Dwadzieścia pięć lat po debiucie NSX-a, Acura zaprezentowała produkcyjną wersję modelu nowej generacji, który został zaprojektowany i wyprodukowany w Stanach Zjednoczonych.
Najnowsza Acura NSX została pokazana podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (North American International Auto Show – NAIAS 2015). Model wykończony połyskującym czerwonym lakierem NSX Red, wjechał na scenę przy akompaniamencie donośnych dźwięków pracującego pod maską silnika z podwójnym doładowaniem.
Zobacz także:
Zaprezentowany model NSX nowej generacji prezentuje stylizację nadwozia i wnętrza oraz specyfikację wersji produkcyjnej, która zostanie wyposażona w umieszczony centralnie hybrydowy, sportowy układ napędowy. Firma podała również najważniejsze informacje dotyczące stylistyki i osiągów nowego NSX-a. Acura rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowy model latem 2015 roku, a pierwsze dostawy do klientów będą realizowane jeszcze w tym roku.
Acura NSX nowej generacji została wyposażona w innowacyjny układ napędowy – podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (DTC) oraz system Sport Hybrid z trzema silnikami elektrycznymi. Uzupełnieniem całości jest bardzo sztywna i lekka konstrukcja nadwozia wykonana z wielu różnych materiałów – w tym kilku wykorzystanych po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej.
– Nowy NSX reprezentujący osiągi i prestiż, z których słyną modele Acury, zadebiutował na Detroit Auto Show pod hasłem „Precision Crafted Performance”, które jest mottem przewodnim firmy – powiedział Mike Accavitti, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający firmy Acura.
„Przeplatany, dynamiczny” design
Nadwozie Acury NSX odznacza się klasycznymi proporcjami z obniżoną i poszerzoną sylwetką, nowoczesnymi powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w oryginalnym NSX-ie. Charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz płynnie wyprofilowane słupki C pomagają w przekierowaniu strumienia powietrza chłodzącego do centralnie zamontowanego silnika, jak również w kierunku tylnej części nadwozia, co poprawia docisk auta do jezdni.
W celu zamontowania umieszczonego podłużnie silnika V6 twin-turbo wraz z 9-biegową przekładnią DCT, model NSX w wersji produkcyjnej został wydłużony o 3 cale i poszerzony o 1 cal w stosunku do konceptu NSX Concept pokazanego w 2012 roku. Kabina auta seryjnego została też nieznacznie przesunięta do przodu. Inżynierowie zastosowali wiele zmian konstrukcyjnych w stosunku do wersji koncepcyjnej, w tym zmodyfikowane wloty powietrza na masce, nowe wloty w nadkolach, zmodyfikowane boczne wloty oraz zoptymalizowany tylny spoiler.
Nowy samochód ma wymiary: 4470 mm długości, 1940 mmn szerokości, 1215 mm wysokości, 2630 mm rozstawu osi, 1655 mm rozstawu kół przednich oraz 1615 mm rozstawu kół tylnych.
Kokpit typu „Human-Support”
Wnętrze modelu NSX oferuje dobrą widoczność do przodu, prostą i intuicyjną obsługę oraz ergonomię. Na uwagę zasługują szczególnie fotele, które zapewniają podparcie i komfort, a także ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta. Tablica przyrządów Acury NSX została wyposażona w wyświetlacz TFT, który prezentuje grafikę i informacje właściwe dla wybranego przez kierowcę trybu pracy systemu Integrated Dynamics System.
W centralnej konsoli znalazł się przycisk „Power“, przygotowujący do działania, sportowy, hybrydowy układ napędowy. Z kolei pod panelem tablicy wskaźników wykończonym ręcznie szytą skórą projektanci wyeksponowali nieosłonięty element ramy, będący częścią struktury podwozia.
Sportowy, hybrydowy układ napędowy
Inżynierowie Hondy wykorzystali doświadczenie w budowaniu silników o wysokich osiągach oraz hybrydowych układów napędowych, jak również wiedzę w zakresie opracowywania układów jezdnych, takich jak Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Nowy, umieszczony centralnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni współpracuje z opracowaną przez Acurę 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DTC). Silnik został wyposażony w sportowy układ rozrządu oraz układ smarowania z suchą miską olejową.
Nowa, 9-biegowa przekładnia DTC zapewnia bardzo szybkie zmiany biegów. Silnik elektryczny napędu bezpośredniego, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Przednie koła Acury NSX są napędzane przez dwa niezależne silniki elektryczne o wysokiej mocy, które błyskawicznie dostarczają moment obrotowy do odpowiedniego koła.
Model NSX wykorzystuje silniki elektryczne umieszczone z przodu nie tylko w celu poprawy wydajności przyspieszenia i hamowania, ale również do dynamicznego sterowania momentem obrotowym.
Zaawansowane nadwozie
Podobnie jak oryginalny NSX (pierwszy na świecie supersamochód w całości wykonany z aluminium) nowy model również wykonany został z innowacyjnych materiałów. Nadwozie Acury NSX wykorzystuje ramę przestrzenną – wewnętrzną ramę wykonaną z aluminium, stali o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz innych zaawansowanych materiałów. Ponadto, podłoga została wykonana z włókna węglowego, dzięki czemu jest bardzo sztywna. Panele nadwozia zostały wykonane z połączenia aluminium i kompozytu SMC.
