MICHELIN: NOWE MOŻLIWOŚCI DLA FLOT DALEKOBIEŻNYCH

MICHEL

Na rynek opon ciężarowych weszła nowa oferta Michelin do całych zestawów ciągników siodłowych z naczepami. W jej skład wchodzi opona w rozmiarze 315/80 R 22.5 na oś napędową (D) i wszystkie pozycje (Z) oraz opona w rozmiarze 385/65 R 22.5 na osie wleczone naczep.

Nowe produkty poszerzają wprowadzoną w 2013 roku gamę, w której dostępne są już opony w rozmiarach 315/70 R 22.5 i 385/55 R 22.5. Na rozszerzeniu oferty opon Michelin X Line Energy skorzystają firmy posiadające nieco starszy tabor i pracujące w ruchu międzynarodowym i krajowym na dłuższych dystansach.


Zobacz także:
OPONY


Nowe rozmiary opon w gamie Michelin X Line Energy spełniają oczekiwania flot ze starszą konfiguracją pojazdów pracujących w transporcie dalekobieżnym. Produkty są odpowiedzią na potrzeby firm poszukujących oszczędności, co potwierdziły testy TÜV SÜD Automotive. Oszczędność firm transportowych związana z optymalizacją zarządzania ogumieniem może wynosić nawet 1700 euro rocznie.

Rynek polski to ciągle prawie 15 proc. udziału profilu „80” w ciągnikach oraz ponad 23 proc. w naczepach o profilu „65” – stanowiących odpowiednio drugi i pierwszy rozmiar na rynku. W większości segment ten zdominowała oferta opon regionalnych, bardziej uniwersalnych, ale też charakteryzujących się nieco wyższymi oporami toczenia.

Nowe opony gamy Michelin skierowane są do przewoźników, którzy twierdząco odpowiedzą na większość poniższych pytań:
– czy moje pojazdy pokonują większość dystansu po autostradach i drogach szybkiego ruchu?
– czy średnia prędkość moich pojazdów to więcej niż 70km/h?
– czy moje pojazdy pokonują rocznie ponad 110 000 km?
– czy moje pojazdy realizują mniej niż 3 dostawy dziennie (punkty rozładunku)?
– czy w pojazdach mam zainstalowane urządzenia do pomiaru zużycia paliwa?
– czy w mojej flocie zużycie paliwa jest monitorowane w każdym z pojazdów?

Obniżenie całkowitego kosztu użytkowania opon to jednak nie tylko obniżenie wydatków na paliwo, lecz także zwiększenie żywotności produktów. W porównaniu do opon poprzedniej generacji, czyli X Energy Saver, opony nowej gamy o profilach „80” i „65” cechuje trwałość do 5 proc. dłuższa dla opon napędowych i do 14 proc. dla opon na osie wleczone.

Całkowity koszt użytkowania opon ma szczególne znaczenie w firmach, w których wydatki na paliwo przekraczają wydatki na wynagrodzenia dla kierowców. Wyniki finansowe wielu firm transportowych spadły do progu rentowności. Szacuje się, że do roku 2015 o przetrwanie będzie walczyć 25 proc. firm w branży transportowej. W tych okolicznościach optymalizacja parku opon wydaje się być najlepszą inwestycją, tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, iż opona stanowiąca około 2-3% budżetu firmy transportowej może mieć wpływ na ponad 40% jej całkowitych kosztów funkcjonowania!

W oponach o profilach „80” i „65” zastosowano szereg innowacji technologicznych podnoszących ich osiągi. Zgodnie ze strategią dostarczania opon o „4 życiach” produkty gamy Michelin X Line Energy można pogłębiać i bieżnikować. Bieżnikowanie w technologii Remix dostępne od roku 2015 pozwoli przywrócić oponom osiągi nowego ogumienia bez konieczności wymiany karkasu.

