OPEL: PREZENTACJA SYSTEMU OnSTAR NA eCALL W BERLINIE

Opel-As1

Opel wprowadza system automatycznego reagowania na zderzenie (Automatic Crash Response – ACR) w ramach OnStar jeszcze przed wdrożeniem obowiązkowego systemu eCall w UE.

Po wykryciu zderzenia system umożliwia osobom podróżującym pojazdem automatyczne połączenie ze służbami ratunkowymi. W skali globalnej OnStar odbiera prawie 5 000 zgłoszeń o wypadkach miesięcznie


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


Opel dąży do tego, aby odgrywać istotną rolę w dziedzinie systemów pokładowej łączności w branży motoryzacyjnej, dlatego aktywnie uczestniczy w tegorocznej edycji „eCall Days Germany” – największej międzynarodowej konferencji w Niemczech poświęconej europejskim systemom zgłaszania sytuacji awaryjnych w pojazdach. W konferencji brali udział przedstawiciele Komisji Europejskiej, branży motoryzacyjnej, dostawców podzespołów oraz innych zainteresowanych podmiotów.

Opel planuje wprowadzić usługę pokładowej łączności OnStar we wszystkich swoich osobowych modelach na wybranych rynkach europejskich z początkiem 2015 r.

Opel_on2

OnStar wspomaga bezpieczeństwo, w szczególności system automatycznego reagowania na zderzenie (ACR). Zainstalowany w pojeździe w chwili wykrycia zderzenia automatycznie nawiązuje połączenie ze specjalnie przeszkolonym doradcą. Jeżeli kierowca lub pasażerowie proszą o pomoc lub nie mogą odpowiedzieć, na miejsce wypadku wysyłane są służby ratunkowe.

Oprócz obsługi systemu ACR, OnStar świadczy także usługi dodatkowej pomocy w sytuacjach awaryjnych. Jeżeli kierowca, pasażer lub nawet świadek wypadku potrzebują pomocy służb ratunkowych, wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w pojeździe, aby ją wezwać. W ten sposób uzyskają priorytetowe połączenie ze specjalnie przeszkolonym doradcą, który może skontaktować się ze strażą pożarną, policją lub pogotowiem ratunkowym i skierować te służby do miejsca, w którym znajduje się samochód.

Konferencja „eCall Days” była również okazją do zaprezentowania ogólnej sytuacji w zakresie wprowadzania systemu eCall w Europie. OnStar jest czołowym dostawcą globalnej branży motoryzacyjnej w dziedzinie rozwiązań opartych na połączeniu z Internetem, dodatkowych usług związanych z mobilnością oraz zaawansowanych technologii informatycznych. Z systemu korzysta już ponad 7 milionów klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku.

Średnio OnStar otrzymuje dwa zgłoszenia na sekundę, czyli 185 000 zgłoszeń na dobę (5 000 w ciągu miesiąca) zgłoszeń o wypadkach samochodowych na świecie. Opel będzie także rozbudowywał sieć 4G LTE, dzięki której samochód stanie się wydajnym hotspotem Wi‑Fi obsługującym do 7 urządzeń mobilnych.