W konfiguracji pięciofotelowej Zafira Tourer zapewnia przestrzeń bagażową o pojemności 710 litrów, czyli o 65 l więcej niż obecna Zafira. Maksymalna przestrzeń bagażowa wynosząca 1 860l (dodatkowe 40 l) jest dostępna po złożeniu trzech foteli w drugim rzędzie. Utrzymanie uporządkowanej przestrzeni bagażowej jest teraz łatwiejsze dzięki pakietowi Opel FlexOrganizer, który składa się z siatki na bagaż z dwoma drążkami, kolejnej mniejszej siatki na bagaż, czterech złączek i szyn instalowanych po bokach bagażnika. System zawierający elementy do transportowania i przechowywania umożliwia klientom dzielenie obszaru bagażowego według uznania, stosownie do określonych potrzeb. Cztery otwory do mocowania sprawiają, że unieruchamianie bagażu jest bezpieczne i łatwe. Pokrywa bagażnika jest doskonale dopasowana do wnęki za trzecim rzędem, gdzie można ją przechowywać, gdy nie jest wykorzystywana.

System do przewożenia rowerów FlexFix

W pełni zintegrowany system Opla do przewożenia rowerów FlexFix drugiej generacji, który występuje po raz pierwszy w nowej Zafirze Tourer, teraz jest jeszcze łatwiejszy w obsłudze i oferuje dalszą funkcjonalność. Jest gotowy do zastosowania w kilka sekund i niemal w niewidoczny sposób znika za tylnym zderzakiem, gdy nie jest używany. Został tak samo jak w wersji poprzednika, zaprojektowany do transportowania dwóch rowerów. Mogą one obecnie ważyć do 30 kg każdy (uprzednio 20 kg). Kolejną nowością jest złączka dostępna jako dodatkowe wyposażenie, która teraz umożliwia transportowanie dwóch dodatkowych rowerów, z których każdy może ważyć do 20 kg.

FlexFix został zaprojektowany do przewożenia bagażu o całkowitym ciężarze wynoszącym 100 kg, dlatego można przy jego użyciu przewozić także coraz bardziej popularne e-rowery. Dzięki małej wysokości systemu FlexFix, rowery mogą być instalowane na jego szynach z łatwością i bez nadmiernego wysiłku. Nowy wspornik transportera został wyposażony w gumowe wkładki na zaciskach mocujących dla solidnego zaczepienia każdej ramy rowerowej. Teraz można także przypiąć rowery do transportera.

Kolejna nowość. Obecnie można także przechylić transporter z zamontowanymi rowerami, który jest teraz zamykany na klucz, pod takim kątem, że pokrywa bagażnika może być otwarta, co umożliwia dostęp do bagażnika Zafiry Tourer z zewnątrz.

 

 

Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe

Kolejnym punktem kulminacyjnym w nowej Zafirze Tourer jest lekko wypukła panoramiczna szyba przednia, która wypełnia wnętrze światłem. Ta innowacyjna opcja wystąpiła po raz pierwszy w seryjnym modelu Astra GTC w 2006 roku i teraz jest także dostępna w nowym samochodzie Opla typu monocab.

Dopasowane do niej panoramiczne okno dachowe wypływa wprost z długiej, daleko sięgającej szyby przedniej i rozszerza się aż do tylnej części pojazdu, potęgując efekt i zwiększając, zwłaszcza pasażerom siedzącym z tyłu, przyjemną, przestrzenną atmosferę.

Panoramiczna szyba przednia, która rozciąga się od tyłu maski dalej nad głowami pasażerów jest wyposażona w specjalne szyby, które oferują nowe odczuwanie przestrzeni i widoczności, zarówno w dzień słoneczny, jak i w dzień pochmurny. W przeciwieństwie do konwencjonalnych szyb przednich / szyberdachów, żadna przeszkoda nie psuje widoku, dlatego kierowca i wszyscy pasażerowie mogą się czuć tak, jakby siedzieli w kokpicie samolotu. Łatwy w obsłudze system żaluzji przekształca naturalnie dużą szybę w zwykły kokpit, umożliwiając w ten sposób elastyczne zmiany perspektywy w zależności od wymagań pasażerów.

Zarówno panoramiczna szyba przednia, jak i panoramiczne okno dachowe są wyposażone w specjalną folię pochłaniającą ciepło. System żaluzji Power Shade pod panoramicznym szyberdachem blokuje silne promienie słoneczne i utrzymuje wewnątrz przyjemną atmosferę i komfort. Przyciemnione, pochłaniające ciepło szyby Solar Protect, w tylnych bocznych oknach, również chronią wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem.