INFINITI: FX PO FACE LIFTINGU – BARDZIEJ SPORTOWY

Po czterech udanych latach, przez które był najlepiej sprzedającym się modelem Infiniti w Europie, FX na rok 2012 ma jeszcze śmielszy i bardziej charakterystyczny wygląd niż dotychczas. Pierwszy face lifting FX od czasu rozpoczęcia jego sprzedaży w Europie w 2008 roku to cały pakiet udoskonaleń, które nadają mu nadających nowego wyrazu.

Model zyskuje jeszcze więcej genów właściwych FX-owi, które cieszyły się tak wielką popularnością wśród nabywców auta w Europie. O jego popularności świadczą między innymi wyniki sprzedaży − w 2011 roku, przy 7 proc. spadku sprzedaży w segmencie, Infiniti FX odnotował wzrost o 31 proc. Model na rok 2012 wchodzi na rynek w cenach tylko nieznacznie wyższych niż ceny modelu 2011, bo zaczynających się od 268 475 złotych za luksusową wersję FX37 GT. Jej odpowiednik z silnikiem Diesla jest droższy o niespełna półtora tysiąca złotych.

Niezmienione pozostały osiągi, bardzo dobre prowadzenie, wielokrotnie nagradzane technologie i pięciogwiazdkowe elementy bezpieczeństwa, montowane standardowo w każdym FX-ie. Model na rok 2012 jeszcze bardziej przypomina z wyglądu samochód sportowy niż kanciastego crossovera. Może się poszczycić jeszcze lepszą prezencją niż poprzednia wersja, a to za sprawą dogłębnie przemyślanych i starannie przeprowadzonych zmian w stylistyce przodu samochodu, a także odważnych nowych kolorów lakieru i nowej wyjątkowej stylistyki felg aluminiowych.

Ekspresyjny wygląd osiągnięto poprzez przeprofilowanie sekcji zderzaka i wprowadzenie zmian w kształcie grilla chłodnicy. Zmiany te bazują na stylistyce samochodu koncepcyjnego z roku 2009 – Infiniti Essence.

Sportowy charakter w wersjach GT i GT Premium zaakcentowano nową stylistyką pięcioramiennych 20-calowych felg. Wersje sportowe, których najważniejszym elementem jest układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Steering), nadal wyposażone są w charakterystyczne 21-calowe felgi. Nabywcy FX-a mają teraz większy wybór kolorów lakieru, w ofercie są bowiem dwa nowe kolory: niebieski Iridium Blue oraz grafitowo – szary Graphite Shadow. Lakier w kolorze Iridium Blue jest oferowany wyłącznie dla modelu FX i to oczywiście z samonaprawiającą się zewnętrzną powłoką lakierniczą Scratch Shield.

– Nabywcy kochają wygląd FX-a i jego styl jazdy, dlatego nie mamy zamiaru wprowadzać zmian dla samych zmian – powiedział Bernard Loire, wiceprezes Infiniti na Europę i Bliski Wschód. Zamiast tego skoncentrowaliśmy się na uwypukleniu charakterystycznych genów.

Gamę FX na rok 2012 tworzą cztery wersje. FX37 GT (w cenie 268 475 zł) to wersja w pełni luksusowa, napędzana kultowym silnikiem benzynowym V6 Infiniti o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. Wersja podstawowa FX30d oferuje taką samą dozę luksusu, ale jest bardziej ekologiczna. Trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 238 KM i imponującym momencie obrotowym 550 Nm emituje tylko 238 gramów CO2 na kilometr. Pomimo swoich wysokich osiągów wersja FX30d GT (w cenie 269 900 zł) spala w cyklu mieszanym tylko 9 litrów paliwa na 100 km.

Wersje S są oczywiście bardziej sportowe i wszystkie one – z wyjątkiem FX37 – są teraz wyposażane w układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Steering). Nowością w wyposażeniu tych wersji jest także między innymi system ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC – Continuous Damping Control). Od innych wersji odróżniają się 21-calowymi felgami aluminiowymi, przyciemnionymi kloszami lamp przednich, znaczkiem z czerwoną literą „S” na karoserii, bocznymi wlotami powietrza oraz nakładkami na progi w kolorze ciemnego chromu. Cena FX37 S to 278 875 zł, zaś FX30d S – 280 300 złotych.

Wersje Premium, zarówno GT jak i S, są prawdopodobnie najbardziej kompleksowo wyposażonymi samochodami w swojej klasie. Ich specyfikacje koncentrują się na technologii, przy czym już wyposażenie standardowe obejmuje zaawansowane systemy nawigacji i rozrywki, a ponadto cały zestaw elementów bezpieczeństwa, takich jak wyróżniony nagrodą EuroNCAP system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP − Lane Departure Prevention).

Zarówno model z silnikiem benzynowym V6, jak i z silnikiem Diesla V6 są dostępne w wersjach Premium, natomiast flagowy model FX50 z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 390 KM dostępny jest tylko w wersji S Premium.

Wersje Premium, najbardziej popularne wersje Infiniti FX w Polsce, kosztują teraz:
– FX37 GT Premium – 290 575 zł;
– FX30d GT Premium – 292 000 zł;
– FX37 S Premium – 300 975 zł;
– FX30d S Premium – 302 400 zł;
– FX50 S Premium – 342 310 zł.

Wszystkie FX-y są wyposażane w czuły na moment obrotowy inteligentny system napędu na cztery koła oraz w siedmiobiegową adaptacyjną przekładnię automatyczną. Wykonane z magnezu łopatki zmiany biegów przy kierownicy każdej wersji świadczą nie tylko o integralności produkcyjnej FX-a, ale również o jego osobowości, nastawionej na osiągi.

Ponieważ specyfikacja FX-a jest tak bogata, to dostępne są tylko dwie opcje dodatkowe: lakier metalizowany w cenie 4 600 zł oraz pakiet multimedialny, obejmujący nawigację HDD z dyskiem o pojemności 30 GB oraz system nagłośnienia Bose Premium Sound System, w cenie 12 250 złotych, przy czym ten ostatni należy do wyposażenia standardowego wersji GT oraz S Premium. Bez dopłaty nabywcy mogą wybrać wykończenie wnętrza czarnym lakierem zamiast standardowych listew wykonanych z drewna klonu płomienistego, stosowanego przez lutników.

Gama modeli Infiniti FX na rok 2012 dostępna jest teraz w Centrach Infiniti w całej Europie. Zgodnie z zapowiedziami z marcowego Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego rozpoczęto też przyjmowanie zamówień na topowy model gamy – wersję FX Sebastian Vettel. Na całym świecie będzie dostępnych tylko 200 egzemplarzy tego modelu z silnikiem V8 o mocy 420 KM, a dostawy do klientów rozpoczną się w 2013 roku. Więcej informacji na temat wersji FX Sebastian Vette zostanie podanych wkrótce.

Pełne specyfikacje i cenniki całej gamy Infiniti można pobrać ze strony www.infinitipress.eu.