RAJD DAKAR 2014: CIĘŻARÓWKI NA OPONACH GOODYEAR

SONY DSC

Pięć wyścigowych ciężarówek i dwa pojazdy serwisowe na oponach Goodyear już za kilka dni podejmie najtrudniejsze dla każdego pojazdu wyzwanie, jakim jest udział w legendarnym Rajdzie Dakar.

Auta wyposażone w ogumienie Goodyear ORD w 13 dni przejadą około 9200 kilometrów, pędząc po bezdrożach Ameryki Południowej, pokonując m.in. Andy i pustynię Atakama. Ciężarówki należą do dwóch holenderskich zespołów: XDakar i Team GINAF Rally Power.


Zobacz także:
SPORT
RAJD DAKAR 2014


XDakar startuje z dwiema ciężarówkami, które będą wspierane przez dwa pojazdy serwisowe. Wszystkie cztery ciężarówki pojadą na oponach Goodyear 375/90 R22.5 ORD,. Dwa pojazdy XDakar to odpowiednio przygotowane ciężarówki DAF CF, startujące z numerami 512 i 522. Jako „serwisówki” również posłużą samochody marki DAF CF, które spełnią funkcję warsztatów i magazynów części zamiennych. Zespół serwisowy XDakar, składający się z 13 fachowców, będzie starał się dotrzeć do końca każdego odcinka specjalnego przed przyjazdem pojazdów startujących w wyścigu, aby zapewnić im serwis na miejscu.

GINAF to holenderski producent specjalistycznych pojazdów do pracy w najcięższych warunkach. Bezpośrednie zaangażowanie GINAF w rajdy Paryż-Dakar oraz obecny Dakar sięga 1993 roku. W 2014 roku w Dakarze zespół GINAF Rally Power wystawia trzy identyczne wyścigowe ciężarówki, które pojadą na oponach Goodyear
375/90 R22.5 ORD. Przydzielono im numery startowe 511, 514 i 524.

– Bardzo cieszy nas fakt, że zespoły XDakar i Team GINAF Rally Power wybrały opony Goodyear na Dakar 2014. Ten rajd nie jest nowością dla Goodyeara. Braliśmy już w nim udział i wiemy, jak ekstremalnym wyzwaniem jest on dla startujących w nim zawodników oraz ich sprzętu – w tym ogumienia. Opony Goodyear ORD, z których korzystają zespoły, pochodzą z naszej oferty ogumienia terenowego, projektowanego przede wszystkim pod kątem niezawodności i trakcji w najtrudniejszym terenie – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Pojazdy ciężarowe do Argentyny wyruszyły 29 listopada 2013 r. z francuskiego portu Le Havre. Rajd zaczyna się 5 stycznia br. w Rosario w Argentynie. Stamtąd trasa prowadzi na zachód do Andów, a następnie na północ przez góry do granicy z Boliwią, do której załogi wjadą 12 stycznia br. Następnego dnia ekipy znajdą się już w Chile. Trasa wiedzie dalej na południe do Valparaiso, gdzie 18 stycznia będzie meta rajdu.