Przełomowe technologie

Nową gamę opon cechuje szereg zmian wynikających z zastosowania pakietu technologii Michelin Durable Technologies, znanych z opon o profilach „70” i „55” wprowadzonych w ubiegłym roku i z powodzeniem przetestowanych przez polskie firmy transportowe. Innowacyjne rozwiązania to:
· karkas nowej generacji Energy Flex 2 w oponach D i Z obniżający zużycie paliwa przez cały cykl eksploatacji opony dzięki ograniczeniu przegrzewania się gumy spowodowanemu uginaniem się opony podczas jazdy.
· rzeźba bieżnika z pięcioma żebrami zapewniająca maksymalną przyczepność opon D i Z;
· szerszy bieżnik w obszarze barków zapewniający większą trwałość i znakomite hamowanie;
· rowki na barkach dla większej trakcji;
· lamele TowerPump poprawiające przyczepność i odporność bieżnika na uszkodzenia w trudnych warunkach użytkowania;
· lamele Delta skracające drogę hamowania na suchej nawierzchni i zwiększające przyczepność na zakrętach na śliskiej nawierzchni oraz gwarantujące większą przyczepność opony na osi napędowej.

Przyjaciel przewoźników dalekobieżnych

Dzięki nowym rozmiarom opon w gamie firma Michelin stała się partnerem przewoźników dalekobieżnych poszukujących rozwiązań podnoszących rentowność. Cały potencjał opon ujawnia się dopiero przy intensywnym użytkowaniu (ponad 110 000 km rocznie) przy przejazdach z niewielką liczbą postojów (maks. trzy dziennie) i na pojazdach poruszających się z dużą prędkością (ponad 70 km/h). Koncern zachęca właścicieli flot pojazdów ciężarowych do korzystania z systemów telematycznych umożliwiających wykorzystanie całego potencjału opon i zaproponowanie rozwiązań podnoszących mobilność.

Nowe opony w gamie Michelin X Line Energy będą dostępne jako oryginalne wyposażenie kilku modeli ciężarówek Grupy Volvo. Opony w rozmiarze 315/80 R 22.5 są dostępne od marca 2014 roku, natomiast 385/65 R 22.5 będą dostępne od września.

Michelin szuka kierowców- testerów opon

Polska jest jednym z pięciu krajów wybranych przez Michelin do udziału w międzynarodowym projekcie pod nazwą Energise the Road. Jego celem jest ocena nowego ogumienia przez zawodowych kierowców ciężarówek w realnych warunkach użytkowania. Wybrani kierowcy z pięciu krajów najpierw pojadą na szkolenie we Francji, a później będą się dzielić z branżą transportową wrażeniami z codziennej jazdy na oponach Michelin X Line Energy.

Każdy kierowca, który chciałby wziąć udział w projekcie Energise The Road jako tester zespołu Team Energy, powinien do 31 maja 2014 r. wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie: www.ciezarowki.michelin.pl.

Zgłaszające się osoby muszą spełniać następujące warunki:
– być zawodowym kierowcą ciężarówek (niezależnym lub zatrudnionym w firmie transportowej);
– być użytkownikiem serwisów społecznościowych;
– być wyczulonym na wszystkie kwestie związane z użytkowaniem, takie jak oszczędność paliwa, bezpieczeństwo, precyzja prowadzenia, hałas oraz komfort.

Spośród zgłoszonych kandydatur jury Michelin wybierze po jednym kierowcy z następujących krajów – Polska, Hiszpania, Niemcy, Francja, Holandia. Każdy ze zwycięzców zostanie oficjalnym członkiem zespołu testującego Team Energy i wyjedzie na szkolenie do siedziby firmy w Clermont-Ferrand, a następnie rozpocznie trwający 4 miesiące test opon.

Michelin zapewni uczestnikom akcji opony X-line Energy oraz tablet z dostępem do Internetu, aby na bieżąco publikować w serwisach społecznościowych swoje wrażenia z jazdy, opinie i ciekawostki z codziennej pracy.