Pakiet Advanced Sport Package
Acura NSX jest wyposażona w pakiet Advanced Sports Package. Połączenie tej koncepcji z lekką konstrukcją nadwozia pozwoliło na uzyskanie nisko położonego środka ciężkości. Auto wykorzystuje niezależne, w pełni aluminiowe zawieszenie z przodu i z tyłu, natomiast w przenoszeniu mocy układu napędowego na asfalt pomagają wyczynowe opony ContiSportContact w rozmiarze 245/35Z R19 z przodu i 295/30Z R20 z tyłu, zamontowane na aluminiowych obręczach o wymiarach 19×8,5 cala z przodu i 20×11 cali z tyłu. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają węglowo- ceramiczne tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi – z tyłu.
recyzję prowadzenia potęguje system napędu na wszystkie koła Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), zapewniający reakcje na polecenia prowadzącego – zarówno te pochodzące z układu kierowniczego i hamulcowego, jak i z przepustnicy – oraz dbający o zachowanie stabilności jazdy i pełnej kontroli podczas przyspieszania. Z kolei system Agile Handling Assist (AHA) wykorzystuje niewielką ilość momentu obrotowego hamowania, aby zwiększyć kierowalność oraz stabilność dynamiczną auta.
Integrated Dynamic System za pomocą pokrętła, pozwala wybrać jeden z czterech trybów: Quiet, Sport, Sport+ i Track. System dostosowuje pracę silnika spalinowego i silników elektrycznych, przekładni i podwozia, jak również dźwięk jednostki napędowej do wymagań kierowcy i warunków jazdy. Tryb Quiet umożliwia jazdę z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego z niewielką prędkością i na krótkich odcinkach. Dynamika pracy poszczególnych podzespołów wzrasta wraz z przełączeniem pokrętła w tryb Sport, Sport+ i ostatecznie Track, w którym NSX prezentuje swój pełny potencjał.
NSX został również wyposażony w funkcję „launch” ułatwiającą start, która pozwala ruszyć ze startu zatrzymanego z wykorzystaniem pełnej mocy silnika spalinowego i trzech silników elektrycznych przy „zerowym opóźnieniu”.
Acura NSX będzie produkowana wyłącznie w należącym do Hondy centrum Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół około 100 wykwalifikowanych pracowników będzie prowadził prace związane ze składaniem całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem z wykorzystaniem krajowych i importowanych podzespołów. Pracownicy będą stosować innowacyjne techniki w celu zapewnienia wysokiej precyzji wykonania nowego modelu debiutującego w segmencie supersamochodów.
Zapisy na pokazany na targach motoryzacyjnych Detroit Auto Show samochód rozpoczną się za kilka miesięcy.





![RAM: EUROPEJSKA PREMIERA RAMPAGE NA FIERACAVALLI 2025 RAM zaprezentował model Rampage w europejskiej odsłonie podczas tegorocznych targów Fieracavalli w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/RAM-Rampage-65x65.jpg)
![TOYOTA: NOWA AYGO X HYBRID TRAFIA DO PRODUKCJI W KOLINIE Toyota rozpoczęła produkcję nowej Toyoty Aygo X Hybrid w fabryce Toyota Motor […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Toyota-Aygo-X-Hybrid-65x65.jpg)
![SEMA 2025: TOYOTA POKAZUJE PONAD 20 KONCEPCJI SAMOCHODÓW Podczas tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association Show (SEMA) Toyota prezentuje […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/SEMA-2025-Toyota_02-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MITSUBISHI Z ELEKTRYCZNYM ELEVANCE I SERIĄ DELICA Podczas Japan Mobility Show 2025 firma Mitsubishi Motors zaprezentowała koncepcyjny model zelektryfikowanego […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Japan-2025-Mitsubishi-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: OTWARTO LISTY ZGŁOSZEŃ 13 listopada została otwarta lista zgłoszeń do AVIA UNIMOT 63. Rajdu Barbórka. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-listy-zgloszen-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA 63. EDYCJĘ Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na tegoroczny AVIA UNIMOT 63. Rajd Barbórka. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-bilety-65x65.jpg)
![DACIA: AL-ATTIYAH W POLSCE I PLANY ZESPOŁU DACIA SANDRIDERS NA DAKAR 2026 Wizyta pięciokrotnego zwycięzcy Rajdu Dakar, Nassera Al-Attiyaha, w Polsce stała się okazją […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/W2RC-Dacia-Sandriders-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: ODKRYWAJ PARKI DINOZAURÓW W POLSCE W RYTMIE SLOW Jesień to idealny czas, by zwolnić tempo, odłożyć telefony i wspólnie wyruszyć […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mazda-Slow-Road-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![CHERY: WIDOWISKOWY CRASH TEST TIGGO 9 PHEV NA OCZACH WIDOWNI W WUHU Podczas Chery International Summit 2025 w Wuhu w Chinach uczestnicy byli świadkami […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/CHERY-TIGGO-9-PHEV-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![TOYOTA: NOWA GENERACJA HILUX – ELEKTRYCZNA, HYBRYDOWA I WODOROWA Nowa Toyota Hilux to dziewiąta generacja legendarnego pick-upa, znanego z trwałości i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Toyot-Hilux-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: SPORTOWE I ZIMOWE OPONY W SUV-IE PORSCHE MACAN Opony Continental w standardowym wyposażeniu Porsche Macan zapewniają wydajność i bezpieczeństwo w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Continental-Porsche-Macan-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![EXLANTIX: INTELIGENTNA TARCZA DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH Marka Exlantix wkracza na rynek samochodów elektrycznych z nowym podejściem do bezpieczeństwa, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Exlantix-bezpieczenstwo-65x65.jpg)
![NISSAN: SZTUCZNA INTELIGENCJA PRZYSPIESZA TESTY NOWYCH POJAZDÓW Nissan rozszerza współpracę z firmą Monolith, wykorzystując sztuczną inteligencję do skrócenia procesu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Nissan-i-Monolith-AI-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
