DS VIRGIN RACING PRZEDSTAWIA SWÓJ NOWY BOLID FORMUŁY E

Side Gra1

Przed startem do kolejnego sezonu rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E, zespół DS Virgin Racing zaprezentował swój nowy bolid – DSV-03.

Jego premiera odbyła się dokładnie w trzecią rocznicę pierwszego zwycięstwa teamu w tej dyscyplinie sportu samochodowego, a jednocześnie tuż przed pierwszą rundą w Hong Kongu.


Zobacz także:

SPORT

FORMUŁA E


 

Nowy bolid o napędzie całkowicie elektrycznym utrzymany jest w tradycyjnych kolorach zespołu – fioletowym, czerwonym i srebrnym. Wzór graficzny został nieco zmieniony. Więcej modyfikacji kryje się pod nadwoziem bolidu. Inżynierowie DS Performance pracowali nad jego udoskonaleniem i podniesieniem jego wydajności poprzez nowe oprogramowanie sterujące pracą pojazdu.

Na torach wyścigowych zespół reprezentować będą Sam Bird i Alex Lynn. Po raz pierwszy w historii Formuły E w jednym zespole wystartuje dwóch brytyjskich kierowców. Trzydziestoletni Sam Bird ma na swoim koncie udział w 33 wyścigach w barwach DS Virgin Racing. Odniósł w nich pięć zwycięstw i dziewięć razy zajął miejsca na podium. Wyniki te plasują go na trzecim miejscu wśród kierowców startujących w Formule E od początku jej istnienia.

Alex Lynn ma za sobą tylko jeden start w tej dyscyplinie. Ma 24 lata a przed sobą pierwszy pełny sezon startów w tej serii wyścigowej. W swoim debiucie podczas w ePrix Nowego Jorku, Lynn zdobył pole position. W ten sposób zostały jednym z dwóch kierowców mogących pochwalić się takim osiągnięciem.

Zespół DS Virgin Racing przystępuje do rywalizacji wzmocniony o nowego partnera. Do grona firm współpracujących z zespołem – DS Automobiles, Hewlett Packard Enterprise, Kaspersky i Total – dołącza Alpinestars, renomowany producent sprzętu sportowego.

Pierwszą rundą w kalendarzu Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA 2017/2018 będzie ePrix Hong Kongu, zaplanowane na 2 i 3 grudnia. Obydwa wyścigi tej rundy odbędą się na ulicznym torze, biegnącym przez Lung Wo Road, Man Yiu Street i Yiu Sing Street. Trasa znajduje się naprzeciwko portu, na tle pełnej drapaczy chmur panoramy śródmieścia.

Jedno okrążenie ma 1,86 km długości i składa się z dziesięciu zakrętów. Będzie to drugie ePrix Hong Kongu w historii Formuły E. Poprzednie odbyło się w ubiegłym sezonie na niemal identycznej trasie. Jedyną zmianą jest modyfikacja szykany pomiędzy zakrętami 3 i 4. Na najszybszym odcinku samochody osiągać będą prędkość 200 km/h. Elementem, który urozmaici strategię zespołów, będzie zróżnicowana długość wyścigów (pierwszy na 43, drugi na 45 okrążeń).

POWIEDZIELI

Alex Tai, szef zespołu: Jesteśmy jednym z zaledwie trzech zespołów, które od początku istnienia Formuły E wygrywały w każdym sezonie. Naszym celem jest oczywiście odnoszenie dalszych sukcesów także w czwartym sezonie tej serii. Mamy w składzie dwóch znakomitych kierowców, Sama i Alexa, mamy też szybki bolid i bardzo doświadczoną ekipę techniczną. Dysponujemy wszystkimi elementami, jakich potrzeba, by pokazać się z jak najlepszej strony w Hong Kongu i w kolejnych rundach.

Sam Bird: Przewidzenie, jak potoczy się rywalizacja w nowym sezonie, jest zawsze trudne, jednak wszyscy wiemy, że mamy mocne atuty i jesteśmy gotowi zmierzyć się z konkurentami. Pod koniec ubiegłego sezonu zaliczyliśmy całą serię dobrych wyników. Myślę, że jest to solidna podstawa, a oprócz tego przez całe lato pracowaliśmy nad kolejnymi usprawnieniami. Mam nadzieję, że dzięki temu będzie nas stać na sukcesy w nowym sezonie.

Alex Lynn: Czekam z niecierpliwością na rozpoczęcie mojego pierwszego pełnego sezonu startów w Formule E. Wiem, że otrzymałem wielką szansę i chciałbym jak najszybciej pokazać, co potrafię. Przygotowania do sezonu przebiegły znakomicie – jestem zadowolony z testów torowych, pracy na symulatorze i mojego treningu fizycznego. Jako kierowca zespołu DS Virgin Racing mam poczucie, że mogę liczyć na wsparcie wspaniałej, doświadczonej ekipy inżynierów i techników. Jestem gotów do startu.

Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: Miasto tak ważne i znane jak Hong Kong jest idealnym miejscem na rozpoczęcie nowego sezonu. Nie możemy się doczekać, by zobaczyć nasz nowy bolid DSV-03 na trasie. Wyniki testów przedsezonowych są bardzo obiecujące. Jestem przekonany, że możemy rozpocząć Mistrzostwa dobrym wynikiem i uważam, że będzie to bardzo ważne, bo przecież zamierzamy walczyć o końcowe zwycięstwo w całym sezonie.

Obydwa wyścigi pierwszej rundy będą transmitowane w telewizji na kanałach Groupe Canal + i Eurosport.

DANE TECHNICZNE DS VIRGIN RACING

– pojazd: DSV-03 (homologowany przez FIA);
– wymiary: 5 m x 1,78 m x 0,99 m;
– rozstaw osi: 3,10 m;
– masa minimalna: 880 kg (z kierowcą);
– masa baterii: 320 kg (pojemność 28 kWh);
– silnik: elektryczny, napędzający koła tylne;
– moc maksymalna: 200 kW (271 KM);
– moc z odzysku energii podczas wyścigu: 150 kW;
– napięcie prądu zasilającego: 700 V;
– skrzynia biegów: 3 przełożenia;
– hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe, podział siły hamowania pomiędzy koła przednie i tylne regulowany z kabiny
– prędkość maksymalna: 225 km/h;
– przyśpieszenie: od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sek.;
– opony: Michelin Pilot Sport EV 2, 245×40 R18 (przód), 305×40 R18 (tył).