RENAULT: TWINGO R.S. I PAKIET GORDINI R.S. W SALONACH

Po debiucie nowego Renault Twingo na początku bieżącego roku, Renault Sport wprowadza tej wiosny na rynek Nowe R.S. wraz z wersją Gordini R.S. Sprzedaż przewidziana na terenie 20 krajów. Klienci w Polsce mają możliwość składania zamówień od połowy marca. Cena zaczyna się od 53 990 złotych dla wersji R.S. i 4 800 złotych brutto dla pakietu Gordini R.S.

Nowe Twingo R.S. jest zgodne z nową stylistyką marki Renault, oczywiście w jej sportowym wydaniu. Przód auta zdobi agresywny grill z czterema reflektorami i umieszczona centralnie na zderzaku aerodynamiczna listwa w stylu F1. Ten stylistyczny akcent, odtąd wspólny dla wszystkich modeli z gamy Renault Sport, stanowi nawiązanie do sukcesów Renault w Formule 1.

Kultowy kolor nadwozia Żółty Sirius będzie dostępny w opcji poczynając od końca maja br. Tył pojazdu wyposażony jest w sportowy spojler dachowy, zderzak ze specjalnie opracowanym dla tej wersji, wbudowanym dyfuzorem w kolorze lśniącej czerni oraz aerodynamiczne, poszerzone nadkola tylnych kół.

Zewnętrzny wygląd auta może być wzbogacony o pakiet „look” obejmujący elementy zewnętrzne nadwozia w kolorze ciemnoszarym, takie jak: aerodynamiczna listwa F1, obudowy lusterek bocznych i tylny spojler R.S. oraz chromowane obramowania reflektorów przeciwmgłowych. W wyposażeniu seryjnym dostępne są również nowe, 16-calowe, aluminiowe obręcze kół Emotion z umieszczonym centralnie znakiem „R.S.”, nawiązującym do rodowodu auta.

We wnętrzu nowego Twingo R.S. pojawiają się przeszycia w kolorze żółtym (na kierownicy, siedzeniach oraz osłonie zegarów) idealnie dopasowane do wizerunku marki oraz innych modeli Renault Sport. Deska rozdzielcza z konsolą radioodtwarzacza, obudowa obrotomierza oraz boczne nawiewy są podkreślone wstawkami w kolorze lśniącej czerni. Kolorem białym podkreślona została górna część kierownicy, boczne elementy siedzisk i oparć foteli, obramowanie obrotomierza oraz elementy sterowania systemem ręcznej klimatyzacji.

Know-how Renault Sport

Miejscem narodzin nowego Twingo R.S.Renault było Sport Technologies. Stąd nie dziwią technologie w nim zamontowane:

– dynamiczny silnik wolnossący 1.6 16 V R.S. o mocy 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr./min i momencie obrotowym 160 Nm przy 4 400 obr./min.;
– doskonałe trzymanie się drogi dzięki dostępnemu w standardzie sportowemu zawieszeniu Sport bądź oferowanemu w opcji, obniżonemu o 4 mm zawieszeniu Cup;
– potężne hamulce tarczowe o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu;
– unikalna w małych sportowych autach opcja R.S. Monitor – funkcjonalny i przyjazny dla użytkownika pokładowy system telemetryczny.

Pomimo sportowych osiągów, Nowe Twingo R.S. wyróżnia się zarówno niską średnią emisją spalin jak i średnim zużyciem paliwa z wartościami wynoszącymi odpowiednio 150 g CO2/km (- 3,2 proc.) i 6,5 l/100 km (- 3,0 proc.), a więc niższymi w porównaniu do poprzedniej wersji. Wprowadzone na rynek we wrześniu 2008 roku Twingo R.S. sytuuje się w ścisłej czołówce pod względem wielkości sprzedaży modeli z segmentu A na terenie Europy, z wynikiem niemal 10 tys. sprzedanych do dziś egzemplarzy.

Twingo R.S. z pakietem Gordini R.S.

Ze swym rozpoznawalnym stylem, obręczami kół 17” z diamentowym połyskiem, skórzaną tapicerką i charakterystycznymi pasami na nadwoziu, Nowe Renault Twingo R.S. z pakietem Gordini R.S. stanowi połączenie klasy i sportowego zacięcia.

Niebieski wystrój wnętrza uzupełniony został o ofertę utrzymaną w szarej tonacji dla wszystkich kolorów nadwozia: Niebieski Malte, Biel Alpejska, Czarna Perła lub Czerwień Rubinu. Nowe Twingo R.S. z pakietem Gordini R.S. wprowadza akcent wyrafinowania do i tak już atrakcyjnych modeli sygnowanych Renault Sport.