MERCEDES-BENZ: – FLAGOWA KLASA S PRZESZŁA AKTUALIZACJĘ

Mercedes-Benz Klasy S rozpoczyna nowy rok modelowy w gruntownie zmodernizowanym wydaniu. Najnowsze warianty można już zamawiać.

Do wyboru są dwa nowe lakiery nadwozia: srebrny verde metalik oraz aksamitny brąz metalik. Bogate wyposażenie standardowe uzupełniają komfortowe przednie zagłówki z dodatkowymi poduszkami. Mercedes-Benz dokonał też dalszej optymalizacji interfejsu systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ofertę strumieniowego przesyłania wideo poszerza najnowocześniejsza usługa RIDEVU od Sony Pictures Entertainment (SPE). Na żądanie użytkownicy mogą strumieniowo odbierać treści SPE bezpośrednio w Klasie S.


Zobacz także:

SKODA: PIERWSZE SZKICE NOWEGO MODELU KONCEPCYJNEGO ENYAQ RS RACE
 

ROZMAITOŚCI


 

Wraz z funkcją automatycznej zmiany pasa ruchu (ALC – Automatic Lane Change) Mercedes-Benz także w Europie oferuje teraz kolejny stopień rozwoju systemów wspomagających na poziomie 2 SAE. Funkcja ta jest dostępna na drogach o infrastrukturze zbliżonej do autostradowej (na przykład ze strukturalnym oddzieleniem jezdni) i należy do fabrycznej specyfikacji Klasy S z roku modelowego 2024.

Wszystkie aktualizacje dotyczą także opancerzonej wersji luksusowego modelu – S 680 GUARD 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 20,0 l/100 km; emisje CO₂ w cyklu łączonym: 453 g/km; WLTP). Klasa ochrony VPAM VR10 dla całego samochodu sprawia, że spełnia on najwyższy poziom testów balistycznych dla pojazdów cywilnych, a ponadto cechuje się wyjątkową odpornością w razie eksplozji.

MANUFAKTUR: bogaty program personalizacji i ręczna produkcja

MANUFAKTUR – tak nazywa się program personalizacji Mercedes-Benz, którego oferta sięga od ekskluzywnych lakierów nadwozia po wyszukane opcje wykończenia i wyposażenia wnętrza. Szczególnie imponująca liczba opcji MANUFAKTUR jest dostępna właśnie dla Klasy S. Portfolio obejmuje w tym przypadku łącznie 12 lakierów MANUFAKTUR i 5 tonacji kolorystycznych wnętrza MANUFAKTUR. Za realizację prac, które są wykonywane ręcznie, wyłącznie przy użyciu najwyższej jakości materiałów, odpowiada starannie przeszkolony zespół MANUFAKTUR w fabryce Mercedes-Benz w Sindelfingen. W rezultacie klienci otrzymują samochód o szczególnej wartości, zbudowany zgodnie z ich osobistymi gustami i preferencjami.

Zakład MANUFAKTUR w Sindelfingen z najwyższą starannością produkuje ekskluzywne, spersonalizowane i indywidualne elementy wyposażenia wnętrza. Nie ma tu miejsca na tradycyjną produkcję na linii montażowej; elementy są w większości wykonane ręcznie.

Oprócz zdefiniowanego programu MANUFAKTUR dla poszczególnych serii modelowych i edycji specjalnych spełniane są również szczególne życzenia klientów.

Factory 56 – wzorzec dla wszystkich fabryk samochodów osobowych Mercedes-Benz

Wszystkie warianty Klasy S, w tym hybrydy i Mercedes-Maybach Klasy S, a także EQS, zjeżdżają z linii produkcyjnej zakładów Factory 56. Stopień ich elastyczności, cyfryzacji i wydajności urzeczywistnia przyszłość produkcji samochodów Mercedes-Benz.

Nowe modele i warianty układów napędowych są szybko integrowane z obecną linią produkcyjną – co dowodzi wysokiego poziomu elastyczności i wydajności fabryki Factory 56. Podstawą produkcji jest tu cyfrowy ekosystem MO360, którego strategia cyfryzacji koncentruje się na personelu. Cel: zapewnić ponad 1500 pracownikom najlepsze możliwe wsparcie w ich codziennej pracy.

Poszerzony zakres wyposażenia standardowego i nowe funkcje wspomagające kierowcę: co nowego w najnowszym roku modelowym Klasy S?

Mercedes-Benz Klasy S rozpoczyna nowy rok modelowy od udoskonaleń wizualnych i technicznych. Najnowsze wydanie luksusowego modelu można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze dotrą do partnerów handlowych pod koniec lipca (Europa), sierpnia (Stany Zjednoczone) i we wrześniu (Chiny). Do wyboru są dwa nowe lakiery nadwozia: srebrny verde metalik oraz aksamitny brąz metalik. Bogaty zakres wyposażenia standardowego uzupełniają komfortowe przednie zagłówki z dodatkowymi poduszkami.

