TOYOTA: LAND CRUISER MILD-HYBRID 48V DOSTĘPNY JUŻ W POLSCE

Toyota wprowadza na polski rynek Land Cruisera z układem Mild-hybrid 48V.

Nowy napęd współpracuje z silnikiem Diesla 2.8 i nie ogranicza terenowych możliwości modelu.


Zobacz także:

OPEL: PIERWSZE SPOJRZENIE NA NOWĄ ASTRĘ I ASTRĘ SPORTS TOURER
 

PREMIERY


 
Land Cruiser od 2024 roku pozostaje konstrukcją o klasycznej ramie GA-F. Wersja z układem 48V zachowuje terenowy charakter, jednocześnie poprawiając płynność pracy napędu oraz kulturę jazdy na asfalcie.

Nowy układ Mild-hybrid 48V

Zelektryfikowany zespół składa się z silnika 2.8 D-4D, ośmiobiegowej skrzyni Direct Shift, elektrycznego generatora, akumulatora 48V i konwertera DC-DC. Generator umieszczono wysoko, dzięki czemu model nadal brodzi w wodzie do 700 mm. Napęd pracuje ciszej, generuje mniej wibracji i szybciej aktywuje funkcję stop-start w ruchu miejskim.

Podzespoły układu 48V mają kompaktowe wymiary, co pozwoliło połączyć je z dotychczasową konstrukcją bez zmian w układzie jezdnym.

Dodatkowa energia na drodze i poza asfaltem

Generator z magnesami trwałymi ładuje akumulator podczas rekuperacji. Energia wspiera ruszanie, wytracanie prędkości i poprawia płynność reakcji układu napędowego. W terenie generator ułatwia pokonywanie przeszkód, a jego pracę prezentuje grafika CHG / ECO / PWR.

Płynniejsza praca systemu stop-start

Stop-start działa szybciej i ciszej, a kierowca może wybrać tryb Normal lub Long. Funkcja podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym podczas ruszania na wzniesieniu i kompensuje nadmierny moment na płaskiej nawierzchni.

Akumulator 48V
Litowo-jonowy akumulator o pojemności 4,3 Ah dostarcza do 12 kW i 65 Nm przy ruszaniu. Waży 7,6 kg i został umieszczony pod podłogą bagażnika, gdzie zapewniono chłodzenie powietrzem z przodu auta. Zestaw jest chroniony przed wilgocią i pyłem, co ma znaczenie w terenie.

Właściwości terenowe

Nowy, mocniejszy dwuramienny napinacz paska zmniejsza hałas i poprawia niezawodność w warunkach terenowych. Pasek ma tkaninową powłokę o podwyższonej wytrzymałości i rdzeń z kordu aramidowego. Ograniczniki ramion oraz uszczelnione tuleje tłumiące zmniejszają wibracje i chronią mechanizm przed pyłem.

Land Cruiser Mild-hybrid 48V w Polsce

Wersję Executive wyceniono od 414 900 zł (35 tys. zł poniżej ceny katalogowej). Standard obejmuje m.in. Matrix LED, 12,3-calowy wirtualny kokpit, Toyota Smart Connect+, HUD, fotele podgrzewane i wentylowane, system JBL, 20-calowe felgi, system SDM, Multi-Terrain Select, Multi-Terrain Monitor, PVM i pakiet bezpieczeństwa Toyota T-MATE. W standardzie znajduje się również szyberdach, z opcją rozszerzenia do pakietu Skyview.

Dostępne są też ostatnie egzemplarze z silnikiem Diesla w cenie od 394 900 zł.

Czytaj także: