RAJD BARBÓRKA 2025: POWRÓT LEGEND NA KAROWĄ!

Wraz z coraz bardziej zauważalnym wzrostem zainteresowania tzw. zabytkową motoryzacją oraz coraz częściej organizowanymi na terenie całego kraju imprezami z udziałem pojazdów zabytkowych również organizatorzy Rajdu Barbórka postanowili dołączyć do grudniowej imprezy rywalizację w tej kategorii.

Po pierwsze dlatego, że obecność samochodów, które w przeszłości tworzyły historię i legendę Barbórki z ich oryginalnym wyglądem i brzmieniem zawsze stanowi atrakcję dla publiczności. Po drugie, co ma największe znaczenie, słusznie uznano, że jest to doskonała okazja do przypomnienia jej dawnych bohaterów.


Zobacz także:

RAJD BARBÓRKA 2025: LESZEK KUZAJ NA STRACIE BARBÓRKI LEGEND
 

RAJDY


 
Pierwszy Honorowy Przejazd Mistrzów odbył się w 2011 roku. Wśród 34 zawodników, którzy uświetnili narodziny nowej tradycji imprezy znaleźli się Ci, którzy przed laty byli bohaterami na trasie rajdu i podczas rywalizacji w Kryterium Asów na ulicy Karowej.

Powrót na Karową

Na słynnej kostce w centrum Warszawy zaprezentowali się między innymi Longin Bielak z Błażejem Matusiakiem, Andrzej Jaroszewicz z Alicją Grzybowską (Fiat 125p), Tomasz Ciecierzyński z Mieczysławem Galantem (Polonezie 2000), bracia Jerzy i Wojciech Walentowiczowie (Alfa Romeo 2000 GT), Tomasz Jaskłowski i Robert Burchard (Fiacie 125p), Adam Polak z Grzegorzem Gacem (Fiat125p), jadący Mazdą 323 GTR Romuald Chałas ze Zbigniewem Ałtowskim, Marek Ryndak z pilotem Pawłem Hoffmanem (Saab 96 V4), Stanisław i Andrzej Postawka na 125p.

Oprócz znanych postaci nie brakowało również młodszych zawodników. Zaprezentowali się za to w ciekawych i kultowych autach jak choćby Fiat 131, Alfa Romeo GT 2000, Toyota Celica, Mercedes 190E 2,3 16, a nawet niekoniecznie rajdowa ale witana aplauzem kibiców Skoda 100S.

Czytaj także: