Historycznym sukcesem zakończył się Rajd Akropolu, runda Mistrzostw Europy FIA ERC dla polskich załóg. Aż cztery z nich znalazły się w pierwszej dziesiątce końcowej klasyfikacji generalnej.
Najwyżej, na piątym miejscu znaleźli się Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STi), którzy jednocześnie wygrali klasę ERC2.
Zobacz także:

Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) zajęli szóste, Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – siódme miejsce. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran pokazali mistrzowska klasę: wygrali dziś pięć z sześciu odcinków specjalnych (raz byli drudzy) i awansowali na ósme miejsce w “generalce”, zdobywając tez punkty za najlepszy wynik drugiego dnia rajdu.
Zwycięstwo w zawodach odnieśli Ralfs Sirmacis i Arturs Šimins (Škoda Fabia R5). Alexey Lukyanuk i Roman Kapustin (Ford Fiesta R5), groźni rywale kierowcy Automobilklubu Polski do tytułu zmagali się z awariami samochodu samochodu i ostatecznie spadli z drugiego na dziesiąte miejsce ze strata ponad 20 minut.
A oto jak przebiegała rywalizacja podczas drugiego etapu.
Wczorajsze niefortunne dachowanie kosztowało Kajetanowicza i Barana wiele cennych minut, ale nie pozbawiło ich woli walki. Reprezentanci LOTOS Rally Team postawili wszystko na jedną kartę i narzucili szybkie tempo, wygrywając trzy próby pierwszej pętli dzisiejszego dnia: Eleftherohori (17,87 km), Rengini (11,61 km) oraz najdłuższy w rajdzie, bardzo dziurawy odcinek Elatia – Karya (liczący niemal 34 kilometry).
Kajetan Kajetanowicz: Fortuna kołem się toczy. My robimy swoje i ciśniemy bardzo mocno. Nasi główni rywale mają problemy – stracili jeszcze więcej czasu niż my wczoraj. Staramy się wykonywać swoją pracę jak najlepiej. Na odcinkach mamy mnóstwo do zrobienia. A gdy tak ciężko pracujesz, to naprawdę nie jest łatwo utrzymać koncentrację. Zwłaszcza na tym długim odcinku. Ma prawie 34 kilometry, a ostatnia partia zakręt w zakręt, bardzo ciasna. To szalenie trudny i wymagający oes dla kierowcy, Jarek ma dużo do „gadania”, a dla mnie to oznacza dużo informacji do przetwarzania. Powiem wam, że kojarzyłem jeden zakręt, który był pod koniec odcinka. Czekałem na niego, kiedy on się pojawi. Jak dojechaliśmy, to już wiedziałem – OK, jeszcze mamy… 5 km do mety. To naprawdę bardzo wymagający rajd, ale cieszymy się każdym odcinkiem.
Wojtek Chuchała i Daniel Dymurski bez przygód pokonali pierwszą niedzielną pętlę. Prowadząca w ERC 2 załoga Subaru Poland Rally Team była najszybsza na dwóch z trzech odcinków specjalnych i jej przewaga wzrosła z 28.7 sek do 1.17,4 min.
Wojciech Chuchała (Automobilklub Polski): Wszystko idzie zgodnie z planem. Mamy ciągle na uwadze fakt, że jest to rajd na przetrwanie. Naszym celem nie jest tu wygrywanie wszystkich odcinków i atak, tylko dobre, bezpieczne tempo. Tutaj na każdym zakręcie może na nas czekać duży kamień, głaz czy inna przeszkoda. Odcinki są bardzo nierówne i wymagające dla samochodu, a i my na metach prób czujemy zmęczenie. Wszystko idzie po naszej myśli i jesteśmy szczęśliwi z dotychczasowego przebiegu rajdu.
Daniel Dymurski: Na drugim dzisiejszym odcinku był „watersplash” i było w nim trochę więcej wody niż się spodziewaliśmy. Pierwsza fala wzięła mnie z zaskoczenia, polała się przez wlot powietrza na dachu prosto na moje notatki. Musiałem je zasłonić, żeby kolejne krople mi go nie brudziły. 33-kilometrowy odcinek nam daje w kość i nawet jak zerkam czasem okiem na liczbę kilometrów pozostałą do jego mety, to robi to wrażenie. Trzeba na nim stale utrzymywać koncentrację, żeby mieć dobre wyczucie i jechać bezpiecznie.
Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot oraz Tomasz Kasperczyk i Damian Syty jechali bardzo dobrze. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) do rywalizacji po wczorajszej awarii auta dziś nie przystąpili.
Druga pętla przyniosła nadal zacięta rywalizację. Pecha mieli Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, którzy na ostatnim odcinku specjalnym przebili oponę, tracąc piąte miejsce w klasyfikacji na rzecz Wojciecha Chuchały i Daniela Dymurskiego. Kajetanowicz i Baran z ponad 40-sekundową przewagą zwyciężyli w klasyfikacji drugiego etapu Rajdu Akropolu, zdobywając za to 7 bonusowych punktów. Ostatecznie w Grecji wywalczyli 11 “oczek: i powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji Mistrzostw Europy do 25 punktów.
POWIEDZIELI NA MECIE
Kajetan Kajetanowicz: Wczoraj, po pierwszym odcinku specjalnym, byliśmy w piekle. Teraz czujemy się, jakbyśmy byli w niebie. To była wielka próba charakterów. Myślę, że zrobiliśmy to dla naszych rodzin, dla całego zespołu i sponsorów, dla kibiców. Sądzę, że nam wszystkim się to należało. Nie było łatwo podnieść się po dużej stracie. Walczyliśmy do końca i jesteśmy z siebie dumni, bo daliśmy dobre widowisko na trasach wykorzystywanych podczas rund WRC. To sprawia, że jestem spełniony. Kocham rajdy, ponieważ mogę walczyć do ostatniego metra, bo dają mi dużo emocji i szansę sprawdzać się w niecodziennych sytuacjach.
Jarek Baran: No cóż, po z górą sześćdziesięciu niemal perfekcyjnie przejechanych wspólnie rajdach, statystyka dała o sobie znać. Im dłużej buduje się dobrą passę, tym większe staje się prawdopodobieństwo, że coś się w końcu wydarzy. Ale takie doświadczenie uczy także czegoś ważnego. Walcząc o punkty dawno nie jechaliśmy takim tempem, a na tak wymagającym rajdzie jak Akropol, to oznacza naprawdę silne wrażenia. Ogromne podziękowania dla Kibiców, bo ich doping dodawał nam sił.
Tomasz Kasperczyk: Rajd jak najbardziej zaliczamy do udanych, kończymy go na 7. miejscu w generalce. W pierwszej dziesiątce są cztery polskie załogi, wszystkim warto pogratulować dobrego występu. Wielka szkoda pierwszego oesu, gdzie zanotowaliśmy sporą stratę, którą potem trzeba było odrabiać. Od drugiego oesu złapałem rytm i konsekwentnie przyspieszaliśmy. Na trasie było sporo roboty do wykonania, Trasa jest kręta, techniczna, wchodzi się z jednego zakrętu w drugi. Nie jest to super szybki rajd, jednak bardzo łatwo popełnić kosztowny błąd. Na ostatnim sobotnim odcinku spadł deszcz – tutaj jest specyficzny rodzaj szutru, który w połączeniu z deszczem tworzy warstwę śliskiej gliny, a my jechaliśmy ten oes na twardych oponach. Z niedzielnego etapu na pewno na długo zapamiętam najdłuższy, ponad 33-kilometrowy odcinek, przejechanie go płynnie i z zachowaniem pełnej koncentracji było sporym wyzwaniem. Rajd Akropolu to kolejne bezcenne doświadczenie, myślę, że jesteśmy o krok bliżej w rajdowej nauce.
Damian Syty: To był bardzo dobry weekend. Najtrudniejsze w Rajdzie Akropolu jest ustrzeżenie się błędów, co udało się nam zrealizować, choć nie było proste – na linii jazdy samochodu znajduje się mnóstwo kamieni, które mogą zakończyć ściganie. Patrząc po średnich prędkościach nie jest to szybki rajd, jednak na oesach jest do wykonania mnóstwo pracy: z jednego zakrętu wchodzi się praktycznie w następny, jest sporo wspinania się pod górę, jest co robić od startu do mety. To trudna technicznie impreza, która dała nam kolejną porcję cennego doświadczenia.
WYNIKI ACROPOLIS RALLY 2016
1. Ralfs Sirmacis i Arturs Šimins (Škoda Fabia R5) – 2:53.12,5 godz.;
2.. Lambros Athanassoulas i Elias Panagiotounis (Škoda Fabia R5) – strata 2.42,3 min.;
3. Jaromír Tarabus i Daniel Trunkát (Škoda Fabia R5) – 2.42,4 min.;
4.. Raul Jeets i Andrus Toom (Škoda Fabia R5) – 5.51,9 min.;
5.. Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STi) – 8.29,9 min.;
6. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) – 2.13,4 min.;
7. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – 10.40,4 min.;
8. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – 13.58,1 min.
9. Jose Luis Jacquet Rios i Hernan Vargas Peña (Mitsubishi Lancer Evo X) – 20.09,6 min.;
10. Alexey Lukyanuk i Roman Kapustin (Ford Fiesta R5) – 20.15,5 min.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW EUROPY PO 3. RUNDACH
Kierowcy FIA ERC
1. Kajetan Kajetanowicz – 71 pkt.;
2. Aleksiej Łukjaniuk – 46 pkt.;
3. Craig Breen – 38 pkt.;
4. Ralfs Sirmacis – 37 pkt.;
5. Jaromir Tarabus – 28 pkt.;
6. Lambros Athanassoulas – 27 pkt.;
7. Luis Monzon Artilles – 25 pkt.;
8. Wojciech Chuchała – 24 pkt.;
9. Alastair Fisher – 23 pkt.;
10. Yonaton Perez Suarez – 20 pkt.
Kierowcy FIA ERC2
1. Wojciech Chuchała – 117 pkt.;
2. Giacomo Scattolon – 67 pkt.;
3. Tibor Erdi – 40 pkt.;
4. Peter Ranga – 35 pkt.;
5. Juan Carlos A Alonso – 31 pkt.;
6. Jose Luis Rios – 29 pkt.
Kierowcy ERC3
1. Łukasz Pieniążek – 44 pkt.;
2. Łukasz Habaj – 39 pkt.;
3. Chris Ingram – 29 pkt.









![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
