RAJD KOSZYCE 2012: NIESAMOWITY KAJTO (2. ETAP)

Drugi, decydujący etap 38. Rally Kosice, rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, cyklu CEZ-FIA, Mistrzostw Słowacji i Mistrzostw Węgier, przebiegał pod dyktando Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana.

Kierowca Lotos Dynamic Rally Team i Automobilklubu Polski pewnie zmierzał po końcowe zwycięstwo, dające mu trzeci z rzędu tytuł Mistrza Polski przed zakończeniem dwóch pozostałych do rozegrania w tym roku rund RSMP.

W Koszycach Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran stanęli na najwyższym stopniu podium, mając obok siebie Grzegorza Grzyba i Daniela Siatkowskiego oraz Michała Bębenka i Grzegorza Bębenka.

W sobotę załogi rywalizowały na sześciu odcinkach specjalnych. Oto jak przebiegała walka:

Ósmy odcinek specjalny (Bankov 1 – 5,00 km). Widowiskowa, pomyślana pod kątem kibiców, krótka próba nie przyniosła niespodzianek. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza RT R4) pojechali najszybciej. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000) stracili 0,5 sekundy, a Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski (Peugeot 207 S2000) – 1,1 sekundy.

Do rywalizacji powrócili w systemie Superally wczorajsi pechowcy, Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STI TMR10), który zajęli piąte miejsce na próbie, ulegając jeszcze załodze Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Subaru Impreza).


Zobacz także:
CITROËN RACING TROPHY PO RAJDZIE KOSZYC
RAJD KOSZYCE 2012: POWIEDZIELI NA MECIE
RAJD KOSZYCE 2012: OS 1 POMIESZAŁ WYNIKI (1. ETAP)
RAJD KOSZYCE 2012: CITROEN RACING TROPHY
RAJD KOSZYCE 2012: POWIEDZIELI PRZED STARTEM


Stratę 5,8 sekundy do zwycięzców ponieśli Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Peugeot 207 S2000), którzy obecnie mają stratę do zajmującego trzecie miejsce w klasyfikacji Maćka Rzeźnika 14,8 sekundy.

W dobrej dyspozycji do walki powrócili także Janek Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3), którzy uzyskali dziewiąty czas przejazdu, najlepszy spośród załóg w “ośce”. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroen C2R2 MAX), również korzystający z systemu Superally, byli na 12. miejscu. “Oczko” wyżej zostali sklasyfikowani prowadzący w gronie załóg w Citroenach – Tomasz Żerebecki i Maciej Machela (Citroen C2R2 MAX).

W gronie załóg w Fordach Fiesta Radosław Typa i Szymon Gospodarczyk nadal prowadzą – Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski tracą 39,1 sekundy.

Dziewiąty odcinek specjalny (Dubník 1 – 24,35 km). Zdecydowane zwycięstwo odniósł Kajetanowicz – Grzegorz Grzyb, drugi na mecie w RSMP stracił 15,a sekundy. Trzeci był Wojciech Chuchała (22,1 sek.), czwarty – Michał Bębenek (25,5 sek.), piąty – Maciej Rzeźnik (25,5 sek.), a szósty – Tomasz Kuchar (35,8 sek.).

W tym momencie OS został przerwany, bowiem Słowacy, Tomáš Ondrej i Adam Gomori w Mitsubishi Lancer Evo X wypadli z trasy. Czasy zostaną nadane przez ZSS.

Dziesiąty odcinek specjalny (Gejzír 1 – 11,20 km) ). I znowu Kajetan Kajetanowicz nie dał rywalom szans. Drugi czas uzyskał Wojtek Chuchała, a trzeci Grzegorz Grzyb.

Ten ostatni już wyraźnie “odpuścił”, jedzie “swoje” nie walcząc z Kajto o OS-owe zwycięstwa. Grzyb rywalizuje nie tylko w Mistrzostwach Polski, ale ma szanse zdobycia tytułu Mistrza Słowacji.

Kajetan Kajetanowicz: Prowadzimy w rajdzie i w klasyfikacji dnia. Jesteśmy blisko tytułu, ale przed nami jeszcze cała pętla i będziemy starać się pojechać szybko i czysto, a niekoniecznie najszybciej. Teraz miejscami było mokro, niektóre fragmenty przesychały. Czeka nas trudna pętla, ale postaram się – jak zawsze – czerpać radość z jazdy.

Pecha miał znakomicie dotąd jadący Maciej Rzeźnik – stracił 1.09,8 minuty i spadł na piąte miejsce w klasyfikacji, wyprzedzony przez Michała Bębenka i Tomasza Kuchara. Kierowca Peugeota do tego ostatniego traci obecnie 9,9 sek.

Tomasz Żerebecki i Maciej Machela zostali ukarani 10 sekundami za potrącenie szykany i spadli w klasyfikacji na dziewiąte miejsce, wyprzedzeni przez Radosława Typę i Szymona Gospodarczyka.

C2R2 MAX Tomasza Gryca okazał się tym razem szybszy od DS3 Janka Chmielewskiego.

