AUDI: FRONT 225 CZYLI SPORTOWY ROADSTER

audi_225_1

Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie w roku 1935, Auto Union zaprezentowało atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowany na podwoziu Audi Front 225.

Projekt pojazdu wykonało biuro konstrukcyjne zakładów Horch. Pod maską samochodu znalazły się zmodernizowane rozwiązania techniczne zapożyczone z zaprezentowanego po raz pierwszy w 1933 roku modelu Audi Front.


Zobacz także:

HISTORIA/OLDTIMERS

SKODA: PROJEKT Š935 – AUTOSTRADĄ W PRZYSZŁOŚĆ


Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem Wanderer. Pojemność jednostki napędowej zwiększono do 2,3 litra, co pozwoliło uzyskać 50 KM mocy. Skrzynię biegów umieszczono przed silnikiem, maska musiała zostać zatem znacznie wydłużona. Dzięki takiemu zabiegowi, samochód nabrał jednak szczególnej elegancji.

Stosunkowo wysoka cena, 7950 reichsmarek, spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach. Pokazany tu samochód to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front.

audi_225_2

Audi Front 225 Roadster
– roadster, karoseria Horch;
– rok produkcji: 1935;
– silnik: rzędowy, sześciocylindrowy;
– pojemność skokowa: 2257 cm3;
– moc: 50 KM przy 3300 obr./min.;
– napęd: na oś przednią;
– długość: 4700 mm;
– ciężar własny: 1350 kg;
– prędkość maks.: 115 km/h;
– zużycie paliwa: 14 – 16 litrów/100 km;
– cena: 7950 marek;
– okres produkcji (dotyczy całej serii Audi Front): 1933 – 1938;
– liczba egzemplarzy: 2 roadstery na IAA Berlin 1935;
– cała seria – 4408 samochodów.

audi_225_3