RAJD CYPRU 2015: SUBARU POLAND RT MIERZY WYSOKO

SPRT _rc_p1

Szutrowo- asfaltowy Rajd Cypru, 8. eliminacja Rajdowych Mistrzostw Europy FIA ERC będzie niezwykle ważnym startem dla Subaru Poland Rally Teamu.

Po zebraniu solidnej liczby punktów w klasyfikacji ERC2 w pierwszych 4 rundach (Łotwa – 2. miejsce, Azory – 1., Estonia – 4., Czechy – 3.) załoga SPRT mierzy w drugie w tym sezonie zwycięstwo w klasie i maksimum – 39 „oczek”.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD CYPRU 2015


 

Rajd Cypru, nazywany również „europejskim Safari” będzie wyjątkowo wymagającą areną zmagań, szczególnie, że szutrowo-asfaltowa trasa to ewenement w kalendarzu cyklu ERC. Rajd będzie przebiegał w aż 38 proc. po asfalcie i tylko jeden odcinek specjalny nie zawiera łączników, bądź fragmentów o utwardzonej nawierzchni.

SPRT_rc_p2

Tak zaplanowana trasa jest ogromnym wyzwaniem dla zawodników, którzy będą musieli radzić sobie nie tylko z bardzo wyboistymi i niszczącymi auta oesami, ale także ich zmienną charakterystyką. Sztuką będzie również właściwe ustawienie samochodu, by prowadził się precyzyjnie na asfalcie, lecz nie cierpiał na tym jego potencjał na luźnej nawierzchni.

Start honorowy odbędzie się w piątek 25 września o 18:30 w Larnace, a w sobotę na zawodników czeka 8 odcinków specjalnych o łącznej długości 109 kilometrów. Już drugi oes to najdłuższa próba w rajdzie – 22 kilometrowy „Lythrodontas” którego aż 86 proc. trasy stanowi asfalt. Niedziela to kolejnych 8 prób w tym jedyny w całości szutrowy OS – ponad 13-kilometrowe „Tseri”. Meta w Nikozji zaplanowana jest na 18:30 miejscowego czasu.

Wyjątkowo obficie prezentuje się lista zgłoszeń. Do ERC2 wraz z duetem SPRT – Butvilas/ Heller – zgłosiło się aż 8 zespołów. Oprócz załóg walczących w Rajdowych Mistrzostwach Europy, znajdują się na niej też te uczestniczące w mistrzostwach Bliskiego Wschodu, jak również lokalnym czempionacie.

SPRT_rc_p3

– Zawsze lubiłem rajdy szutrowe, to moje „naturalne środowisko”, na nich zbierałem pierwsze rajdowe szlify. W zeszłym roku po raz pierwszy spróbowałem jazdy na asfalcie i od razu mi się spodobała. Teraz uwielbiam zarówno jedną jak i drugą nawierzchnię. Startowałem ostatnio treningowo na Litwie, co dodało mi pewności siebie i sporo się rozjeździłem. Po Barum musiałem przestawić się na luźną nawierzchnię, więc była świetna okazja. Nie miałem z tym najmniejszego problemu, czego dowodem było prowadzenie od pierwszego odcinka specjalnego. Po testach dobrze czuję samochód i odpowiadają mi jego ustawienia, a teraz wraz z Kamilem musimy sporządzić dobre notatki. Wiem, że całe SPRT ciężko pracowało nad przygotowaniem naszego startu, ja również nie próżnowałem i teraz pozostało nam postawić kropkę nad „i”. Zrobię wszystko co w mojej mocy by wygrać. Nie oznacza to szalonego ataku na 110%, ale strategiczne myślenie, naciskanie tam gdzie mogę, a także oszczędzanie mojego Subaru tam gdzie będzie to konieczne. Nadrzędnym celem jest meta i walka o najwyższy stopień podium. Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Subaru Import Polska, Keratronik, Raiffeisen Leasing, SJS oraz Eneos – powiedział Dominik Butvilas.

– Na Cyprze będę startować po raz pierwszy, więc przeanalizowałem czekające na nas odcinki, które są bardzo zmienne i kręte. Trzeba będzie jak wąż – zwinnie i umiejętnie dopasowywać się do tego co napotkamy będzie na drodze. Kluczowe będzie również wyłapanie wszystkich miejsc, których zbyt odważny przejazd mógłby uszkodzić nasze Subaru. Jedno jest pewne – czeka nas ciężka praca. Wiemy czego możemy się spodziewać po naszych głównych rywalach – Vojtechu Stajfie i Davidzie Botce, ale lokalni kierowcy to kompletna zagadka. Zapewne pojawią się wśród nich lokalni matadorzy i to ich należy się przede wszystkim obawiać. Nasza sytuacja w klasyfikacji generalnej nie jest komfortowa, więc naszym upragnionym wynikiem będzie zwycięstwo w ERC2 – dodał Kamil Heller.