W klasie 8 świetnie sobie radzą Mirosław Włodarczyk i Marek Kaczmarek w Renault Clio Ragnotti, którzy prowadzą wyraźnie, zajmując trzynaste miejsce w “generalce”.

Wojtek Chuchała i Kamil Heller zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji dnia RSMP.

Wojtek Chuchała
: Na drugim odcinku w pętli złapał nas deszcz, podobnie było też na trzecim. Mimo to wszystko jest okej, jedzie nam się bardzo dobrze. Dzisiejsze oesy bardzo nam się podobają, są naprawdę wymagające. Samochód spisuje się świetnie, a teraz pozostaje nam tylko dobrać odpowiednie opony na kolejną pętlę.

Kamil Heller: Pierwszy OS okazał się niespodzianką, gdyż z cięć zniknęły opony. Nie wiedzieliśmy więc, czego można się spodziewać za kolejnym zakrętem. Na drugim odcinku zaczęło padać, więc na twardym slicku nie jechało się idealnie. Ostatni oes w pętli poszedł już nieźle, ale oczywiście możemy się jeszcze poprawić

Jedenasty odcinek specjalny (Bankov 2 – 5,00 km). Specjalista od ulicznych prób, Tomasz Kuchar zaatakował, wygrywając OS. Zyskał kolejne dwie sekundy nad czwartym na mecie Maćkiem Rzeźnikiem – jego przewaga wynosi 11,9 sekundy. Z kolei Tomek traci do Michała Bębenka 14,1 sekundy. Kierowca Platinum Rally Team był tym razem szósty (6,3 sek.).

Drugi na odcinku był Kajetan Kajetanowicz (0,2 sek.), trzeci – Grzegorz Grzyb (1,8 sek.), a Wojciech Chuchała uzyskał taki sam wynik jak Rzeźnik (2,0 sek.).

W gronie załóg w Citroenach triumfował Janek Chmielewski, wśród Fordów – Radek Typa.

Dwunasty odcinek specjalny (Dubník 2 – 24,35 km). Przedostatnia próba w rajdzie nie zmieniła nic w klasyfikacji. Kajetan Kajetanowicz potwierdził po raz kolejny, że w zawodach nie ma godnych siebie rywali. Wygrał OS, a jego przewaga na Grzegorzem Grzybem wzrosła do ponad minuty.

Kolejne miejsca zajęli: Michał Bębenek (4,3 sek.), Grzegorz Grzyb (5,0 sek.), Wojtek Chuchała (9,9 sek.), Tomasz Kuchar (12,3 sek.) i Maciej Rzeźnik (14,5 sek.). Wyniki są istotne, bo przecież oprócz wyników w rajdzie, ważne są także rezultaty samego drugiego etapu – zawodnicy otrzymują przecież za to punkty.

Jak się wydaje – klasyfikacji w czołówce zawodów jest już ułożona…

Świetnie spisują się dziś Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX). Awansowali na dziewiąte miejsce w klasyfikacji. Przed nimi są poza wyżej wymienionymi załogami jeszcze Igor Drotar i
Vladimír Banoci (Skoda Fabia S2000), nie liczący się do klasyfikacji RSMP Karel Trneny i Václav Pritzl (Skoda Fabia WRC) oraz Marcin Gacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX). Dziesiąte miejsce zajmują Radek Typa i Szymon Gospodarczyk, najlepsi w Castrol EDGE Fiesta Trophy.

Tomasz Żerebecki i Maciej Machela utrzymują prowadzenie w gronie Citroenów.

Trzynasty odcinek specjalny (Gejzír 2 – 11,20 km)
. Trzynastka na szczęście nie okazała się pechowa dla nikogo z czołówki. Ostatnią próbę wygrał Michał Bębenek przed Grzegorzem Grzybem i Kajetanem Kajetanowiczem.

Wielka radość Kajo i Jarka – po raz trzeci pod rząd wywalczyli oni tytuł Mistrzów Polski, wyrównując osiągnięcie ich poprzedników – brana Bouffiera i Xaviera Panseri. Tytuł zdobyli jak najbardziej zasłużenie, choć przecież jeszcze pozostał do rozegrania dwa rajdy: Polski i Dolnośląski!

Drugą lokatę na Słowacji wywalczyli Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski, a trzecią Michał i Grzegorz Bębenkowie. Poza podium znaleźli się: Tomasz Kuchar, Maciej Rzeźnik, Igor Drotar, Marcin Gacki, Karel Trneny, Łukasz Habaj i Radosław Typa.

W Citroen Racing Trophy zwyciężyli Tomasz Żerebecki i Maciej Machela. Drugie miejsce zajęli Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz, a trzecie – Janek Chmielewski i Jakub Gerber.

W Castrol EDGE Fiesta Trophy najszybsi okazali się Typa i Gospodarczyk przed Łukaszem Byśkiniewiczem i Maciejem Wisławskim oraz Rafałem Stelmachem i Dariuszem Gurdziołkiem.

W klasie 8 wygrali Herbi i Holdenmayer.