PARYŻ 2012: NOWOŚCI W PAWILONIE FIATA

Fiat bierze udział w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2012, bazując na wartościach takich jak zrównoważona mobilność i dostępność. W sytuacji, gdy na Starym Kontynencie zmniejsza się skłonność do dokonywania zakupów, marka zadecydowała o zwiększeniu swej oferty.

Sposobem na usatysfakcjonowanie klienta stało się wylansowanie w ciągu 12 miesięcy dwóch całkowicie nowych modeli – Panda i 500L – zrealizowanych w dwóch kompletnie odnowionych fabrykach europejskich: w Pomigliano d’Arco (Włochy) i w Kragujevac (Serbia).

Zaprezentowany w Paryżu pawilon wystawowy, w którym dominują żywe kolory oraz formy, jak również mieszanka nowości technologicznych, stanowi miejsce do dokładniejszego zapoznania się z premierami światowymi, jak i z modelami już ugruntowanymi na rynku i znajdującymi się w szerokiej gamie Fiata. Wszystko to pod hasłem technologia i włoski design.

Pierwszoplanowym bohaterem ekspozycji Fiata jest rodzina modelu Panda. W Paryżu prezentuje trzy światowe premiery – wersję 4×4, Trekking i Natural Power. W ten sposób powstaje uniwersalna i kompletna gama w tej kategorii: 6 silników, 3 typy napędu, 3 skrzynie biegów, 5 wersji wyposażenia, 12 kolorów i 13 rodzajów wyposażenia wnętrza, czyli ponad 850 możliwych kombinacji.

Nowy Fiat 500L

Na paryskim wybiegu prezentują się trzy wyposażone w nowości egzemplarze, które znajdą się w sprzedaży w najbliższych miesiącach. Przede wszystkim, publiczność będzie mogła podziwiać nowy system Hi-Fi premium stworzony we współpracy z Beats Audio. Jest to absolutna premiera w grupie Fiata – wykorzystanie zaawansowanego algorytmu equalizera do stworzenia czystego dźwięku wysokiej jakości.

Fiat 500L jest pierwszym na świecie samochodem seryjnym proponującym prawdziwy ekspres do kawy, który działa w systemie kapsułek Lavazza A Modo Mio. Oryginalne wyposażenie, dostępne począwszy od miesiąca grudnia 2012, będzie sukcesywnie oferowane także w innych modelach Fiata. Wreszcie, na początku 2013, będą dostępne dwa ekskluzywne obicia ze skóry Living, jeden wariant w tonach szarości/czerni i jeden w kontraście beżu i ciemnej szarości.

500 Street i 500 by Gucci

Jednocześnie z przybyciem do europejskiej sieci sprzedaży, na wybiegu paryskim pojawia się “zbuntowana” wersja Fiata 500: Street. Wyróżnia się agresywnym wyglądem oraz bogatym wyposażeniem seryjnym. Eksponowany egzemplarz jest wyposażony w doskonały silnik 1.4 16v o mocy 100 KM, który umożliwia mu osiąganie maksymalnej prędkości 182 Km/h i przyspieszenia od 0-100 Km/h w ciągu jedynie 10,5 sekundy.

W pawilonie prezentowane są wersje hatchback i cabrio ekskluzywnego Fiata 500 by Gucci. Model sprzedawany jest w ponad czterdziestu krajach, w tym na Bliskim Wschodzie, w Japonii, Singapurze i Hong Kongu, a od czerwca 2011 wyprodukowano ponad 5 000 pojazdów w tej wersji.

Trzy wystawione samochody są dowodem na wszechstronność gamy 2013, która prezentuje 6 nowych kolorów karoserii, dwie nowe wersje (Street oraz Color Therapy) oraz inne detale stylistyczne, podkreślające charakter pop samochodu-ikony, sprzedanego w Europie (od roku 2007 do dzisiaj) w ilości ponad 800 000 sztuk. Na chwilę obecną oferta składa się z 2 wersji (hatchback oraz cabrio), 6 wersji wyposażenia (Pop, Pop Star, Color Therapy, Lounge, Street i By Gucci) oraz 5 rodzajów silników (1.2 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo 85 KM, 1.4 16v 100 KM, 1.2 69 KM EasyPower i 1.3 Multijet 16v 95 KM).

Freemont: debiut wyposażenia Park Avenue

Marka prezentuje w Paryżu dwie istotne nowości z gamy Freemont – wyposażenie Park Avenue oraz nowy silnik benzynowy 2,4 litra o mocy 170 KM. Model w ciągu jednego tylko roku sprzedaży, zebrał ponad 39 000 zamówień w całej Europie, osiągając 6. miejsce w swojej kategorii oraz stając się najlepiej sprzedającym siedmioosobowym samochodem we Włoszech. Dostępna począwszy od najbliższej zimy wersja wyposażona jest w napęd na przednią oś (obok wersji 4X4). Natomiast nowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra i mocy 170 KM, połączony z 6-cio biegową automatyczną skrzynią biegów, zagwarantuje kompletną ofertę także na rynkach europejskich, bardziej zainteresowanych tego typu zasilaniem.

Punto 2012

Salon w Paryżu stanowi także okazję do podziwiania Punto 2012, który jest przykładem ewolucji auta. W paryskim pawilonie zostały wyeksponowane dwie wersje – TwinAir 85 KM oraz Lounge 1,3 Multijet 85 KM – reprezentując szeroką ofertę, która aktualnie proponuje kilka poziomów wyposażenia (od 4 do 6, w zależności od rynku) oraz 10 rodzajów silników. Ofertę uzupełniają liczne pakiety dodatkowego wyposażenia, które umożliwiają wysoki poziom personalizacji.

Pakiet Nitro

Wystawiony jest także model Panda Trekking wyposażony w nowy pakiet Nitro. Po sukcesie jaki odniósł Fiat w przypadku Qubo Trekking w roku 2011, marka zadecydowała o odnowieniu także modelu Qubo oraz poszerzeniu dostępności pakietu Nitro na modele Panda i Sedici. Został on opracowanego we współpracy z marką amerykańską, będącą liderem w produkcji desek snowboardowych.

Dostępny począwszy od października na rynkach z regionu alpejskiego (Francja, Włochy, Szwajcaria, Austria i Niemcy), pakiet zawierający: Freebox o pojemności 490 litrów, jak również belki poprzeczne na dachu, snowboard NITRO Road Warriors, odpowiada wymaganiom dynamicznych klientów, którzy potrzebują praktycznego samochodu. Oprócz tego proponowane są stylowe detale takie jak: naklejki na karoserii, pasy mocujące na siedzeniach przednich oraz praktyczny plecak, wszystkie firmowane charakterystycznym znakiem Nitro – Fiat Freestyle Team.

FGA Capital

Dzięki dystrybucji materiałów informacyjnych oraz zaprezentowaniu niektórych materiałów w pawilonach wystawowych, publiczność będzie mogła poznać produkty FGA Capital, spółki finansowej (joint venture Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole) specjalizującej się w sektorze samochodowym. Spółka działa na najważniejszych rynkach europejskich, a we Francji razem z FC France, mając za cel wspomaganie sprzedaży samochodów wszystkich marek Fiat Group Automobiles przy pomocy innowacyjnych produktów finansowych oraz wszechstronnych usług oferowanych sieciom dealerów, klientom prywatnym oraz firmom i przedsiębiorstwom.