OPEL: PIERWSZE ZDJĘCIA NOWEJ, SPORTOWEJ MOKKI GSE

Wyróżniające się wysokimi osiągami, w pełni elektryczne modele seryjne to właśnie te, które marka Opel zapowiadała pod hasłem „OMG! GSE”.

Opel ogłosił niedawno, że model Mokka GSE, inspirowany prototypem Mokka GSE Rally, trafi do produkcji seryjnej. Teraz Opel przedstawia pierwsze zdjęcia ekscytującego modelu wyróżniającego się wysokimi osiągami.


Zobacz także:

EXLANTIX: ES – NOWY, LUKSUSOWY MODEL MARKI PREMIUM GRUPY CHERY
 

PREMIERY


 

Nowa Mokka GSE będzie najszybszym samochodem elektrycznym Opla, zaprojektowanym w unikalnym stylu GSE inspirowanym rajdami i wyposażonym w specjalne technologie.

Nowa Mokka GSE przenosi energię sportów motorowych na drogi. Po pięciu latach pionierskiej działalności w elektrycznych rajdach u boku ADAC Opel Electric Rally Cup, włożyliśmy nasze najlepsze rozwiązania z zakresu inżynierii, moc i precyzję prowadzenia w samochód stworzony dla zapewnienia codziennej dawki emocji. Jej efektowny wygląd zapewniony przez wyrazisty design, doskonałe prowadzenie i imponujące osiągi, sprawiają że Mokka GSE przyciąga wzrok i oferuje kierowcy czystą przyjemność z jazdy. Nie możemy się doczekać, aż trafi do naszej społeczności miłośników motoryzacji” – powiedziała Rebecca Reinermann, wiceprezes ds. marketingu marek Opel i Vauxhall.

OMG! Moc GSE: 207 kW (280 KM), 200 km/h i specjalna technologia GSE

Nowy Opel Mokka GSE zachwyca przede wszystkim imponującymi osiągami. Dzięki maksymalnej mocy 207 kW (280 KM), wersja seryjna dorównuje pod względem mocy swojemu rajdowemu odpowiednikowi. A natychmiastowy moment obrotowy wynoszący aż 345 Nm zapewnia równie bezkompromisowe przyspieszenie. Od zera do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 5,9 sekundy, a dzięki prędkości maksymalnej wynoszącej 200 km/h wkrótce będzie najszybszym całkowicie elektrycznym modelem Opla. Kierowcy Mokki GSE mają do wyboru trzy tryby jazdy: w trybie „Sport” samochód elektryczny jest nastawiony na osiągi i oddaje pełną moc, w trybie „Normal” osiąga do 180 km/h, a w trybie „Eco” wszystkie ustawienia są zoptymalizowane pod kątem maksymalnej wydajności. Mokka GSE czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 54 kWh.

Masa własna Opla Mokka GSE wynosząca poniżej 1,6 tony, wzorcowa jak na samochód elektryczny, oraz zaawansowana technologia, inspirowana prototypem rajdowym, także wpływają na wyjątkowe osiągi. Mokka GSE posiada napęd na przednie koła z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu typu Torsen oraz podwozie ze specjalnie zaprojektowanymi osiami i nowymi podwójnymi amortyzatorami hydraulicznymi. Wszystkie komponenty układu wysokiego napięcia w standardowej Mokce GSE, takie jak silnik, falownik, akumulator czy wiązka przewodów, pochodzą z Mokka GSE Rally. Układ kierowniczy, podwozie i hamulce również zostały zaprojektowane z myślą o sportowej charakterystyce i zoptymalizowane dzięki doświadczeniu Opla w rajdach samochodów elektrycznych.

OMG! Design GSE: rozbudź emocje rajdowym charakterem wersji GSE

Nowa Mokka GSE z pewnością potrafi przekazać swoje „wewnętrzne atuty” także na zewnątrz. Choć znany i odnoszący sukcesy Opel Mokka już przyciąga wzrok charakterystycznym designem, nowymi kolorami, kokpitem i zaawansowanymi technologiami, to nowy Opel Mokka GSE już na pierwszy rzut oka pokazuje, że może być jeszcze szybszy, bardziej ekscytujący i emocjonujący! Charakterystyczne dla GSE wstawki inspirowane rajdowym prototypem, zdobią ten kompaktowy samochód elektryczny na przednim zderzaku i z tyłu. Bezpieczny kontakt z nawierzchnią zapewnia specjalnie opracowany dla Mokki GSE zestaw kół i opon. Nowe, zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym 20-calowe felgi aluminiowe w połączeniu z oponami Michelin Pilot Sport EV w rozmiarze 225/40 R20 są dostępne wyłącznie dla Mokki GSE w ofercie Opla. Na tle efektownie zaprojektowanych felg w stylu GSE wyróżniają się żółte zaciski hamulcowe GSE. I wreszcie – żółto-czarne oznaczenia GSE z przodu i po bokach stanowią kolejny wyrazisty akcent.

To wrażenie potwierdza również wnętrze nowej Mokki GSE. Dominującymi kolorami są szaro-czarny, biały i żółty. Kierowca i pasażer siedzą na specjalnych sportowych fotelach GSE z Alcantary, zintegrowanych z zagłówkami, które zapewniają optymalne zintegrowanie kierowcy z pojazdem. Biały pasek biegnący przez środek tapicerki oraz żółte przeszycia nadają siedzeniom charakterystyczny wygląd. Wstawki z eleganckiej Alcantary na drzwiach to kolejny dowód dbałości o detale. Nowo opracowany układ kierowniczy w połączeniu z kierownicą spłaszczoną u góry i u dołu zapewniają bezpośrednie i szybkie reakcje, a aluminiowe sportowe pedały czekają na polecenia przyspieszenia i hamowania.

Niezbędne informacje są przekazywane kierowcy za pośrednictwem 10-calowego cyfrowego wyświetlacza wskaźników, który można konfigurować na wiele sposobów, oraz centralnego kolorowego ekranu dotykowego. Zawiera on dane dotyczące osiągów GSE, wskaźnik przeciążeń (G-force), wartości przyspieszenia, informacje o zarządzaniu akumulatorem i wiele innych. Wyświetlacze zaprojektowano również w typowym stylu GSE.

Dzięki tym wszystkim elementom, seryjnie produkowany Opel Mokka GSE już wkrótce będzie dostarczać prawdziwych emocji z efektem „OMG” również w codziennym użytkowaniu!

Więcej informacji na temat światowej premiery i wprowadzenia na rynek nowego Opla Mokki GSE pojawi się już wkrótce.