Mercedes-Benz poszerza swoją ofertę strumieniowego przesyłania wideo poprzez integrację najnowocześniejszej usługi RIDEVU firmy Sony Pictures Entertainment (SPE). RIDEVU zapewnia klientom dostęp do różnorodnej oferty wideorozrywki bezpośrednio w samochodzie. Pozwala przy tym użytkownikom na zaawansowane sterowanie i korzystanie z funkcji zaprojektowanych specjalnie do użytku w aucie. Umożliwiają one wygodne przesyłanie strumieniowe treści SPE na żądanie. RIDEVU obejmuje wyselekcjonowaną bibliotekę filmów, wzbogacając pakiet rozrywkowy dla klientów Mercedes-Benz.

Producent luksusowych aut ze Stuttgartu dodatkowo zoptymalizował interfejs użytkownika MBUX: sugestie dotyczące wspomagania parkowania są teraz zlokalizowane w menu w bardziej intuicyjnej formie. Usługa wstępnej instalacji cyfrowego klucza do samochodu Mercedes me, która jest już dostępna w Europie, będzie w przyszłości oferowana także w USA i Kanadzie. Co więcej, z preinstalacji będzie można korzystać na kompatybilnych urządzeniach opartych na systemie Android.

Kolejną nowością w Klasie S jest przypomnienie o obecności pasażerów. Może to zwrócić uwagę na osoby, które pozostały z tyłu pojazdu, zwłaszcza dzieci. Funkcja aktywuje się i dezaktywuje automatycznie po otwarciu tylnych drzwi na dłuższy czas, przy założeniu, że do samochodu weszły osoby i znajdują się one na jednym z tylnych siedzeń.

Wraz z funkcją automatycznej zmiany pasa ruchu (ALC – Automatic Lane Change) Mercedes-Benz także w Europie oferuje teraz kolejny stopień rozwoju systemów wspomagających na poziomie 2 SAE. Funkcja ta jest dostępna na drogach o infrastrukturze zbliżonej do autostradowej (na przykład ze strukturalnym oddzieleniem jezdni) i należy do fabrycznej specyfikacji Klasy S z roku modelowego 2024.

Automatyczna zmiana pasa ruchu stanowi element Aktywnego asystenta monitorowania odległości DISTRONIC z Aktywnym asystentem kierowania. Jeśli z przodu jedzie wolniejszy pojazd, samochód może sam zainicjować zmianę pasa ruchu. Gdy radar rozpozna wystarczającą ilość wolnej przestrzeni i wykryje oznaczenia pasa ruchu, może w pełni automatycznie wyprzedzić poprzedzający pojazd, który porusza się wolniej. Warunkiem jest droga przypominająca autostradę, z co najmniej dwoma pasami ruchu i ograniczeniem prędkości, oraz egzemplarz Klasy S wyposażony w nawigację MBUX. Do przeprowadzenia automatycznej zmiany pasa ruchu system nie wymaga dalszej interwencji kierowcy. Odpowiedzialność za kontrolę nad pojazdem pozostaje jednak po stronie kierowcy, dlatego przez cały czas musi on monitorować proces zmiany pasa ruchu. Mercedes-Benz oferuje już automatyczną zmianę pasa ruchu ALC w niektórych swoich modelach w USA i Kanadzie.

Od premiery obecnej generacji w grudniu 2020 r. Mercedes-Benz stale rozwija Klasę S i poszerza możliwości jej personalizacji w ramach programu MANUFAKTUR. Poprzednie udoskonalenia produktu obejmują na przykład intuicyjny interfejs użytkownika MBUX z warstwą zerową (ang. Zero Layer) oraz technologię Dolby Atmos, która zapewnia najwyższą jakość dźwięku. Standardem jest teraz centralny wyświetlacz OLED, podobnie jak zestaw MBUX Entertainment Plus. Oprócz usług strumieniowego przesyłania muzyki i radia internetowego system MBUX oferuje także strumieniowe przesyłanie wideo za pośrednictwem YouTube’a oraz RIDEVU. Pakiet personalizacji obejmuje angażujące minigry, takie jak Sudoku, klimatyczne tryby dostosowujące ustawienia wnętrza i wyświetlacze do wybranych motywów oraz rozszerzone funkcje projekcji dla egzemplarzy z reflektorami DIGITAL LIGHT.

