PORSCHE: PRZEDSERYJNY, ELEKTRYCZNY TAYCAN ZNOKAUTOWAŁ OBECNĄ WERSJĘ!

Przedseryjne Porsche Taycan okrążyło północną pętlę o 26 sekund szybciej od obecnej wersji

Podczas przejazdu na torze Nürburgring kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern „przebił” samego siebie: przedseryjnym egzemplarzem modelu Taycan pokonał północną pętlę w ciągu 7:07,55 min. Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund lepszy od rekordowego przejazdu Kerna z sierpnia 2022 r., za kierownicą Porsche Taycan Turbo S z pakietem Performance.


Zobacz relacje:

VOLKSWAGEN: NOWY PASSAT CZYLI JESZCZE WIĘCEJ KOMFORTU
 

ROZMAITOŚCI


 

Dwadzieścia sześć sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars »wykręcił« na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55 min, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody – powiedział Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan. Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas.

Cisnąłem, ile tylko się dało – to wszystko, co mogłem uzyskać – skomentował Kern. Podczas przejazdów północna pętla Nürburgringu była do wyłącznej dyspozycji doświadczonego kierowcy. Ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz został wyposażony w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele.

W porównaniu z rekordem Porsche Taycan Turbo S z 2022 r. czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny samochód był o ponad 25 km/h szybszy. Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy tym razem Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche. Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km – co ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel. Nagranie z kamery pokładowej przedstawiające całe okrążenie zostanie opublikowane w połowie marca.