JAGUAR: F-PACE TERAZ TAKŻE W SPORTOWEJ ODMIANIE SVR

F_PACE_SVR-1

Jaguar F-PACE, zdobywca nagrody Światowy Samochód Roku 2017 oraz Światowy Design Samochodu 2017 został zaprezentowany w nowej, sportowej odmianie SVR.

Będzie to najszybsza i najmocniejsza wersja jaką do tej pory wyprodukowano, z udoskonalonym zawieszeniem i aerodynamiką.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zaprojektowany przez dział Special Vehicle Operations (SVO), dzięki zwiększeniu mocy o 44 proc., 5-litrowy silnik benzynowy V8 z turbodoładowaniem oferuje 550 KM i moment 680 Nm, co umożliwia przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy oraz maksymalną prędkość 283 km/h.

– F-PACE SVR zapewnia fantastyczne osiągi przy zachowaniu typowej niezawodności i wygody codziennego użytkowania. Każdy element, od układu kierowniczego po dedykowany układ zawieszenia, został specjalnie dostosowany do naszego wydajnego SUV-a, w rezultacie uzyskaliśmy spektakularny samochód, który spełnia obietnice zarówno marki F-PACE jak i SVR – powiedział Mike Cross, główny inżynier ds. spójności konstrukcji, Jaguar Land Rover.

Udoskonalenia pakietu aerodynamicznego obejmują większe wloty powietrza z przodu i boczne wloty powietrza w błotniku, które zmniejszają opór powietrza w nadkolach, ograniczają turbulencje i zapewniają dodatkowe chłodzenie, jednocześnie zwiększając stabilność jazdy przy większych prędkościach. Ponadto wydatne nadkola i obniżone listwy boczne tworzą muskularne linie, które wyróżniają nowe auto.

F_PACE_SVR-2

Pokrywa silnika SVR posiada otwory do odprowadzania gorącego powietrza z komory silnika, które dodatkowo wzmacniają wizualnie dynamikę konstrukcji. Tył nadwozia zdobią spoiler i nowy zderzak, w którym wbudowane są cztery rury aktywnego układu wydechowego. Zderzak posiada boczne przetłoczenia, które zwiększają sprawność aerodynamiczną odprowadzając strumień powietrza poza tylny obrys samochodu.

Udoskonalone podwozie wyposażone jest w progresywne przednie i tylne sprężyny, które są odpowiednio o i 30 i 10 procent sztywniejsze, oraz stabilizator poprzeczny, który obniża przechyły nadwozia pojazdu o 5 proc. Nowe, lekkie 21-calowe obręcze kute i opcjonalne 22-calowe felgi aluminiowe są szersze z tyłu o 25 mm w stosunku do obręczy na przedniej osi, co zapewnia komfort jazdy typowy dla rozwiązania SVR.

22-calowe obręcze są o 2,4 kg lżejsze z przodu i o 1,7 kg lżejsze z tyłu i mają zapewnić lepszy przepływ powietrza do wydajniejszych, większych przednich tarczy hamulcowych o średnicy 395 mm i tylnych tarczy o średnicy 396 mm. Tarcze hamulcowe mają zaawansowaną konstrukcję dwuczęściową z przodu i z tyłu w celu redukcji wagi, co również ma pozytywny wpływ na właściwości jezdne SVR.

Jaguar F-PACE SVR wyposażony jest również w aktywny układ wydechowy. Zapewnia on charakterystyczne brzmienie silnika i jest kolejnym elementem zwiększającym możliwości konstrukcji, gdyż aktywny układ pozwala na zwiększenie przepływu spalin. Układ wydechowy jest o 6,6 kg lżejszy od standardowego układu F-PACE.

To pierwszy model F-PACE wykorzystujący aktywny mechanizm różnicowy sterowany elektronicznie (EAD). Technologia inteligentnego układu napędowego Intelligent Driveline Dynamics (IDD) z systemem rozdziału momentu obrotowego została zoptymalizowana do maksymalnego wykorzystania mechanizmu EAD, natomiast oprogramowanie sterujące systemem aktywnego zawieszenia, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego (EPAS) i trybem jazdy dynamicznej Dynamic Driving Mode to rozwiązania dedykowane wersji.

F_PACE_SVR-3

Tryb Engaging Dynamic aktywuje szybsze, bardziej responsywne zmiany biegów, ostrzejszą reakcję przepustnicy i krótszy czas reakcji układu kierowniczego, dla bardziej angażującej jazdy we wszystkich warunkach.

Wnętrze wyposażone jest w sportowe fotele przednie, które zapewniają lepsze podparcie boczne i są obszyte charakterystyczną pikowaną tapicerką skórzaną z wytłoczonym logo. Ponadto, wyjątkowe fotele tylne naśladują wzornictwo mocno wyprofilowanych foteli z przodu, a sportowa dźwignia zmiany biegów jeszcze wzmacnia sportowy charakter modelu. Kierownica wyposażona jest w aluminiowe łopatki do zmiany biegów.

Obok doskonałych osiągów, wersja zachowała praktyczność i wszechstronność modeli z rodziny PACE, oferując bagażnik o pojemności 650 litrów. SUV Jaguara zapewnia pasażerom dostęp do świata rozrywki HD i łączności ze światem, oferując hotspot 4G WiFi obsługujący do ośmiu urządzeń oraz jest wyposażony w zaawansowany system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym i 12,3-calowy wyświetlacz tablicy przyrządów z wirtualnymi wskaźnikami.

Cztery wersje kolorystyczne wnętrza podkreślają wyjątkową osobowość pojazdu o wysokiej wydajności; Red/ Jet, Light Oyster/ Jet, Siena Tan/ Jet oraz Jet/ Jet z przeszyciami Light Oyster.

Samochód wyposażono w szereg zaawansowanych technologii, które zapewniają trakcję w terenie. Napęd na cztery koła z systemami Intelligent Driveline Dynamics, All Surface Progress Control i Adaptive Surface Response zapewnia, że SUV poradzi sobie w każdych warunkach pogodowych.