FRANKFURT 2015: NOWA KIA OPTIMA DOJEŻDŻA DO EUROPY

Kia-Optima1

W kwietniu br. na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, Kia zaprezentowała nową Optimę w specyfikacji amerykańskiej. Teraz nadszedł czas na premierę na naszym kontynencie. W specyfikacji wyposażenia na Europę nowe auto zadebiutuje oficjalnie na 66. Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie.

Do sprzedaży, w tym również oczywiście i w Polsce, model IV generacji wejdzie w czwartym kwartale br. Dostawy pochodzić będą z zakładu Kia Hwasung w Korei.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015


 

Auto, inspirowane koncepcyjnym Sportspace, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Genewie 2015, charakteryzuje się jeszcze bardziej nowoczesną stylistyką nadwozia, wyrazistym i bardzo przestronnym wnętrzem, całym szeregiem nowych rozwiązań i technologii oraz ofertą ekonomicznego silnika benzynowego lub wysokoprężnego do wyboru. W porównaniu z poprzednikiem, nowy model charakteryzuje się większym wyrafinowaniem konstrukcyjnym oraz wyższym komfortem jazdy i precyzją kierowania zachowując ‘usportowiony’ image.

Kia-Optima2

Ewolucyjny design

Stworzona pod bacznym okiem Petera Schreyera, Prezydenta i Głównego stylisty Kia Motors, nowa Optima zyskała lepszą wyrazistość na drodze, o czym decydują współczesne detale, ostre linie i krawędzie karoserii oraz wydłużona sylwetka sportowego sedana.

Wymiary zewnętrzne (długość, szerokość i wysokość) zostały zwiększone. Rozstaw osi wzrósł o 10 mm to 2805 mm, podobnie jak długość całkowita – do 4885 mm. Nowy model jest o 25 mm szerszy – 1860 mm oraz o 10 mm wyższy (1465 mm). Efektem tych zmian jest obszerniejsza i bardziej komfortowa kabina pasażerska a także wyższa pojemność ładunkowa.

Nowa Optima łączy charakterystyczny markowy grill w kształcie „tygrysiego nosa” z wydłużonymi i poszerzonymi światłami głównymi, które niemal dosięgają uwypuklonych nadkoli. Patrząc z boku pochylony słupek przedni „A” i głęboki słupek „C” – w połączeniu z wielkością powierzchni szklanych – nadaje jej wyglądu sportowego sedana. Podobnie jak światła główne, także i tylne lampy wykonane w technologii LED zachodzą na boki. Atletyczny wygląd auta podkreśla przypominający spojler kształt pokrywy bagażnika oraz rozbudowany zderzak tylny, mieszczący sportowy dyfuzor aerodynamiczny i owalną końcówkę wydechu.

Kia-Optima3

Nowe auto dostępne będzie na rynkach Europy w palecie dziewięciu kolorów nadwozia i felgami o średnicach od 16 do 18 cali.
.
Unowocześnione wnętrze

Optima otrzymała zorientowany na kierowcę wystrój kokpitu. Tablicę przyrządów podzielono na strefę górną ‘wyświetlaczy’ i dolną strefę ‘roboczą’ tak, by kierowca nie musiał odrywać oczu od drogi odczytując wyświetlane informacje.

Efektem wydłużenia rozstawu osi i modernizacji foteli jest 25-milimetrowy wzrost miejsca na nogi dla pasażerów kanapy tylnej. Poszerzenie nadwozia zaś – skutkuje zwiększeniem szerokości wnętrza na poziomie ramion (20 mm z przodu i 17 mm z tyłu). Większa przestrzeń na głowę (+ 5 mm z przodu i +15 mm w tyle) to korzyść z wysmuklenia i podwyższenia linii dachu.

Mając na uwadze pełnię komfortu podróżowania, dla drugiego rzędu siedzeń przewidziano oddzielne nawiewy ogrzewania. Pojemność ładunkowa wzrosła z 505 do 510 litrów (VDA). Dodatkową funkcjonalność zapewnia szerszy otwór bagażnika oraz podpodłogowy schowek na drobiazgi.

Kia-Optima4


Bezpieczeństwo

Znacznie szersze niż poprzednio jest zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości, podwyższających odporność zderzeniową. Optima posiada siedem seryjnych poduszek powietrznych: czołowe kierowcy i pasażera, kolanowa kierowcy, dwie poduszki fotelowe boczne i dwie pełnowymiarowe poduszki kurtynowe. Równolegle z poprawą bezpieczeństwa biernego nowy model otrzymał szereg zaawansowanych i autonomicznych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego.

Standardowym wyposażeniem jest przykładowo Kia Vehicle Stability Management (VSM) – system stabilizacji pojazdu podczas hamowania i jazdy po łuku. W opcji znajdzie się m.in.: inteligentny tempomat SCC, autonomiczny system hamowania awaryjnego AEB, system kontroli pasa ruchu LKAS, asystent świateł głównych HBA, wskaźnik limitu prędkości SLIF, system wykrywania obiektów w martwych polach widzenia BSD czy detektor ruchu poprzecznego RCTA.

System AEBS obejmuje radar krótkiego i dłuższego zasięgu, zdolny do identyfikacji pojazdów i osób pieszych z większej odległości.

Kia-Optima5

W opcji zawieszenie sterowane elektronicznie

Nowa Optima wyposażona jest w elektro- mechaniczne wspomaganie zębatki kierowniczej (R-MDPS) oferowane w Europie jako standard dla wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CRDi. Nowością jest opcja sterowanego elektronicznie systemu zawieszenia ECS. W skład systemu wchodzą zawory regulacji twardości każdego z czterech amortyzatorów, współpracujące z czujnikiem przeciążenia w module sterującym oraz dwoma czujnikami przeciążenia w kołach przednich.

Nowe technologie

Sercem systemu audio- wizualno- nawigacyjnego AVN jest nowy pakiet Kia Connected Services. Udostępniany w technologii TomTom, pakiet dostarcza informacje dotyczące aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzega przed stacjonarnymi i mobilnymi radarami prędkości. Infotainment AVN skojarzony jest seryjnie z 6-głośnikowym systemem audio (ako opcja wyposażenia dostępny jest 590-watowy system Harman Kardon Premium Sound).

Umieszczona u podstawy konsoli centralnej ładowarka indukcyjna pozwala ładować baterię telefonu komórkowego lub tabletu bezprzewodowo także w czasie jazdy. Pozostałe wyposażenie obejmuje m.in.: Around View Monitor wspomagający parkowanie przy pomocy obrazu ‘z lotu ptaka’, asystent parkowania Smart Parking Assist System czy Dynamic Bending Headlamps – układ doświetlania zakrętów.

Kia-Optima6

Silniki

Z dniem europejskiej premiery nowy model dostępny będzie z dwoma jednostkami napędowymi do wyboru (diesel lub benzyna). Zmodernizowana jednostka wysokoprężna 1.7 CRDi rozwija moc 141 KM oraz moment obrotowy 340 Nm i góruje nad poprzednikiem pod względem osiągów, i zużycia paliwa. Silnik benzynowy 2.0 CVVL (o zmiennych fazach rozrządu) ma moc 163 KM. Kia pracuje obecnie nad jeszcze szerszą gamą jednostek i układów napędowych.

Debiutująca na targach motoryzacyjnych IAA Optima z silnikiem 1,7 CRDi wyposażona jest w siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT), która zadebiutowała niedawno w restylizowanej Kia cee’d.