RAJD MONTE CARLO HISTORIQUE 2016: POKONALI TECHNIKĘ

NAC_MC1

Gdy zawodzi współczesna technika, trzeba sobie radzić jak za dawnych lat. Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz w skutek awarii urządzeń nawigacyjnych rywalizowali na większości odcinków specjalnych 19. Rajdu Monte Carlo Historique, korzystając ze… zwykłego stopera.

Kłopoty techniczne, które zepchnęły ich w otchłań klasyfikacji generalnej (na 140. miejsce po 5. oesie), nie zabiły w nich jednak ducha walki.


Zobacz także:

SPORT

RAJD MONTE CARLO HISTORIQUE


 

Po heroicznym boju załoga NAC Rally Team w Polskim Fiacie 125p odnotowała spektakularny awans do czołowej dwudziestki najważniejszego “klasyka” w Europie.

Tegoroczna edycja rajdu, na którego starcie zjawiło się 300 załóg z całej Europy, w niczym nie przypominała “prawdziwego” Monte Carlo. Zamiast na śniegu i lodzie, załogi rywalizowały na suchuteńkim asfalcie, bowiem w Alpach zawitała już… wiosna! W ciągu dnia temperatura powietrza sięgała nawet 17 stopni Celsjusza.

NAC_MC2

Załoga NAC Rally Team zmagania rozpoczęła bardzo dobrze – po czterech odcinkach zajmowała 37. miejsce. Niestety później nastąpiła wspomniana katastrofa nawigacyjna, która zepchnęła ją na odległą 140. pozycję.

– Jak zawsze w Monte Carlo nie ominął nas pech. W ubiegłym roku była to zerwana linka gazu, a w tym – strajk nawigacji. Kilka niedzielnych odcinków pokonaliśmy ślepi i głusi, co w zawodach na regularność jazdy stawiało nas oczywiście na straconej pozycji – mówił Paweł Molgo.

Na kolejnych próbach Polakom udało się awansować o kilkadziesiąt miejsc, co rozbudziło w nich nadzieje.

– Zamierzamy walczyć do samego końca, starając się odrobić stratę. Wiosna niestety nam nie sprzyja, bo na suchym asfalcie załogi notują niewielkie różnice punktowe. Ale nasz Fiat zachowuje się bez zarzutu, a jazda na półslickach po górskich serpentynach to czysta przyjemność. Nas spotkał pech, ale cieszymy się z doskonałej postawy naszych kolegów! – deklarował w poniedziałkowy wieczór Paweł Molgo.

NAC_MC3

Po pokonaniu 9 z 14 zaplanowanych odcinków znakomitą 2. lokatę zajmowali Adam Polak i Karol Jaskłowski, a wysoko, na 20. miejscu plasowali się również Romuald Chałas i Tomasz Borysławski. Wszyscy zawodnicy startujący w Monte Carlo mieli jednak świadomość, że końcowe OS-y potrafią przewrócić klasyfikację generalną do góry nogami. Nie inaczej było i w tym roku.

Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz sukcesywnie awansowali w generalce, ale przystępując do walki na finałowym etapie ochrzczonym złowieszczo “Nocą Długich Noży“, wciąż plasowali się pod koniec pierwszej setki załóg. W bardzo trudnych warunkach, w ciemnościach i we mgle, na śliskiej jezdni, sprawili się jednak znakomicie, awansując rzutem na taśmę na 20. miejsce w klasyfikacji generalnej!

Oczko wyżej uplasowała inna polska załoga – Andrzej i Stanisław Postawka startująca Zastavą. Tegoroczną edycję rajdu zwyciężył brytyjsko- szwajcarski duet Daniele Perfetti i Ronnie Kessel w Alpine- Renault.

Swój wyczyn Paweł Molgo zadedykował zmarłemu teściowi.