EWC: ZESPOŁY NA OPONACH DUNLOPA W WYŚCIGU BOL D’OR

EWC-1

24-godzinny wyścig na kultowym, francuskim torze Bol d’Or im. Paula Ricarda zainauguruje pierwszą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata (EWC) FIM 2018/ 2019.

W rywalizacji, która rozpocznie się dziś, w sobotę o godzinie 15-tej, udział wezmą także motocykliści Wójcik Racing Team.


Zobacz relacje:

SPORT

MOTOCYKLE


 

Nowy sezon jest początkiem walki Dunlop o kolejny, dwunasty tytuł mistrzowski w ostatnich piętnastu latach. Barwy producenta opon będą dalej reprezentować Suzuki Endurance Racing Team i Honda Endurance Racing Team. Na współpracę z brytyjską marką zdecydował się również Maco Racing jako zespół partnerski. Podobną decyzję podjął też były zespół klasy Superstock #333 Team Yamaha Viltaïs, który w tym sezonie startuje w mistrzostwach EWC.

EWC-2

W ubiegłym sezonie Dunlop zdobył pierwsze, drugie i trzecie miejsce w klasie Długodystansowego Pucharu Świata. Brytyjski producent opon liczy, że w nowym cyklu wyścigów uda mu się również powtórzyć ten sukces. Webike Tati Team Trickstar, jadący motocyklem #4, walczy o utrzymanie tytułu konkurując z ubiegłorocznym zdobywcą drugiego miejsca – Junior Team Le Mans Sud Suzuki, który również ściga się na oponach Dunlop. Walkę o kolejne zwycięstwa w wyścigach i poprawę ubiegłorocznej trzeciej pozycji zapowiada Moto Ain.

O triumf w barwach Dunlop powalczy też Wójcik Racing Team, który w wyścigu jako jedyny zespół wystawi aż dwa motocykle. Za sterami pierwszego, 200-konnej Yamahy R1 z numerem 77, zasiądą doświadczeni, wielokrotni mistrzowie Polski – Paweł i Marek Szkopkowie oraz Paweł Górka. Oni powalczą o podium w klasie w klasie FIM EWC.

Drugi motocykl z numerem 777 poprowadzą największe młode gwiazdy polskich wyścigów – zaledwie 18-letni Kamil Krzemień, który będzie najmłodszym zawodnikiem w stawce MŚ, doświadczony Adrian Pasek, który dwa tygodnie temu wygrał wyścig Pucharu Europy Superstock 1000 na austriackim torze Red Bull Ring oraz były zawodnik Pucharu Europy Juniorów, Artur Wielebski, który w tym roku wrócił na tor w barwach Wójcik Racing Teamu. Juniorski team stoczy walkę w klasie Superstock. Rezerwowym w polskim zespole jest utytułowany Austriak Philipp Steinmayr.

EWC-3

– Trzymamy kciuki za chłopaków z Wójcik Racing Team. Niech ten wyścig będzie wspaniałym początkiem nowego sezonu. Będziemy wspierać naszych zawodników w drodze po upragnione tytuły – komentuje Aleksandra Sobotka, menadżer ds. opon motocyklowych w Goodyear Dunlop Tires Polska.

34 z 59 zespołów startujących w Bol d’Or wybrało opony Dunlop. Co ciekawe, w tym roku zniesiono ograniczenia dotyczące opon. Wynika to z faktu, że tor ma nową, bardziej szorstką nawierzchnię i nieco zmodyfikowaną konstrukcję w porównaniu z ubiegłoroczną rundą Le Castellet. Jednak to nie problem dla ogumienia Dunlop. Podczas testów zespoły partnerskie wypowiadały się pozytywnie o zachowaniu nowych opon na przód i tył, które uzyskiwały dobre czasy okrążeń, wysoką przyczepność i kierowalność, zachowując przy tym trwałość.

Strategie doboru opon na Bol d’Or

Zespoły prywatne będą wykorzystywać dwie różne mieszanki opony przedniej 120/70 R17 KR106 (średnią/twardą oraz twardą) oraz jedną z czterech mieszanek na tylną oponę 205/60 R17 KR108 (miękką, średnią, średnią/twardą oraz twardą). Zespoły fabryczne będą miały do wyboru dwie mieszanki na przód i pięć na tył.

EWC-4

W tym sezonie zespoły EWC prawdopodobnie zdecydują się na podwójne przebiegi na przedniej oponie i pojedyncze na tylnej, zaś ekipy Superstock (tutaj zmiana koła trwa dłużej) będą wykonywać po cztery do sześciu przebiegów na oponach przednich i dwa do trzech na oponach tylnych. Jednak wobec braku ograniczeń na Bol d’Or, zespoły EWC prawdopodobnie wybiorą pojedyncze przebiegi na przednich i tylnych oponach.

Nowością w 2018 roku jest przyznawanie punktów pięciu najwyższym pozycjom w kwalifikacji, aby podnieść znaczenie pozycji na starcie. Dunlop będzie współpracował z zespołami przez cały sezon by zmaksymalizować potencjał zdobywania punktów.

Puchar Niezależnych Dunlop

27 zespołów zarejestrowanych w wyścigu Bol d’Or występuje również w Pucharze Niezależnych Dunlop – konkurencji dla zespołów prywatnych. Każda runda jest premiowana nagrodami pieniężnymi, które mają pomóc prywatnym zespołom startującym w Mistrzostwach Świata.

Pełna lista startujących jest dostępna na stronie https://www.fimewc.com/.