CITROEN: C3 ZDOBYWCĄ NAGRODY 2023 WORLD URBAN CAR

Citroen C3 otrzymał prestiżową nagrodę 2023 WORLD URBAN CAR podczas 19 edycji WORLD CAR AWARDS.

Wyniki ogłoszono w środę 5 kwietnia podczas New York Auto Show, po głosowaniu, w którym wzięło udział ponad 100 dziennikarzy z 32 krajów. C3 zwyciężył w kategorii samochodów miejskich o długości poniżej 4,25 m, sprzedawanych na co najmniej dwóch głównych rynkach (Chiny, Europa, Indie, Japonia, Korea, Ameryka Łacińska, Stany Zjednoczone) i co najmniej dwóch kontynentach.


Zobacz także:

HYUNDAI: IONIQ 6 ZDOBYWA TYTUŁY WORLD CAR OF THE YEAR
 

ROZMAITOŚCI


 

Nagroda 2023 WORLD URBAN CAR dla C3 jest szczególnym wyróżnieniem. Stanowi dopełnienie komercyjnego sukcesu tego modelu i dowód uznania dla naszej strategii rozwoju w Indiach, Azji i Ameryce Południowej. Citroen C3 jest pierwszym modelem z linii trzech samochodów, łączącym mocną, nowoczesną stylistykę z wysokim komfortem, nie wspominając o połączonych technologiach i rozwiązaniach, których oczekują klienci w tych regionach – powiedział Thierry Koskas, dyrektor generalny Citroena.

C3 to wszechstronny model segmentu B, chwalony za nowoczesność, przebojowość i możliwości personalizacji. Na tle innych modeli z tego segmentu wyróżnia się wyjątkową sylwetką, z wysokim prześwitem od podłoża i wysoką pozycją kierowcy. W kwestii wygody również nic nie pozostawiono przypadkowi. Oprócz wysokiego poziomu komfortu nowy model ma jedną z największych kabin na rynku, a pomysłowe rozwiązania ułatwiają korzystanie z samochodu na co dzień, np. dzięki możliwości podłączenia smartfonów do ekranu dotykowego w wymiarze XXL o przekątnej 10’’. Klienci otrzymają szereg niespotykanych wcześniej udogodnień uwzględniających specyfikę danego regionu, takich jak innowacyjne oferty usług i możliwość zakupu online.

SUKCES, KTÓRY STYMULUJE MIĘDZYNARODOWY ROZWÓJ CITROENA

Nowy Citroen C3 jest symbolem nowego rozdziału w historii marki. Powstają modele wierne filozofii Citroena, ale przeanalizowane i opracowane z lokalnymi zespołami projektowymi, by znaleźć odpowiedź, która uwzględnia specyfikę każdego rynku. Dzięki znajomości elementów społeczno-kulturowych i potrzeb w obu regionach Nowy C3 jest modelem pomyślanym, opracowanym i produkowanym dla Indii oraz Ameryki Południowej. Owocem tej strategii jest wpływ nowego modelu na rozwój marki Citroen w obu regionach.

W Indiach C3 odgrywa kluczową rolę we wprowadzaniu marki Citroen na tamtejszy rynek. Jest to pierwszy model uwzględniający lokalną specyfikę. Od jego debiutu rynkowego latem 2022 sprzedano niemal 7000 egzemplarzy, co przełożyło się na wzrost sprzedaży o prawie 880% w 2022 roku. Potwierdzeniem sukcesu jest doskonałe przyjęcie e-C3 – elektrycznej wersji C3 produkowanej w Indiach, która szybko wzbudziła duże zainteresowanie, o czym świadczy liczba złożonych zamówień.

W Ameryce Południowej od debiutu C3 na tamtejszym rynku w październiku 2022 roku sprzedano już ponad 14 000 sztuk tego modelu. W Brazylii zajmuje już szóste miejsce w swoim segmencie. Pomimo ogólnego spadku sprzedaży samochodów na brazylijskim rynku o 1% Citroen odnotował wzrost sprzedaży o 37%. C3 będzie mógł wykorzystać tę dynamikę, aby przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć zainteresowanie marką, która od dłuższego czasu jest obecna na rynku.

Sukces C3 w obu regionach jest prawdziwym impulsem dla rozwoju Citroena i świadczy o powodzeniu strategii, która ma na celu zwiększenie globalnej sprzedaży marki i zmniejszenie jej zależności od Europy. W 2022 roku same Indie oraz region Azji i Pacyfiku odnotowały wzrost sprzedaży o prawie 57%, a Ameryka Południowa o 21,2%.