XPENG: PREMIERA NOWYCH MODELI XPENG G6 I G9 W POLSCE

Chiński producent samochodów elektrycznych XPENG oficjalnie zakomunikował ceny nowych modeli swoich SUV-ów: G6 oraz flagowego G9.

To nie tylko nowe samochody, ale zapowiedź nowej ery w elektromobilności, w której sztuczna inteligencja, błyskawiczne ładowanie i wysoki komfort jazdy mają stanowić standard.


Zobacz także:

EXLANTIX: ES – NOWY, LUKSUSOWY MODEL MARKI PREMIUM GRUPY CHERY
 

PREMIERY


 

Oba modele powstały z myślą o wymagających europejskich kierowcach. XPENG G6 i G9 wyznaczają nowy poziom osiągów, designu i technologii. Zarówno G6, jak i G9, zbudowano w oparciu o nową architekturę 800V, co przekłada się na rekordowe możliwości ładowania. XPENG G6 osiąga moc do 451 kW, a G9 – aż 525 kW, co czyni go najszybciej ładującym się autem elektrycznym w swojej klasie. Ładowanie od 10 do 80% trwa zaledwie 12 minut (100 kilometrów zasięgu w zaledwie 2 minuty) – wynik, który jeszcze niedawno byłby nie do pomyślenia, a dziś staje się nowym standardem w ofercie producenta z Kantonu.

Oba SUV-y korzystają z nowoczesnych baterii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych), które nie zawierają metali ziem rzadkich i zostały zaprojektowane z myślą o trwałości i bezpieczeństwie. XPENG oferuje wzrost żywotności ogniw o 30% oraz ochronę baterii w ekstremalnych warunkach dzięki strukturze 4-3-4 i osłonie balistycznej odpornej na temperatury do 1000°C oraz naciski boczne sięgające 80 ton.

Deklarowane zasięgi to do 535 km w przypadku XPENG G6 i do 585 km dla modelu G9 (cykl WLTP), co pozwala na długie trasy bez kompromisów. Jednak oba modele to coś więcej niż tylko dane techniczne. Ich design, wnętrza i systemy wspomagania kierowcy wpisują się w coraz bardziej wyrafinowane oczekiwania klientów w Europie.

XPENG G6 – jako SUV coupe – przyciąga uwagę dynamiczną linią nadwozia i licznymi detalami stylistycznymi. Mierzy 4758 mm długości, 1920 mm szerokości i 1650 mm wysokości. Z przodu wyróżnia się pełnowymiarowym pasem LED „Starlight Wing” o długości aż 1942 mm oraz zintegrowanymi kierunkowskazami. Tylna część zyskała dyfuzor i subtelny spoiler typu „ducktail”, który optycznie wydłuża sylwetkę. Nadkola zostały pomalowane w kolorze nadwozia, a logo XPENG przeniesiono z pasa „Star Wing” na maskę.

Wnętrze G6 zaprojektowano z dbałością o detale. Pasażerowie otrzymują nową deskę rozdzielczą z drewnianymi wstawkami, przeprojektowane panele głośników i nową pojemnościową kierownicę reagującą na dotyk. Wersje Long Range i Performance posiadają ponadto w standardzie podsufitkę z alcantary oraz cyfrowe lusterko wsteczne o przekątnej 9 cali. Nowa ciemnoszara lub jasna tonacja wnętrza i ambientowe podświetlenie tworzą nowoczesny, a zarazem przytulny klimat.

G6 oferuje też imponujący komfort podróżowania. Przednie fotele mają funkcje ogrzewania i wentylacji, a w wersjach LR i Performance także funkcję masażu oraz wykończenie naturalną skórą Nappa. Pasażerowie mogą liczyć na panoramiczny dach „Star Roof” i dużą przestrzeń nad głową. Bagażnik mieści 571 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1374 litrów. W kabinie nie zabrakło praktycznych rozwiązań, takich jak podłokietnik z miejscem na pięć butelek czy wydajna pompa ciepła, która ogrzewa kabinę i akumulator w zaledwie 4 minuty – nawet w temperaturach sięgających -20°C. Nowy model XPENG G6 w wersji AIR – Standard Range dostępny jest już od 194 900 zł. (dostawy tej wersji rozpoczną się w styczniu 2026r.)

XPENG G9, czyli flagowy SUV marki, to samochód o zupełnie innym charakterze – tu luksus i komfort grają pierwsze skrzypce. Auto mierzy 4891 mm długości, 1937 mm szerokości i 1680 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2998 mm. Wnętrze G9 to przykład nowoczesnego luksusu. Do wyboru dostępne są cztery warianty kolorystyczne tapicerki, w tym nowy elegancki odcień Coffee. Aż 95% powierzchni wnętrza pokryto miękkimi materiałami. W dostępnym opcjonalnie Pakiecie Premium fotele wykończono wysokiej klasy skórą Nappa oraz pianką dopasowującą się do ciała. Maksymalny komfort dopełnia dziesięciopunktowy masaż Shiatsu, opracowany we współpracy z ortopedami – dostępny nie tylko na przednich, ale i tylnych fotelach.

Indywidualnie dla pasażera z przodu XPENG G9 oferuje największe w segmencie lusterko kosmetyczne oraz indywidualny ekran rozrywki o przekątnej 14,96 cala (niewidoczny dla kierowcy) Tylnym pasażerom z kolei może zaoferować elektryczną regulację foteli z ogrzewaniem, wentylacją i masażem. Pojemność bagażnika G9 wynosi 660 litrów, a po złożeniu siedzeń rośnie do 1576 litrów. Przedni bagażnik, tzw. „frunk”, oferuje dodatkowe 71 litrów przestrzeni.

Flagowy SUV w wersji Perfomance wyposażony jest także w zawieszenie pneumatyczne, które pozwala na regulację prześwitu w zakresie do 100 mm i poprawia stabilność w zakrętach o 30%. Układ hamulcowy wykorzystuje system Bosch IPB brake-by-wire, autorski system XPENG Taichi i kontroler EPB, co daje drogę hamowania z prędkości 100 km/h na poziomie zaledwie 33,9 metra.

Producent nie zapomniał też o komforcie akustycznym. Dzięki zaawansowanej izolacji i trójwarstwowej szybie panoramicznej, (która odbija 99,99% promieniowania UV), G9 oferuje poziom hałasu zaledwie 35 dB na postoju i 53,9 dB podczas jazdy. To wyniki na poziomie aut luksusowych.

Oba modele XPENG zostały wyposażone w procesor NVIDIA Orin-X oraz chipset Qualcomm Snapdragon 8295, co przekłada się na niezwykle płynne działanie systemów infotainment i wspomagania jazdy. XPENG G9 oferuje w pełni automatyczne parkowanie, cofanie po zapamiętanej trasie oraz funkcję zdalnego przywoływania pojazdu, którą można obsługiwać przez smartfon, inteligentny kluczyk lub system pokładowy.

Na uwagę zasługuje także specjalna edycja Black Edition modelu G9 – z czarnym lakierem, przyciemnionymi akcentami stylistycznymi i czarnymi zaciskami hamulcowymi. To propozycja dla tych, którzy szukają czegoś jeszcze bardziej wyrazistego. Nowy XPENG G9 dostępny jest już od 252 900 zł dla wersji Standard Range, która w nowym modelu zwiększyła zasięg z 460 do 502 km (cykl WLTP) .

Oba modele – G6 i G9 – są już dostępne do zamówienia, a pierwsze dostawy mają ruszyć we wrześniu.