PORSCHE: MACAN GTS DOŁĄCZA DO GAMY W PEŁNI ELEKTRYCZNEGO SUV-A

Do gamy w pełni elektrycznego SUV-a Porsche dołącza Macan GTS – wariant o wyraźnie sportowym charakterze i zorientowany na kierowcę.

Do gamy w pełni elektrycznego SUV-a Porsche dołącza Macan GTS – wariant wyjątkowo sportowy i zorientowany na kierowcę. Moc w trybie overboost do 571 KM, blokada tylnego mechanizmu różnicowego oraz sportowe zawieszenie pneumatyczne ze zmniejszonym prześwitem pozwalają mu wyznaczać nowe standardy zwinności i dynamiki jazdy. Piąta odmiana elektrycznego Porsche Macan nawiązuje do tradycji rodziny GTS – zarówno w designie, jak i w detalach.


Zobacz także:

TOYOTA: GR YARIS Z ROKU MODELOWEGO 2026 W DWÓCH WERSJACH WYPOSAŻENIA
 

ROZMAITOŚCI


 

Historia i osiągi GTS

Litery GTS od 1963 roku towarzyszą najbardziej sportowym wersjom Porsche, a teraz po raz pierwszy trafiają do w pełni elektrycznego Macana. Nowy wariant oferuje dynamikę jazdy i osiągi charakterystyczne dla serii GTS – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, do 200 km/h w 13,3 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Napęd i osiągi

Podobnie jak Macan Turbo, nowy Macan GTS ma mocniejszy silnik elektryczny tylnej osi o średnicy 230 mm i długości 210 mm, z falownikiem z węglika krzemu (SiC). Układ napędowy generuje 380 kW (516 KM), a w trybie overboost – dzięki Launch Control – nawet 420 kW (571 KM) i 955 Nm momentu obrotowego. Przekładnia o przełożeniu 9,0:1 została zaprojektowana do przenoszenia dużych wartości momentu obrotowego.

Zasięg i ładowanie

Macan GTS oferuje do 586 km zasięgu (WLTP). Akumulator o pojemności 100 kWh można naładować od 10 do 80% w 21 minut, a maksymalna moc ładowania wynosi 270 kW.

Tryb torowy i pakiet Sport Chrono

Standardowy pakiet Sport Chrono został uzupełniony o tryb torowy, znany z modelu Taycan, który zwiększa efektywność chłodzenia akumulatora i poprawia wydajność przy stałym obciążeniu.

Zawieszenie i układ jezdny

Macan GTS łączy rozkład masy 48:52, niski środek ciężkości oraz napęd na wszystkie koła z systemem Porsche Traction Management (ePTM). Na pokładzie znajduje się też Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) – elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, poprawiająca przyczepność i zwinność prowadzenia. Zmniejszony o 10 mm prześwit, nowe zestrojenie amortyzatorów i stabilizatorów oraz opcjonalna skrętna tylna oś zwiększają precyzję prowadzenia.

Brzmienie i system PESS

Charakter GTS podkreśla Porsche Electric Sport Sound (PESS) z dwoma profilami dźwiękowymi, dostosowanymi do trybów Sport i Sport Plus.

Design zewnętrzny

Nowy Macan GTS wyróżnia się czarnymi akcentami, przyciemnionymi reflektorami LED Matrix i wyrazistymi liniami nadwozia. Od 2026 roku otrzyma nowy pakiet Sport Design z przeprojektowanymi zderzakami. Standardowo montowane są 21-calowe felgi Macan Design w kolorze Anthracite Grey, a opcjonalnie dostępne są 22-calowe RS Spyder Design.

W ofercie lakierów pojawiają się Crayon, Carmine Red i Lugano Blue. Oprócz 15 standardowych kolorów, w ramach programu Paint to Sample dostępnych jest dodatkowo ok. 60 barw.

Wnętrze i pakiet GTS

Wnętrze otrzymało pakiet wykończenia Race-Tex z elementami skórzanymi w kolorze czarnym. Fotele sportowe z 18-kierunkową regulacją, kierownica GT i panele drzwi pokryte są tym samym materiałem. Opcjonalny pakiet wykończenia wnętrza GTS umożliwia dopasowanie detali do kolorów nadwozia – Carmine Red, Slate Grey Neo lub Lugano Blue. Elementy ozdobne wykonano z włókna węglowego, a napis GTS pojawia się na kierownicy i fotelach.

W cyfrowym kokpicie kolor nadwozia jest odwzorowany w grafice pojazdu na ekranie centralnym, a zestaw wskaźników wyświetla logo GTS. Funkcje pakietu Sport Chrono – pomiar czasu okrążeń, dane telemetryczne i analiza sektorów – obsługuje dedykowana aplikacja.

Nowe systemy i technologie

Macan GTS otrzymał najnowsze rozwiązania z całej gamy modelowej, w tym cyfrowy klucz Porsche, nowe systemy parkowania, pilot głosowy z AI, funkcję gier samochodowych oraz zwiększoną masę przyczepy do 2500 kg.

Ceny i dostępność
Nowe Porsche Macan GTS jest już dostępne w sprzedaży. Cena w Polsce zaczyna się od 480 000 zł.

Czytaj także: