Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w Fordzie Fiesta R5 zajęli drugie miejsce w Circuit of Ireland 2016, drugiej rundzie Mistrzostw Europy FIA ERC. Wygrali Craig Breen i Scott Martin (Citroën DS3 R5).
Wszystkie cztery polskie załogi ukończyły zmagania, notując świetne wyniki. Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STI) wygrali klasę ERC2, a Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) triumfowali w ERC3.
Zobacz także:

Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) ukończyli zawody na wysokim, dziesiątym miejscu w klasyfikacji generalnej.
To był bardzo udany start polskich załóg. Tym bardziej, że warunki na trasie były bardzo trudne, a odcinki specjalne wymagały ogromnej koncentracji.
Oto jak przebiegała rywalizacja w drugim dniu.
Na trasę powrócili dziś Elfyn Evans i Craig Parry, ale choć pokazali duże możliwości wygrywając OS-y, nie oni byli bohaterami. Zresztą czołowa załoga WRC mety ostate3cznie nie ukończyła.
Podczas pierwszej pętli Kajetan Kajetanowcz i Jarosław Baran dwa z 4 odcinków specjalnych ukończyli w pierwszej trójce, a jeden z nich wygrali. Dzięki temu załoga Lotos Rally Team zbliżyła się do duetu Craig Breen i Scott Martin aż o 14,7 sekundy – przewaga fabrycznego kierowcy Citroena stopniała do 10,4 sekundy.
Kajetan Kajetanowicz (Automobilklub Polski): Ciśniemy bardzo mocno i chyba podoba się to również kibicom. Myślę, że to jest dobry rajd dla nas, dobra pętla, dobrze dobrane opony. Wczoraj rozpoczęliśmy od deszczowych opon, a pierwsza pętla była w ponad 80-ciu procentach sucha, potem było już lepiej. Nadal jest wiele do zrobienia, chociaż są takie odcinki, gdzie trudno pojechać szybciej. Są bardzo wymagające, szybkie, z dużą ilością błota i bardzo wąskie, nie ma miejsca na korektę. Czasami jak widać się da – są niektórzy szybsi od nas, ale my też potrafimy z nimi wygrywać. Wygraliśmy odcinek, zniwelowaliśmy stratę do Craiga, dogoniliśmy go troszkę i jesteśmy w grze. Oczywiście chcielibyśmy walczyć o zwycięstwo w tym rajdzie, ale musimy też myśleć o punktach. Tutaj pech trochę ma mniejszą wagę, jest bardzo dużo rzeczy, które mogą się dziać przypadkiem, z zaskoczenia, takie które trudno przewidzieć, zwłaszcza na szybkich zakrętach po szczytach, gdzie nie spodziewamy się błota. Ciekawy rajd, bo w czołowa trójka zawodników mieści się w 22 sekundach. Craig Breen jest 10 sekund przed nami, a 12 sekund jedzie Alastair Fisher. To piękna walka, postaramy się trzymać tempo, choć teraz pogoda znowu się zmienia, więc warunki będą odgrywać bardzo ważną rolę, podobnie jak opony. Postaramy się je dobrze dobrać, ale trudno w tej chwili cokolwiek ocenić. Dwa odcinki są mokre, dwa suche, i nie sposób powiedzieć jak to będzie wyglądać za dwie godziny, kiedy pojedziemy oes, a wyjechać z serwisu musimy za kilka chwil. Takie są rajdy – trzeba mieć trochę szczęścia i trochę przewidywać. Nie mamy kryształowej kuli, nie wróżymy z fusów, ale postaramy się zebrać jak najwięcej informacji i podejmować dobre decyzje.
Z kolei Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski, załoga Subaru Poland Rally Team, pojechała bardzo rozważnie, powiększając swoją przewagę w klasyfikacji ERC2.
Wojciech Chuchała (Automobilklub Polski): Pierwsza dzisiejsza pętla była dla nas przyjemna pomimo wielu pułapek i śladów innych załóg, które opuszczały drogę. Staraliśmy się utrzymywać bezpieczne tempo, może jechaliśmy nawet zbyt mało energicznie, może zbytnio zwolniliśmy, ale czujemy presję zdobycia maksimum punktów w ERC 2. Chcielibyśmy się wbić do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej, ale nie będziemy szaleć, wynik w klasie jest najważniejszy.
Daniel Dymurski: Cieszymy się jazdą i jednocześnie pilnujemy swojego miejsca. Na pierwszym odcinku bardzo odpuściliśmy, szczególnie w niebezpiecznych miejscach. Odcinek „Hamiltons Folly” jest absolutnie fantastyczny. Jest tam tyle akcji, że aż słyszę jak Wojtek się cieszy z każdego skoku, lądowania, to rewelacyjny oes. Wydawało nam się, że może dzisiejszy etap będzie prostszy, ale taki nie jest. Zobaczymy co przygotuje dla nas pogoda. Zanosi się być może na kolejną zmianę aury, co wpływa na nasz wybór opon oraz na to jak ustawimy samochód. Mam nadzieję, że trafimy z jednym i drugim, tak jak wczoraj popołudniu.
Ponownie dobrze spisały się także dwie pozostałe polskie załogi Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) po dziesięciu OS-ach zajmowali w klasyfikacji miejsce tuż za Chuchałą, a Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) awansowali na pozycję liderów w klasie ERC3!
Załoga Lotos Rally Team do ostatnich metrów drugiej pętli II etapu naciskała fabryczny duet Citroena. Zwyciężyła w drugim dniu rajdu, kończąc zawody mocnym akcentem – wygrywając swój trzeci tu i jednocześnie zamykający rajd odcinek specjalny. W Irlandii Północnej Kajto z Jarkiem wywalczyli w sumie 31 punktów na 39 możliwych do zdobycia. Jednak ostatecznie doskonale znający tutejsze trasy Irlandczyk Craig Breen obronił się przed szarżą polskiego kierowcy.
Kajetan Kajetanowicz: Przed każdym rajdem zbieramy jak najwięcej informacji, analizujemy możliwe scenariusze, wyciągamy wnioski z poprzednich startów, przygotowujemy się na niemal każdą sytuację. Wszystko po to, by na miejscu nie było niespodzianek i dodatkowych nerwów. Ale na szczęście nie jest tak, że wiemy wszystko. W każdej rundzie Mistrzostw Europy coś nas zaskakuje. Dzięki temu wciąż się uczę. Jest kilka rzeczy, które musimy poprawić. Cały zespół ma narzędzia, ale jeśli chcemy ponownie zdobyć Mistrzostwo Europy, to musimy nauczyć się jeszcze lepiej je wykorzystywać. W tym sporcie nie jest możliwe, by zawsze, ale to zawsze, podejmować właściwe decyzje, choć każda ma znaczenie, gdy bijemy się o ułamki sekund. Rajdy to nie laboratorium, nie da się wszystkiego zbadać. Ale to z jednej strony dobrze, bo taką rywalizację kochamy – my sportowcy i nasi kibice. Było ich tutaj bardzo dużo, a ich wsparcie dodawało nam mnóstwo siły. Ryzykujemy i ciężko pracujemy właśnie dla takich niesamowitych chwil i emocji, których nie da się zapomnieć.
Jarek Baran: Znowu zrobiliśmy tu w Irlandii coś fajnego dla polskich rajdów. Drugie miejsce, znów bardzo blisko Craiga Breena – miejscowego faworyta i światowej klasy kierowcy. Z wielu względów Irlandia to niesamowicie wymagający rajd. Nieprzewidywalna pogoda, wąska trasa z dziesiątkami skoków. Jest wiele trudnych imprez, ale Irlandia jest esencją rajdów asfaltowych.
Reprezentanci Subaru Poland Rally Team, Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski odnieśli drugie z rzędu zwycięstwo w klasie ERC 2 w Rajdowych Mistrzostwach Europy.
Wojciech Chuchała: To był dobry weekend. Dużo skakaliśmy, dużo lataliśmy, sporo się działo na odcinkach specjalnych. Paradoksalnie, prowadząc z dużą przewagą w klasie, jesteśmy w niełatwej sytuacji, bo nie możemy sobie pozwolić na najmniejszy błąd, który zaprzepaściłby taki wynik. Musimy więc mniej ryzykować niż konkurenci. Nie oznacza to jednak, że nie wdajemy się w walkę, bo dzisiejszy pojedynek z Jarkiem Kołtunem był bardzo fajny. Cieszy nas to, że potrafiliśmy wykorzystywać nasz samochód do maksimum, a wśród innych „N-ek” Subaru jest bezkonkurencyjne. Dzisiejsze odcinki były bardzo przyjemne, bardzo satysfakcjonujące, przyniosły nam mnóstwo radości. Założeniem zespołu jest zwyciężanie w ERC 2 i to robimy. SPRT działa znakomicie, wszystko jest dopięte na ostatni guzik, a my korzystamy z ogromnego doświadczenia zespołu. Pozostaje się tylko cieszyć i czekać na pierwszy szutrowy rajd w sezonie. Dziękujemy całemu Zespołowi i naszym Partnerom: Keratronik, Eneos, Raiffeisen Leasing, Franke, oraz SJS.
Daniel Dymurski: Po raz kolejny zdobyliśmy komplet punktów i jesteśmy z tego powodu szczęśliwi. Ostatnia pętla rajdu przyniosła nam dużo radości z jazdy, na każdej próbie byliśmy zadowoleni zarówno z naszego tempa, jak i „czytania” drogi. W tych trudnych warunkach nasze notatki okazały się znakomite. Druga wygrana na asfalcie dobrze nas nastawia przed rajdami szutrowymi, które są następne w naszym kalendarzu. To kolejne wyzwanie w tym sezonie.
Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) jechali dziś szybko i systematycznie awansowali w klasyfikacji. Rajd ukończyli na 10. miejscu w rajdzie, co jest niewątpliwie ich sukcesem. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur w Opku Adam R2 sprawili wielka niespodziankę, pokonując wszystkich rywali w klasie ERC3.
Wyniki Circuit of Ireland 2016 po 1. etapie
1. Craig Breen i Scott Martin (Citroën DS3 R5) – 1:54.16,1 min.;
2. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) – strata 10,6 sek.;
3. Alastair Fisher i Gordon Noble (Ford Fiesta R5) – 56,4 sek.;
4. Josh Moffett i John Rowan (Ford Fiesta R5) – 1.40,1 min.;
5. Jonathan Greer i Kirsty Riddick (Citroën DS3 R5) – 2.07,0 min.;
6. David Bogie i Kevin Rae (Škoda Fabia R5) – 2.55,6 min.;
7. Stephen Wright i James Fulton (Ford Fiesta R5) – 4.36,1 min.;
8. Tom Cave i James Morgan (Ford Fiesta R5) – 4.51,1 min.;
9. Joseph McGonigle i Ciaran Geaney (Škoda Fabia S2000) – 5.52,2 min.;
10. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) – 6.26,2 min.;
11. Wojciech Chuchała i Daniel Dymurski (Subaru Impreza STI) – 6.30,7 min.;
17. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Opel Adam R2) – 10.18,6 min.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW EUROPY FIA ERC (PO 2. RUNDACH)
1. Kajetan Kajetanowicz – 60 pkt.;
2. Aleksiej Łukjaniuk – 38 pkt.;
3. Craig Breen – 38 pkt.;
4. Luis Monzon Artilles – 25 pkt.;
5. Alastair Fisher – 23 pkt.;
6. Yonaton Perez Suarez – 20 pkt.;
7. Josh Moffett – 19 pkt.;
8. Jonathan Greer -14 pkt.;
9. Wojciech Chuchała – 11 pkt.;
10. Robert Consani – 11 pkt.;
12. Jarosław Kołtun – 9 pkt.
Klasyfikacja ERC2
1. Wojciech Chuchała – 78 pkt.;
2. Giacomo Scattolon – 55 pkt.;
3. PeterRanga – 29 pkt.;
4. Juan Carlos Alonso – 21 pkt.;
5. Tibor Erdi – 16 pkt.
Klasyfikacja ERC3
1. Zoltán Bessenyey – 57 pkt.;
2. Murat Bostanci – 53 pkt.;
3. Łukasz Pieniążek – 44 pkt.;
4. Łukasz Habaj – 39 pkt.;
5. Chris Ingram – 29 pkt.








![OMODA: PREMIERA MODELU OMODA 4 W WUHU 17 października w Wuhu zaprezentowano nowy model OMODA 4. Pojazd oficjalnie przedstawiono […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/OMODA-4-65x65.jpg)
![SEAT: ARONA 2026 – NOWA ODSŁONA MIEJSKIEGO SUV-A Nowa SEAT Arona wchodzi w kolejny etap swojej historii jako bardziej wyrazisty, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-Arona-1-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MAZDA POKAZUJE KONCEPCJE VISION X-COUPE I X-COMPACT Mazda pokazuje wizję zrównoważonej mobilności na rok 2035 Podczas konferencji prasowej na […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Mazda-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: ELEKTRYCZNA OFENSYWA SUZUKI NA TARGACH W TOKIO Suzuki Motor Corporation zaprezentuje swoje nowości podczas Japan Mobility Show 2025, które […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Japan-Mobility-Show-Suzuki-65x65.jpg)
![RAJDY: MIKO MARCZYK I SZYMON GOSPODARCZYK RAJDOWYMI MISTRZAMI EUROPY! Załoga Skody, Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk w znakomitym stylu zakończyła sezon […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Miko-Marczyk-i-Szymon-Gospodarczyk--65x65.jpg)
![RAJD ŚLĄSKA 2025: OPUBLIKOWANO OFICJALNY HARMONOGRAM RAJDU! Już tylko niecałe dwa miesiące dzielą nas od tegorocznej edycji Rajdu Śląska. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rajd-Slaska-2025-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![HONDA: PRZEWODNIK PO PONAD 120 NAJLEPSZYCH EUROPEJSKICH TRASACH Honda przygotowała interaktywną mapę z najlepszymi europejskimi drogami do jazdy jako hołd […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Honda-Dream-Drives-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![MERCEDES-BENZ: OD PIERWSZEGO FURGONU BENZA DO SPRINTERA PRZYSZŁOŚCI W przeddzień 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans marka prezentuje niezwykłe połączenie historii i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mercedes-Benz-Vans-65x65.jpg)
![FORD: TRANSIT CUSTOM PLUG-IN HYBRID (PHEV) TAŃSZY OD ECOBLUE Ford Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) jest obecnie tańszy niż porównywalny wariant […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Transit-Custom-Plug-in-Hybrid_01-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
