PORSCHE: NOWY PAKIET MANTHEY DLA 911 GT3 Z WIĘKSZYM DOCISKIEM

Porsche wprowadza pakiet Manthey dla aktualnego 911 GT3 (992.2), koncentrując się na zwiększeniu docisku, poprawie pracy podwozia i wydajności układu hamulcowego.


Zobacz także:

ALPINE: A110 R ULTIME – NAJBARDZIEJ EKSTREMALNE A110 W HISTORII
 

ROZMAITOŚCI


 

Nowa konfiguracja pozwoliła uzyskać czas 6:52,981 min na północnej pętli Nürburgringu.

Porsche 911 GT3 pozostaje jednym z najczęściej wybieranych samochodów do jazdy torowej. Producent przygotował nowy pakiet Manthey, który podnosi możliwości modelu dzięki zoptymalizowanej aerodynamice, zmianom w zawieszeniu i modyfikacjom układu hamulcowego. Wspólne prace działu R&D Porsche w Weissach i inżynierów Manthey zaowocowały zestawem komponentów przeznaczonym do globalnej sprzedaży w Porsche Centrach.

Aerodynamika z dociskiem do 540 kg

Nowy pakiet Manthey obejmuje gruntowną optymalizację aerodynamiczną. Podwozie potraktowano jako jeden element aerodynamiczny, wydłużając deflektory powietrza do 1,50 m i wygładzając powierzchnię dzięki dodatkowej osłonie bagażnika. Przeprojektowano listwę przedniego zderzaka, dyfuzor oraz klapy boczne. Poszerzone skrzydło z listwą Gurneya i większymi bocznymi płytami poprawia przepływ powietrza, a karbonowe aerotarcze kół zmniejszają opór. W trybie drogowym generowany docisk przy 285 km/h wynosi 355 kg, a w trybie torowym – 540 kg.

Zawieszenie typu coilover opracowane pod jazdę torową

Wspólnie z Manthey przygotowano regulowane gwintowane zawieszenie z czterostopniową regulacją. Zwiększona sztywność sprężyn i dostosowanie do wyższych wartości docisku przekładają się na stabilność przy wysokich prędkościach oraz przewidywalność na krawężnikach. Dostępny opcjonalny zestaw kutych felg (20/21 cali) redukuje masę nieresorowaną o 6 kg. W standardzie pojawiają się przewody hamulcowe w stalowym oplocie, a dla wersji z PCCB – wyścigowe klocki hamulcowe.

Akcesoria wizualne i dodatkowe elementy

Oferta obejmuje elementy z włókna węglowego, m.in. nakładki progów z podświetlanym napisem „Manthey”, projektory LED czy napisy na drzwiach. Dostępne są także pasy holownicze i elementy CFRP poprawiające zarządzanie powietrzem.

Czas na Nürburgringu lepszy o 2,76 s

Z Ayhancanem Güvenem za kierownicą model pokonał pętlę Nürburgringu w 6:52,981 min, korzystając z opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R. „911 GT3 z pakietem Manthey jeszcze lepiej radzi sobie w zakrętach na torze” – podkreśla Güven, wskazując na większy docisk i stabilność. „Chcemy pokazać pełen potencjał pakietu” – dodaje Nicolas Raeder, zapowiadając kolejną próbę w korzystniejszych warunkach.

Dostępność

Pakiet Manthey dla 911 GT3 trafi do sprzedaży w marcu 2026 roku.

Czytaj także: