Subaru Europe ogłosił wprowadzenie na rynek trzech nowych, w pełni elektrycznych (BEV) modeli, które wkrótce trafią do oferty również w Polsce: Solterra, Uncharted oraz E-Outback
Wszystkie trzy modele stanowią bezemisyjne alternatywy dla dotychczasowej gamy Subaru z silnikami spalinowymi SUBARU BOXER. Zbudowane na nowo opracowanej platformie e-Subaru Global Platform, oferują wyższą moc, większy zasięg, szybsze ładowanie i są wyrazem nowego etapu rozwoju marki, jednocześnie pozostając wierne inżynieryjnej filozofii SUBARU: „Enjoyment and Peace of Mind” – czyli radości z jazdy i spokoju ducha.
Zobacz relacje:
NISSAN: RUSZYŁA PRODUKCJA MODELU QASHQAI Z NOWYM UKŁADEM E-POWER
Nowa platforma e-Subaru Global Platform została stworzona z myślą o oczekiwaniach nowoczesnych kierowców i wprowadza istotne innowacje:
– Legendarny napęd na wszystkie koła (AWD) Subaru został dostosowany do ery elektromobilności. Gwarantuje teraz jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, większy moment obrotowy, bardziej precyzyjne prowadzenie i znacznie lepsze możliwości terenowe.
– Nowy, sterowany elektronicznie układ AWD automatycznie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś, poprawiając trakcję i stabilność w każdych warunkach – szczególnie na śniegu i lodzie.
– Obok wersji z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem S-AWD, pojawiły się również odmiany z napędem na przednie koła (FWD) i jednym silnikiem – zaprojektowane z myślą o klientach, którzy oczekują większego zasięgu i bardziej przystępnej ceny, przy zachowaniu kluczowych wartości Subaru: bezpieczeństwa, dużego prześwitu i radości z prowadzenia.
– Pięć dekad doświadczenia w projektowaniu pojazdów z nisko położonym środkiem ciężkości – od lotnictwa po auta z symetrycznym napędem AWD – pozwoliło inżynierom Subaru w pełni wykorzystać potencjał technologii napędu elektrycznego w zakresie prowadzenia, stabilności i skuteczności hamowania.
– Wszystkie trzy modele otrzymały akumulatory o większej pojemności, mocniejsze silniki, większy zasięg, szybsze ładowanie i zwiększoną ładowność.
SUBARU SOLTERRA
Trzy lata po debiucie pierwszego elektrycznego modelu Subaru – sprawdzonego na drogach, bezdrożach i w roli samochodu bezpieczeństwa w trakcie Mistrzostw Świata w wyścigach motocyklowych – Solterra powraca w nowej, znacznie ulepszonej odsłonie.
Najważniejsze zmiany:
– Wyższa moc: nowe silniki na obu osiach generują łącznie 252 kW (338 KM); przyspieszenie od 0 do 100
km/h zajmuje zaledwie 5,1 sekundy.
– Większy zasięg: dzięki bardziej wydajnemu układowi napędowemu i większemu akumulatorowi
o pojemności 73,1 kWh, zasięg przekracza 500 km.
– Szybsze ładowanie: od 10 do 80% w zaledwie 30 minut (nawet przy temperaturze -10°C), dzięki funkcji wstępnego podgrzewania akumulatora; na liście opcji znajdzie się również ładowarka pokładowa AC o mocy 22 kW.
– Dwukrotnie większa ładowność: możliwe jest teraz holowanie przyczep o masie do 1,5 tony.
– Nowoczesny design: elegancka, przeprojektowana przednia część nadwozia, odświeżone wnętrze z 14-calowym ekranem systemu multimedialnego oraz zaawansowany system kamer zapewniający lepszą widoczność dookoła auta.
SUBARU UNCHARTED
Wraz z nową Solterrą zadebiutuje również Subaru Uncharted, pierwszy w pełni elektryczny kompaktowy SUV naszej marki. Zaprojektowany zarówno z myślą o miłośnikach aktywnego stylu życia, jak i kierowcach ceniących osiągi – Uncharted łączy w sobie bojowy charakter oraz wysoką dynamikę.
Dostępne wersje:
– AWD z dwoma silnikami: akumulator 77 kWh (brutto), moc 252 kW (338 KM), zasięg 470 km, możliwość holowania do 1,5 tony, przyspieszenie 0–100 km/h w 5 sekund.
– Long Range FWD: Jeden silnik, napęd na przednie koła, akumulator 77 kWh (brutto), zasięg 585 km*¹.
– Wersja podstawowa: Napęd FWD, jeden silnik, akumulator 57,7 kWh (brutto), zasięg 445 km*¹.
– Ładowarka pokładowa 22 kW w standardzie we wszystkich wersjach.
– Ładowanie 10–80% w 30 minut (nawet przy temperaturze -10°C) dzięki funkcji wstępnego podgrzewania akumulatora.
Styl i wyposażenie:
– Wyrazista i nowoczesna stylistyka nadwozia.
– Kanciasta kierownica, dwie ładowarki indukcyjne, łopatki do regulacji poziomu rekuperacji, 14-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego.
– Promień skrętu: tylko 5,5 metra.
– Prześwit 210 mm, system X-MODE z dwoma trybami terenowej jazdy, zawieszenie i układ kierowniczy zestrojone przez inżynierów Subaru.
SUBARU E-OUTBACK
Czerpiąc z 30-letniego dziedzictwa Subaru, jako pioniera w świecie crossoverów, E-Outback redefiniuje flagowy model marki w nowej, w pełni elektrycznej odsłonie. Pewność, bezpieczeństwo i podróżniczy charakter:
– Osiągi: akumulator o pojemności 74,7 kWh, moc 280 kW (375 KM), przyspieszenie 0–100 km/h
w 4,4 s oraz zasięg powyżej 450 km*¹.
– Zdolności terenowe: symetryczny napęd AWD, prześwit 210 mm, system X-MODE z dwoma trybami terenowej jazdy oraz możliwość holowania do 1,5 tony.
– Bezpieczeństwo: zaawansowane systemy w tym Emergency Driving Stop, Secondary Collision Braking i inne funkcje znane z systemu EyeSight.
– Przestrzeń: dłuższe nadwozie niż w modelu Solterra oraz większy bagażnik – pomieści cztery duże walizki lub nawet przestronną klatkę transportową dla psa.
– Design: wyrazista stylistyka, tylna wycieraczka, relingi dachowe, aluminiowe obręcze kół 18- i 20– calowe.
Nazwa Outback, znana od lat jako synonim przygody, została przeniesiona do świata elektromobilności. E-Outback łączy wszystko to, co kierowcy cenili w klasycznym modelu z 2,5-litrowym silnikiem Subaru BOXER – wszechstronność, możliwości terenowe i pewność prowadzenia – z nowoczesną technologią i elektryzującymi osiągami.
Trzy nowe modele to kolejny krok Subaru w stronę przyszłości – marka konsekwentnie realizuje swoją obietnicę zapewniania radości z jazdy i spokoju ducha wszystkim kierowcom, niezależnie od tego, czy są entuzjastami motoryzacji, czy urodzonymi poszukiwaczami przygód.
Sprzedaż i dostępność:
– Solterra: premiera pod koniec roku w wybranych krajach.
– Uncharted: premiera w październiku, sprzedaż w I kwartale 2026 roku.
– E-Outback: premiera w I kwartale 2026 roku, przedsprzedaż w wybranych krajach ruszy w IV kwartale 2025 roku.