GENEWA 2013: NOWOŚCI NA STOISKU BMW (1. CZĘŚĆ)

BMW 5_P90103073

W tym roku Geneva International Motor Show będzie miejscem prezentacji całej nowej linii atrakcyjnych modeli produkcyjnych firmy BMW. Jednocześnie światła reflektorów będą skierowane na kilka przełomowych koncepcji kompaktowych aut premium.

Opracowano z myślą o przyszłości i wyposażono w rozwiązania ściśle odnoszące się do problemów ochrony środowiska, z jakimi będzie sobie musiała radzić motoryzacja. Innym fascynującym elementem prezentacji BMW będzie gama innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy z programu BMW ConnectedDrive.

Dziś pierwsza część prezentacji nowości, które oglądać będzie można na stoisku BMW.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


BMW CONCEPT ACTIVE TOURER

BMW Concept Active Tourer pozwala na rzut oka na kolejne innowacje, jakie czekają samochody kompaktowe z segmentu premium. W tym projekcie BMW prezentuje całą paletę pionierskich rozwiązań przewidzianych do zastosowania we wnętrzu samochodu, jak również w jego układach napędowych. Komfort i funkcjonalność są rozsądnie połączone z dynamiką i stylem, a hybrydowy napęd z ładowanymi z zewnętrznego źródła akumulatorami gwarantuje najwyższy poziom sprawności energetycznej.

BMW 6_P90103074

Dzięki długości zewnętrznej wynoszącej 4350 mm, przy towarzyszących jej sportowych proporcjach i typowych dla BMW liniach nadwozia, samochód koncepcyjny przenosi typową dla BMW estetykę do kolejnego segmentu pojazdów. Wnętrze BMW Concept Active Tourer wyróżnia podniesiona pozycja foteli, duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, jak również możliwość elastycznego powiększania przestrzeni bagażowej. Od strony układu napędowego studium to jest jedną z możliwych wersji szczegółowych rozwiązań mieszczących się w koncepcji BMW eDrive.

Układ napędowy składa się z trzycylindrowego silnika benzynowego i synchronicznego silnika elektrycznego, które łącznie wytwarzają moc 140 kW / 190 KM, dzięki czemu BMW Concept Active Tourer przyspiesza od zera do 100 km/h w mniej niż osiem sekund. Mimo takich osiągów średnie zużycie paliwa wynosi poniżej 2,5 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 nie przekracza 60 gramów na kilometr.

BMW CONNECTEDDRIVE

BMW Night Vision, system wspomagania kierowcy z programu BMW ConnectedDrive znacząco przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wypadku w czasie jazdy po zmroku. Dzięki dynamicznemu oświetleniu punktowemu (BMW Dynamic Light Spot), ryzyko kolizji z pieszymi maleje jeszcze bardziej. Od lata 2013 roku system BMW Night Vision zostanie dodatkowo wyposażony w specjalny system rozpoznawania zwierząt, którego zasięg jest większy niż świateł drogowych samochodu.

BMW 7_P90113862

Pracująca w podczerwieni kamera termowizyjna montowana w kratce wlotu powietrza jest w stanie wykryć obiekty emitujące ciepło z odległości około 100 metrów, a rozróżnienie ludzi i zwierząt jest możliwe na podstawie ilości emitowanego ciepła. Jeśli BMW Night Vision wykryje potencjalne zderzenie ze zwierzęciem, dynamiczne oświetlenie punktowe zacznie pulsacyjnie oświetlać wykryte zwierzę. Na wyświetlaczu w desce rozdzielczej zostanie jednocześnie zapalona ikona z symbolem przedstawiającym jelenia. W przypadku poważnego zagrożenia kolizją, system dodatkowo ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym.

BMW i3 O ZWIĘKSZONYM ZASIĘGU

BMW i3 Coupe Concept ma w Genewie swoją europejską premierę, ale na salonie nie zabraknie też samochodu BMW i8 Concept Spyder. Zasięg samochodu i infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych są częstymi tematami dyskusji jako kluczowe czynniki wpływające na perspektywy elektrycznej mobilności. BMW i3 wyposażony w układ napędowy eDrive został zaprojektowany tak, by w typowych warunkach eksploatacyjnych ładowanie jego akumulatorów było potrzebne tylko raz na dwa lub trzy dni, zaspokajając potrzeby związane z codzienną komunikacją. Odpowiada to zasięgowi samochodu na jednym ładowaniu od 130 do 160 km.

BMW 8_P90108315

Układ napędowy i wszystkie inne odbiorniki energii w BMW i3 są zasilane przez specjalnie opracowany wysokonapięciowy akumulator litowo-żelazowy, którego cechą charakterystyczną jest wyższa odporność parametrów na zmiany temperatury otoczenia, a tym samym mniejsze wahania zasięgu samochodu, co jest problemem w przypadku akumulatorów stosowanych obecnie. Kolejnym priorytetem jeśli chodzi o założenia projektowe BMW i3 było zmniejszenie zużycia energii elektrycznej przez wszystkie odbiorniki w samochodzie, podczas gdy zastosowanie różnych trybów jazdy może zwiększyć zasięg aż o 25 procent.

BMW i3 jest również pierwszym na świecie samochodem elektrycznym w pełni sprzężonym z zewnętrzną siecią informacyjną, dzięki czemu kierowca otrzymuje stale aktualizowane, realistyczne szacunki co do pozostającego do dyspozycji zasięgu samochodu. Na życzenie kierowcy samochód może wyświetlić lokalizację wszystkich punktów ładowania akumulatorów w okolicy celu podróży, a po naciśnięciu odpowiedniego przycisku może również zarezerwować wybrane gniazdo ładowania. Co więcej, system informuje kierowcę, jak długo potrwa doładowanie akumulatora umożliwiające podróż powrotną lub podróż do innego wskazanego miejsca.

Dostępny jest także opcjonalny system powiększania zasięgu, który pozwala zwiększyć zasięg samochodu na jednym ładowaniu akumulatora do około 300 km.

BMW 9_P90091793