GENEWA 2014: PEUGEOT – DWA NOWE MODELE I SILNIKI

108_1402jpg

Na 84. Salonie Samochodowym Auto Show w Genewie Peugeot prezentuje dwa nowe modele: 108 i 308 SW oraz również nowe jednostki napędowe.

Są to: nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1.2 l, nowe jednostki wysokoprężne BlueHDi (oferowana wyłącznie przez Peugeot technologia oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych zgodnie z normą Euro 6), oferta napędu hybrydowego w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4 oraz concept car 2008 HYbrid Air.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
GENEWA 2014


Wszystkie one potwierdzają wiedzę i umiejętności technologiczne Marki, również w zakresie ochrony środowiska. Peugeot pokazuje również modele RCZ R, 308 R Concept i 208 T 16 Pikes Peak, które oddają emocje marki w projektowaniu.

Spośród 28 samochodów i pojazdów koncepcyjnych prezentowanych na powierzchni 2 650 m² stoiska producenta na targach motoryzacyjnych Salon International de l’Automobile, ok. 700 tysięcy gości będzie mogło zobaczyć dwie światowe premiery rynkowe.

Nowy Peugeot 108

Latem 2014 roku, Peugeot 107, mający na swoim koncie ponad 800 tys. sprzedanych sztuk ustąpi miejsca modelowi 108. Po całkowitym odnowieniu swojej oferty w segmentach B i C, firma prezentuje w Genewie nowy samochód miejski z segmentu A. Kompaktowy (3,47 m długości), lekki (nawet 840 kg), przystosowany do warunków miejskich, model 108 będzie dostępny w 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback oraz w wersji kabriolet 108 TOP!.

Nowy model wyróżnia się dynamiczną i elegancką stylistyką, precyzją linii nadwozia, zaawansowanymi technologicznie reflektorami i maksymalnie skróconymi zwisami. Charakter podkreśla możliwość personalizacji – każdy może mieć swojego własnego, niepowtarzalnego Peugeot 108. Klienci będą mieli wybór między ośmioma kolorami nadwozia, (w tym dwoma dostępnymi wyłącznie dla tego modelu), trzema kolorami dachu w 108 TOP!

Nowy Peugeot 308 SW

Model 308 w wersji hatchback, wprowadzony na jesieni 2013 roku, już teraz spełnił wyznaczone mu ambitne cele. Już w kwietniu oferta nowego modelu wzbogaci się o drugą wersję nadwozia. Zaprojektowanego całkowicie od nowa modelu 308 SW łączy z poprzednią generacją tego modelu jedynie nazwa. 308 SW stanowi atrakcyjną alternatywę, spełniającą najważniejsze oczekiwania użytkowników pojazdów tej kategorii dotyczące pojemności, obszernego wnętrza, możliwości zmiany aranżacji kabiny i funkcjonalności.

Zastosowanie nowej platformy EMP2 umożliwiło wypracowanie pokaźnych wymiarów nadwozia. Wersję SW cechuje duża ilości miejsca wewnątrz (przy długości nadwozia wynoszącej 4,58 m) i pojemny bagażnik (od 610 do 1 660 dm3 VDA przy jednoczesnym obniżeniu masy aż o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu.

W połączeniu z optymalną aerodynamiką (Cx: 0,28, Scx: 0,64) i obniżoną masą, dwa turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 i 1.6 o mocy 130 i 155 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne 1.6 i 2.0 HDi o mocy od 92 do 150 KM, z których część spełnia już normy Euro 6, zapewniają nowemu modelowi wyjątkowy niski poziom emisji CO2. Nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo PureTech 1.2 e-THP o mocy 130 KM emituje jedynie 109 g CO2/km, a nowa wersja 1.6 BlueHDi 120 KM wyposażona w manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach spala w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100 km.

Peugeot know-how

W obliczu wyzwań związanych z ochroną środowiska i oszczędnościami energii, Peugeot postrzega innowacyjność jako główny sposób wyróżnienia się. Zaangażowanie marki w ochronę środowiska znalazło w tym roku swój wyraz w postaci oferty trzech modeli HYbrid4, powiększenia gamy trzycylindrowych silników benzynowych PureTech, upowszechnienia technologii BlueHDi w silnikach wysokoprężnych, wprowadzenia do oferty nowych automatycznych skrzyń biegów oraz rozszerzenia oferty systemu Stop&Start.

W 2013 roku Peugeot po raz kolejny obniżył średnią ważoną emisji CO2 w europejskiej gamie swoich modeli. Z wynikiem 115,2 g/km w 2013 roku w porównaniu do 121,5 g/km w roku 2012, uplasował się na podium najbardziej przyjaznych dla środowiska marek w Europie.

Po debiucie wolnossących jednostek 1.0 i 1.2, rodzina trzycylindrowych silników PureTech powiększyła się obecnie o wersje turbodoładowane 1.2 e-THP 110 i 1.2 e-THP 130. Spełniająca już obecnie wymagania normy Euro 6, nowa generacja silników 2.0 BlueHDi jest dostępna w 2 wersjach: 2.0 BlueHDi 150 i 2.0 BlueHDi 180.

Od końca 2013 roku Marka dysponuje nową technologią BlueHDi, mającą na celu radykalne obniżenie emisji tlenków azotu. Technologia ta jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa.