RAJD MONTE CARLO HISTORIQUE 2012: POMAGA MICHELIN

Warszawa jest jednym z sześciu miast, w których rywalizację rozpoczynają uczestnicy 15. edycji Rallye Monte-Carlo Historique. Cztery polskie ekipy trasę do Monte Carlo, liczącą 3863 km, pokonają na zimowych oponach Michelin: X-Ice North 2 z kolcami, X-Ice 2 oraz Alpin 4.

W tegorocznej edycji Monte Carlo Historique mogą wystartować samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku, a także szczycą się udziałem podobnego modelu w słynnym klasyku. Takimi właśnie samochodami będzie dysponować 8 polskich ekip, które ruszą w niedzielę z Warszawy. Polacy będą jechać samochodami: Alfa Romeo 2000 GTV (1972 r.), Zastawa 1100p (1979 r.) oraz Polskie Fiaty 125p (1972 r., 1973 r., 1976 r., 1977 r., 1978 r. i 1979 r.).

W Alfie Romeo, po raz ósmy już, pojadą prawdziwi weterani Monte Carlo Historique – Jerzy i Wojciech Walentowiczowie, którzy będą wyposażeni w komplety opon MichelinX-Ice North 2 z kolcami oraz Michelin X-Ice 2.

– W tym roku wiele załóg wybrało krótsze trasy, startując np. z Turynu – 952 km, Reims – 1065 km, czy Barcelony – 1000 km – komentuje Jerzy Walentowicz. My wybraliśmy najdłuższą trasę, startując jak co roku z Warszawy. Nie żałujemy więc naszej Alfie doskonałej benzyny i najlepszych opon. Tradycyjnie trasę rajdu pokonamy na oponach Michelin, które doskonale sprawdzają się w zimowych warunkach na wielu odcinkach do Monte Carlo.

Pozostałe 3 ekipy Polaków, które będą wyposażone w komplety opon Michelin X-Ice North 2 z kolcami oraz Alpin 4, wystartują Polskimi Fiatami 125p (1972 r., 1978 r. i 1979 r.) w zespole TJ Motorsport pod wodzą Tomasza Jaskłowskiego.

– Startujemy po raz ósmy w historycznym rajdzie Monte Carlo. Bezpieczeństwo podczas tego rajdu zapewniają nam niezawodne na alpejskich trasach zimowe opony Michelin. Używamy tych opon już od pierwszej przygody z tym legendarnym rajdem. W tym roku nasz team, oprócz mnie reprezentować będą Adam Polak i Robert Burchard. Dzięki temu nasza ekipa, TJ Motorsport TEAM POLAND, odegra dużą rolę w jubileuszowej edycji imprezy i wraz z Michelin zapisze się w historii rajdów – – mówi Tomasz Jaskłowski.

Niektóre z odcinków rajdu będą wymagały kolcowanych opon, które również zapewnia Michelin. W Polsce obowiązuje zakaz stosowania opon kolcowanych za wyjątkiem pojazdów biorących udział w rajdach i wyścigach zimowych za zgodą zarządcy drogi. Dlatego opony kolcowane nie są dostępne w sprzedaży na rynku polskim. W Europie, opony te można użytkować (z określonymi warunkami i limitami), m.in. w takich krajach jak: Dania, Finlandia, Szwecja, Norwegia, Litwa, Łotwa, Estonia, Austria, Szwajcaria, Włochy, Belgia, Luksemburg, Francja i Hiszpania.

Na starcie w Warszawie nie zabraknie renomowanych załóg i wspaniałych samochodów sprzed lat, a także dodatkowych atrakcji przygotowanych przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Polski – organizatorów imprezy.

Warszawa znalazła się wśród sześciu miast zaproszonych przez Automobilklub Monako do zorganizowania startu słynnego zlotu gwiaździstego do Monte Carlo. Pozostałe miasta to: Barcelona, Oslo, Glasgow, Reims oraz Turyn. Zlot gwiaździsty to powrót do chlubnej tradycji Rajdu Monte Carlo, który po raz pierwszy został zorganizowany w 1911 roku przez księcia Monako i także startował z sześciu miast starego kontynentu. W latach 1959-1979, jednym z miejsc startowych była także Warszawa.

 

 

OPONY MICHELIN X-ICE NORTH 2

Opony kolcowane Michelin X-Ice North 2, na których wystartują w Monte Carlo Historique bracia Jerzy i Wojciech Walentowiczowie oraz zespół TJ Motorsport Tomasza Jaskłowskiego, stworzone zostały z zastosowaniem trzech technologii: Full Active Tread, Flexice Compound i DuraStud System. Opona X-Ice North 2 jest oponą o niskich oporach toczenia – wykorzystuje technologię GreenX, która pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO² do atmosfery.

OPONY MICHELIN ALPIN 4

Michelin Alpin 4 to najczęściej rekomendowana zimowa opona przez producentów samochodów. Czwarta generacja opon Alpin przystosowana jest zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach i przeznaczona jest do różnych typów samochodów – od małych kompaktów do minivanów. Dzięki nowatorskim technologiom zastosowanym w Aplin 4 ruszanie z miejsca jest o 10 proc. łatwiejsze niż w przypadku opon Alpin poprzedniej generacji, a droga hamowania jest o 5 proc. krótsza.

W ubiegłorocznym badaniu opon zimowych przeprowadzonym przez niezależny instytut badawczy ADAC, opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T – 195/65 R 15 T uplasowały się wśród najlepszych i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzedniego „szczególnie rekomendowany”).

Z badania TNS Sofres wynika, że dla 20 proc. ankietowanych drugim najważniejszym kryterium wyboru jest trwałość opon, co świadczy o tym, że kierowcy chcą zapewnić sobie jak największe bezpieczeństwo, nie obciążając jednak nadmiernie swojego portfela z powodu częstego kupowania opon. Opona Alpin 4 jest odpowiedzią na wszelkie tego typu wyzwania.

Więcej informacji o rajdzie również na stronie internetowej Automobilklubu Monako: www.acm.mc oraz www.pzm.pl.