OPEL: KONCEPCYJNY MODEL EXPERIMENTAL WIZJĄ PRZYSZŁOŚCI MARKI

Marka Opel, pokazuje jak będzie wyglądać jej przyszłość, prezentując oszałamiający nowy samochód koncepcyjny Opel Experimental.

Dzięki ultranowoczesnej stylistyce nadwozia, Opel Experimental przedstawia jasną wizję kierunku, w którym marka Opel będzie podążać w nadchodzących latach. Do najważniejszych cech należą najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne, przestronne, podświetlane wnętrze z lekkimi fotelami i wyświetlaczem projekcyjnym (head-up). Światowa premiera elektrycznego crossovera odbędzie się podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium (5-10 września 2023 r.), gdzie nowy koncept z pewnością zwróci na siebie uwagę i zaprezentuje publiczności wizję zrównoważonej indywidualnej mobilności Opla.


Zobacz także:

LAMBORGHINI: REKORDOWE WYNIKI W PIERWSZEJ POŁOWIE 2023 R.
 

ROZMAITOŚCI


 

Opel Experimental jest zapowiedzią nadchodzących modeli i technologii, przyszłego designu, a nawet nowej ery i przyszłości marki. Ten oszałamiający samochód koncepcyjny jest wzorem do naśladowania i po raz kolejny wyraża pionierskiego ducha marki Opel –powiedział dyrektor generalny Opla, Florian Huettl.

Nasz nowy Opel Experimental to bardziej ekstremalna interpretacja naszej filozofii projektowania „Bold and Pure” – śmiałego i przejrzystego stylu. Nadaje kształt naszej wizji przyszłości. Wiele elementów jego designu i podejścia, jakie prezentuje, zobaczymy w naszych przyszłych modelach seryjnej produkcji. Design nadwozia zapewnia zoptymalizowane osiągi aerodynamiczne w połączeniu z oszałamiającą sylwetką, natomiast wnętrze oferuje użytkownikom wciągające wrażenia – dodał Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania.

To co od razu wyróżnia się i najbardziej przyciąga wzrok w smukłej sylwetce Opla Experimental to brak chromu. Zamiast tego, oświetlenie zewnętrzne i odważna kontrastująca grafika podkreślają charakter i wyrafinowanie imponujących już proporcji. Nowy, elektryczny koncepcyjny crossover jest oparty na najnowocześniejszej platformie Stellantis BEV, a także wyposażony w elektryczny napęd na cztery koła. Zwężający się ku dołowi profil wyróżnia się śmiałym i przejrzystym designem o czystej powierzchni, podkreślającym jego oszałamiającą prezencję. Nawet tradycyjne lusterka boczne ustąpiły miejsca w pełni zintegrowanym, 180-stopniowym kamerom na słupkach C, a muskularne i wyraziste nadkola podkreślają jego siłę i pewność siebie.

Z przodu, nowe podświetlane logo Opel Blitz prezentuje się dumnie, stanowiąc centralny element kompasu, który jest kluczową zasadą filozofii projektowania graficznego Opla. Jest otoczone przez wydłużone skrzydło z charakterystyczną sygnaturą świetlną na osi poziomej, natomiast podświetlony element środkowy dodaje dodatkowego dramatyzmu. Podobnie prezentuje się z tyłu charakterystyczna grafika czerwonych świateł stop, stworzona dzięki połączeniu technologii podświetlenia krawędziowego i wyrafinowanej przezroczystości szkła. W połączeniu z wyrazistym napisem Opel – zamiast logo Blitz z tyłu – tworzy centralny element. Wokół przedniego kompasu znajduje się nowej generacji Opel Vizor 4D. Dodatkowym elementem jest dostępność zaawansowanych technologii wizyjnych, w tym systemów czujników, lidarów, radarów i kamer.

Pomysłowe rozwiązania aerodynamiczne oraz detoks, czyli uproszczenie przestrzeni

Elegancka i opływowa sylwetka Opla Experimental skrywa niezwykle wydajnie zaprojektowane wnętrze, a samochód koncepcyjny oferuje również pomysłowe i zoptymalizowane rozwiązania aerodynamiczne. Listwy aerodynamiczne z przodu i z tyłu zwiększają wydajność aerodynamiczną, podobnie jak tylny dyfuzor. Dyfuzor wysuwa się lub chowa w zależności od sytuacji na drodze. Z kolei opony opracowane we współpracy z Goodyear są wykonane z gumy pochodzącej z recyklingu i osadzone na felgach Ronal z aktywną funkcją jeszcze bardziej zwiększającą wydajność aerodynamiczną.

Wymiary zewnętrzne plasują Opla Experimental w kompaktowym segmencie C, natomiast wnętrze może pochwalić się przestronnością segmentu D. Jest to zasługa uproszczenia przestrzeni, tzw. „space detox” wewnątrz Opla Experimental. Kierownicę można sprawnie złożyć, gdy nie jest ona potrzebna. Jest to możliwe dzięki systemowi steer-by-wire, który dodatkowo zmniejsza wagę poprzez wyeliminowanie mechanicznych elementów układu kierowniczego. Lekkie adaptacyjne fotele łączą smukłą, acz wytrzymałą konstrukcję z tkaninami – siatkami tekstylnymi, wykonanymi w technologii 3D. Zapewniają one wyjątkowy komfort siedzenia, do którego klienci przyzwyczaili się już jeżdżąc samochodami Opla, jednocześnie przyczyniając się do zwolnienia przestrzeni wewnątrz samochodu koncepcyjnego.

Pure Experience, Pure Pad – czysta przyjemność

Kontynuacją koncepcji uproszczenia (tzw. detoksu) jest Pure Experience. Kierowcy mogą personalizować informacje zgodnie ze swoimi potrzebami na smukłym „Tech Bridge”, nowej odsłonie kokpitu Pure Panel, dostępnym obecnie w modelach Opla. Zamiast konwencjonalnych ekranów, informacje lub rozrywka dostępne są dzięki technologii rozszerzonej projekcji wspieranej przez sztuczną inteligencję i sterowanie głosowe.

Przezroczysty panel Pure Pad znajduje się przed przednim podłokietnikiem. Można go skonfigurować zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierowcy, zapewniając w ten sposób natychmiastowy dostęp do najczęściej używanych elementów sterujących.

Opel Experimental nie tylko ucieleśnia wszystkie filary marki Opel czyli: Detox, Modern German, Greenovation, ale idzie jeszcze o krok dalej, wyrażając emocjonalne podejście marki do zrównoważonej mobilności. Elektrochromatyczne materiały zapewniają pasażerom nastrojowe światło, które tworzy idealny klimat dla dobrego samopoczucia. Ponadto użyte materiały mogą zwiększać funkcjonalność pojazdu. Oznacza to na przykład, że gdy samochód wjeżdża w martwe pole, ostrzeżenie pojawia się na odpowiedniej wstawce w drzwiach, a także na wyświetlaczu projekcyjnym, zapewniając w ten sposób dodatkowe bezpieczeństwo pasażerom i innym użytkownikom drogi.

Koncentrując się na pokazaniu jasnej wizji marki, Opel Experimental kontynuuje długą i udaną tradycję samochodów koncepcyjnych „made in Rüsselsheim”, która rozpoczęła się w 1965 roku, kiedy Opel jako pierwsza europejska marka zaprezentował studium projektowe w postaci legendarnego Experimental GT.