GENEWA 2012: AUDI – SPORTOWE TT RS PLUS

Silniejsze, szybsze, bardziej dynamiczne: Audi TT RS plus pojawi się na rynku już wiosną. Zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster, ten kompaktowy samochód sportowy imponuje niezwykłymi osiągami. Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 265 kW (360 KM), pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 280 km/h.

2,5-litrowy silnik TFSI w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu z modelem wyjściowym, turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim, generuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm – więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd 4×4 na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.

 

 

Audi TT RS plus łączy dynamikę oraz wydajność. Przy akompaniamencie charakterystycznego dźwięku pięciocylindrowego silnika, model Coupé wyposażony w przekładnię S tronic, rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią biegów 4,3 sek.). Z tym samym zadaniem Roadster radzi sobie w 4,2 sekundy (z przekładnią manualną 4,4 sek.). We wszystkich wariantach, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, Roadster 8,6 litra.

Świetne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom – Audi Space Frame (ASF); w przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej – stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1 450 kg. Obciążenie jednostkowe mocy wynosi 4,0 kg na KM. Wynik Roadstera to 4,2 kg na KM.

Wysokowydajny układ hamulcowy może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.

 

 

Osłona chłodnicy „singleframe”, to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Siatka w kształcie rombów utrzymana jest w kolorze połyskującego antracytu, natomiast rama – matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.

Oby więc do wiosny! A już w marcu nowy model Audi można będzie obejrzeć na salonie samochodowym w Genewie 2012.