Opancerzona wersja z unikalną, zintegrowaną koncepcją ochrony

Wszystkie aktualizacje dotyczą także opancerzonej wersji luksusowego modelu – S 680 GUARD 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 20,0 l/100 km; emisje CO₂ w cyklu łączonym: 453 g/km; WLTP). Napędza ją silnik V12 (M279) o mocy 450 kW (612 KM).

Klasa ochrony VPAM VR10 sprawia, że S 680 GUARD spełnia najwyższy poziom testów balistycznych dla pojazdów cywilnych w strefach przezroczystych i nieprzezroczystych, zgodnie z obowiązującymi przepisami VPAM (stowarzyszenie centrów testowych materiałów i konstrukcji odpornych na ataki) dla ERV (pojazdy odporne na wybuchy) i BRV (pojazdy kuloodporne). Klasa S GUARD uzyskała trzy z trzech gwiazdek w teście ERV z udziałem biozgodnego manekina (ang. biofidelic).

Zintegrowany system ochrony (iPS) obejmuje dedykowane nadwozie wykonane z elementów ochronnych. Zewnętrzna warstwa (aluminiowa) służy jako designerska powłoka i zapewnia dyskretny wygląd. Oprócz opancerzenia system iPS obejmuje zmiany w podwoziu, silniku oraz skrzyni biegów. Pozwala to uzyskać warunki obsługi możliwie najbardziej zbliżone do standardowego wariantu produkcyjnego. Dzięki tej koncepcji pasażerowie S 680 GUARD mogą cieszyć się komfortem i wygodą seryjnej Klasy S, a także niemal identycznym poczuciem przestronności. Również cykl życia pojazdów GUARD jest porównywalny z produkcją seryjną. Ponieważ są one opracowywane równolegle z modelami wytwarzanymi w znacznych liczbach, proces ten uwzględnia szerokie adaptacje niezbędne do spełnienia bardzo szczególnych wymagań stawianych Klasie S GUARD.

Najważniejsze cechy aktualnej generacji Klasy S w skrócie

Klasa S to okręt flagowy Mercedes-Benz i technologiczny pionier w wielu obszarach. Oto najważniejsze innowacje aktualnej serii 223:

DRIVE PILOT – pierwszy na świecie system na poziomie 3 SAE z ważną międzynarodową homologacją dla warunkowo zautomatyzowanej jazdy. W określonych warunkach DRIVE PILOT przejmuje zadanie dynamicznego prowadzenia pojazdu; kierowca może wtedy zaangażować się w wykonywanie określonych czynności pobocznych. DRIVE PILOT jest dostępny dla Klasy S w Niemczech od maja 2022 r., a w amerykańskich stanach Kalifornia i Nevada – od jesieni 2023 r. Mercedes-Benz był także jednym z pierwszych producentów samochodów, który otrzymał dopuszczenie do testów systemu w Pekinie (grudzień 2023 r.).

Technologia oświetleniowa DIGITAL LIGHT (opcja) – każdy reflektor korzysta z modułu świetlnego z kilkoma niezwykle mocnymi diodami LED, których światło jest załamywane i kierowane za pomocą 1,3 miliona mikroluster. DIGITAL LIGHT umożliwia między innymi prezentowanie (projektowanie) oznaczeń pomocniczych lub symboli ostrzegawczych na nawierzchni przed autem.

Skrętna tylna oś (opcja) zmniejsza promień skrętu Klasy S nawet o dwa metry. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 10 stopni.

Aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL (opcja) może indywidualnie regulować siłę sprężyn i amortyzatorów dla każdego koła, przeciwdziałając w ten sposób nie tylko pionowym ruchom nadwozia, ale także nurkowaniu i przysiadaniu. W połączeniu z systemem ROAD SURFACE SCAN i funkcją pokonywania zakrętów CURVE zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia wyjątkowy poziom komfortu. W przypadku nieuchronnego uderzenia w bok może również unieść nadwozie Klasy S w ciągu kilku dziesiątych sekundy (funkcja PRE-SAFE® Impulse), zmniejszając obciążenie wywierane na podróżujących.

– W 2021 r. w Klasie S swoją premierę miała czwarta generacja napędu hybrydowego. Kierowcy mogą teraz pokonywać większość codziennych podróży, korzystając wyłącznie z trybu elektrycznego.

Aktywne nastrojowe oświetlenie (opcja) liczy około 250 diod LED, zapewniając dodatkowy poziom oświetlenia otoczenia. Jest zintegrowane z systemami wspomagającymi prowadzenie i może wizualnie wspierać emitowane przez nie ostrzeżenia.

– Kolejnym innowacyjnym systemem ochronnym jest poduszka powietrzna w pasie bezpieczeństwa (ang. beltbag). Ten nadmuchiwany pas bezpieczeństwa może zmniejszyć obciążenie wywierane na klatkę piersiową pasażerów w przypadku silnego zderzenia czołowego.