JEEP: NOWY WRANGLER RUBICON 392 NIE DLA EUROPY (NA RAZIE?)

Jeep zaprezentował Wranglera Rubicon 392 na rok modelowy 2021. Pokazany model jest przeznaczony na rynek Ameryki Północnej.

To najwszechstronniejszy, najszybszy i najmocniejszy model, który korzysta z 6,4-litrowej jednostki V8 generującej moc 470 KM i moment obrotowy 637 Nm.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Współpracujący z solidną, ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite i dwubiegową skrzynią rozdzielczą Selec-Trac typu „full- time”, silnik rozpędza nowe auto od 0 do 96 km/h w 4,5 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 13 sekund. Podczas jazdy po bezdrożach mocną jednostkę napędową Wranglera Rubicon 392 uzupełniają wytrzymałe osie Dana 44 i przełożenie całkowite 3,73.

Jest oczywiście blokada przekładni hydrokinetycznej, dokonano liftingu zawieszenia, a standardowe 33-calowe opony montowane na 17-calowych obręczach z pierścieniem beadlock. Prześwit wynosi 26,1 cm, kąty są większe i wynoszą: natarcia – 44,5 st., rampowy – 22,6 st. i zejścia – 37,5 st.

Po raz pierwszy od prawie 40 lat wprowadzono do Wranglera jako opcję fabryczną 6,4-litrową jednostkę V8, która generuje moc 470 KM. Prawie 75 proc. maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne tuż powyżej prędkości biegu jałowego. Ośmiostopniowa skrzynia automatyczna TorqueFlite 8HP75 zapewnia szybką zmianę przełożeń zarówno w normalnych, jak i w wymagających warunkach jazdy. Można też przełączać biegi za pomocą nowych łopatek przy kierownicy.

Układ napędowy wspiera się funkcjami Torque Reserve i AMax shifting, zapewniającymi maksymalne przyspieszenie podczas ruszania na twardej nawierzchni. Sercem układu jest system napędu na cztery koła 4×4 Selec- Trac typu full- time, a więc aktywna skrzynia rozdzielcza o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1. Pozwala ona na wybór jednego z czterech trybów jazdy: 4WD Auto/ 4WD High /Neutral/ 4WD Low.

Systemu Off-road Plus z trybami Sand and Rock maksymalizuje możliwości trakcyjne, a system Selec- Speed Control zarządza prędkością pojazdu w trybie 4WD Low podczas jazdy w terenie bez konieczności naciskania hamulca. Aby ulepszyć zawieszenia typu five- link z przodu i z tyłu, nowy model pojawia się z fabrycznie podniesionym o 5 cm prześwitem oraz ze stuningowanymi, aluminiowymi amortyzatorami jednorurowymi FOX.

Brązowe akcenty wyróżniają najmocniejszego Jeepa Wranglera w historii. Brąz wypełnia napis „Rubicon” na masce, pojawia się również z przodu samochodu oraz na haku holowniczym, a także wokół naklejki FOX Shocks. Samochód jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia.

Wykończone skórą wnętrze ozdobione jest szwami w kolorze brązowym. Skórzane fotele i obszyta skórą, wysokiej klasy kierownica zapewniają wysoki komfort. System multimedialny Uconnect w standardzie ma 8,4-calowy ekran dotykowy.

Jeep Wrangler Rubicon 392 na rok modelowy 2021 trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2021 roku.