MASERATI: GRECALE FOLGORE MY26 Z SYSTEMEM AWD-DISCONNECT

Z nadejściem roku modelowego 2026 marka Maserati wprowadza nową ewolucję jednej z flagowych wersji swojego SUV-a.

Grecale Folgore MY26 otrzymał szereg innowacji technologicznych, w tym nowy system AWD-Disconnect oraz zwiększony zasięg.


Zobacz także:

HONDA: PRELUDE E:HEV – WIELKI POWRÓT SPORTOWEGO COUPÉ
 

PREMIERY


 

Cała gama SUV-ów Maserati osiągnęła obecnie największą różnorodność w historii marki, łącząc osiągi, komfort jazdy i techniczne zaawansowanie w odpowiedzi na potrzeby klientów Trójzębu.

Grecale Folgore Model Year 2026

Najważniejszą nowością techniczną jest system rozłączania napędu na wszystkie koła (AWD-Disconnect). Gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny, pojazd przekazuje moment obrotowy wyłącznie na oś tylną, co znacząco redukuje zużycie energii i zwiększa zasięg – nawet do 580 km. Przejście między napędem na cztery i dwa koła trwa 500 milisekund i odbywa się poprzez fizyczne odłączenie przednich półosi od piast. W przeciwieństwie do wielu innych systemów dostępnych na rynku, rozwiązanie Maserati umożliwia pełne mechaniczne rozłączenie napędu, maksymalizując efektywność energetyczną. Cały proces jest sterowany automatycznie i nie wymaga interwencji kierowcy.

System zarządzania trakcją wykorzystuje sieć czujników i zaawansowane algorytmy, analizujące tysiące parametrów na sekundę – w tym zapotrzebowanie na moment obrotowy, temperaturę hamulców, nachylenie drogi, prędkość, przyspieszenie, tryb jazdy, temperaturę zewnętrzną czy aktywację systemów takich jak ABS, ESC, ASR oraz torque vectoring. Dzięki tej analizie pojazd automatycznie wybiera najbardziej efektywną konfigurację bez kompromisu w zakresie przyczepności i bezpieczeństwa.

Efektywność i inteligentne ładowanie

Model MY26 zachowuje cenione przez klientów technologie, m.in. automatyczne wstępne kondycjonowanie akumulatora. Funkcja aktywuje się, gdy w systemie nawigacji poprzez EV Routing wybrana zostaje stacja szybkiego ładowania. Pojazd samoczynnie dostosowuje temperaturę baterii do optymalnego poziomu, skracając czas ładowania.

Zachowano także funkcję zdalnego klimatyzowania kabiny poprzez aplikację Maserati Connect, pozwalającą ustabilizować temperaturę wnętrza przed rozpoczęciem podróży.

System EV Routing nadal stanowi centralny element doświadczenia podróży elektrycznej, obliczając trasę z uwzględnieniem poziomu naładowania, stylu jazdy i profilu terenu. Wspierający go moduł Dynamic Range Mapping pokazuje na mapie zasięg w czasie rzeczywistym, dostosowując go do aktualnych warunków jazdy.

Nowa gama Maserati Grecale: najszersza w historii

Wraz z rokiem modelowym 2026, Grecale prezentuje najbardziej rozbudowaną ofertę w historii. W ramach programu Maserati Fuoriserie Customisation Programme dostępnych jest aż 32 kolorów nadwozia (w tym 6 nowych), 8 konfiguracji wnętrza, 4 kolory zacisków hamulców (jeden dedykowany wersji elektrycznej), 5 wzorów felg oraz 3 poziomy wykończenia – z których jeden zarezerwowany jest dla odmiany BEV.

Paleta obejmuje do 11 standardowych barw oraz szeroki wybór opcji personalizacji: 9 lakierów jednolitych i metalicznych, 13 trój- i czterowarstwowych oraz 4 matowe wykończenia.

Wnętrze i detale wykończenia

Nowe wersje wnętrz, w tym Premium Pelle Ghiaccio, Sport Leather Nero/Rosso i Sport Leather Nero/Giallo, podkreślają dbałość Maserati o detale, materiały i unikalne zestawienia kolorystyczne. W ramach programu Fuoriserie oferowanych jest dodatkowo 8 wariantów siedzeń.

Dzięki Grecale Folgore MY26 Maserati stawia kolejny krok w kierunku zaawansowanej, wydajnej i dynamicznej elektromobilności, łącząc techniczną precyzję, efektywność energetyczną i przyjemność prowadzenia w stylu typowym dla marki z Modeny.

Czytaj także: