SUZUKI: DEBIUT NAJNOWSZEJ ODSŁONY MODELU GSX-S1000 (CENY)

Najnowsza odsłona modelu GSX-S1000 właśnie zadebiutowała w Wirtualnym Salonie Suzuki (Suzuki Motorcycle Global Salon).

Pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach już na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Oficjalna cena nowego motocykla to 56 900 zł.


Zobacz także:

MOTOCYKLE

ROZMAITOŚCI


GSX-S1000 został zaprezentowany w 2015 jako nowy model, stworzony by dać motocyklistom przyjemność ze sportowej jazdy w ulicznych warunkach. Sercem motocykla był zestrojony na ulicę silnik o pojemności 999 cm3, który wcześniej poprowadził model GSX-R1000 do wielu zwycięstw w mistrzostwach superbike i endurance.

Silnik ten został połączony z kompaktową i lekką ramą oraz wygodną, wyprostowaną pozycją za kierownicą, by ucieleśnić podejście inżynierów Suzuki do maksymy “Run. Turn. Stop”. Założeniem było osiągnięcie jak najlepszej równowagi ogólnych osiągów i zalet użytkowych motocykla. Tak jak GSX-R1000 został zbudowany by zdominować tor wyścigowy, tak GSX-S1000 został stworzony by „kontrolować ulice”.

Pierwsza poważna aktualizacja modelu GSX-S1000 ma na celu poprawienie osiągów, dostarczenie lepszego prowadzenia, większej zwinności i mocy, by zapewnić jeszcze bardziej ekscytujące doświadczenie z jazdy, a także spełnienie nowych norm emisji spalin Euro 5, oraz dopracowanie pakietu stylistycznego, by był jeszcze bardziej zwarty i dynamiczny. Wszystko po to, by był gotów skupić na sobie uwagę i przejąć kontrolę na ulicach.

Główne założenie modelu GSX-S1000 to “Piękno Czystej Mocy”

Koncepcja modelu GSX-S1000 wyraźnie przedstawia jego rolę, jako ulicznego wojownika, który zapewnia sportowe wrażenia podczas każdego wyjazdu. Chodzi tu przede wszystkim o najlepsze osiągi, pewność prowadzenia, optymalny komfort i wygląd.

Silnik:

– Chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 , opierający się na osiągach motocykla klasy supersport, zmieniony i poprawiony w celu płynniejszego i bardziej liniowego dostarczenia mocy, głównie w niskim i średnim, najczęściej używanym na co dzień zakresie prędkości obrotowej.
– Poprawiony kompaktowy układ wydechowy 4-2-1 o nowym kształcie kolektora, z przesuniętym systemem Suzuki Exhaust Tuning (SET), nowe katalizatory oraz przebudowana komora w celu spełnienia norm emisji Euro 5.
– Poprawiony układ wtrysku paliwa, wykorzystujący dziesięciootworowe wydłużone dysze wtryskowe w każdym korpusie przepustnicy, maksymalizujący efektywność wypełnienia komory spalania, oraz przyczyniający się do zmniejszenia zużycia paliwa.
– Zachowuje imponujący dźwięk wydobywający się z dolotu powietrza, jednocześnie poprawiając jakość jego brzmienia.
– Asystent sprzęgła Suzuki Clutch Assist System (SCAS) zapewnia łagodniejszy proces hamowania silnikiem, lepszą kontrolę podczas redukcji biegów, oraz powoduje, że do obsługi dźwigni sprzęgła wymagane jest użycie mniejszej siły.

System wspomagania jazdy SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.):

– Przełącznik trybów jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) umożliwia wybór pomiędzy trzema charakterystykami mocy, według własnych preferencji oraz warunków panujących na drodze, zależnie od tego czy chcesz jeździć w sportowym stylu, trenujesz na torze, jeździsz po śliskich lub nierównych drogach, czy po prostu cieszysz się przyjemną jazdą w po miejskich arteriach.
– System kontroli trakcji Suzuki Traction Control System (STCS) oferujący 5 ustawień oraz możliwość wyłączenia, zapewnia ci pełną kontrolę nad motocyklem w każdych warunkach, jednocześnie redukując stres i zmęczenie.
– Nowy system elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire jest prostszy, lżejszy i bardziej kompaktowy niż poprzedni system oparty na mechanicznym sterowaniu linką.
– Dwukierunkowy quickshifter Quick Shift System (z możliwością wyłączenia) zapewnia szybkie i gładkie zmiany biegów bez konieczności użycia dźwigni sprzęgła. Funkcja automatycznego międzygazu podczas redukcji powoduje przyjemne, satysfakcjonujące wrażenie.
– System łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System zapewnia większą wygodę i przyjemność z jazdy, umożliwiając kierowcy uruchomienie silnika jednym szybkim naciśnięciem przycisku rozrusznika i bez konieczności naciskania dźwigni sprzęgła.
– Asystent ruszania Low RPM Assist został zaktualizowany by współpracować z systemem SCAS i sprawiać, że ruszanie ze startu zatrzymanego było jeszcze łatwiejsze i płynniejsze.

Podwozie:

Kompaktowe i lekkie podwozie zostało zaprojektowane tak by zapewnić zwinność, przyjemną charakterystykę i optymalne właściwości prowadzenia w rzeczywistych warunkach jazdy, od jazdy po mieście, aż po przejażdżki w sportowym tempie.
Podwójna aluminiowa rama z prostymi, głównymi ramionami prowadzącymi od główki ramy aż do mocowania wahacza, jest wyjątkowo sztywną i lekką konstrukcją zapewniającą zwinność i przyczepność na drodze.
– Aluminiowy wahacz pochodzi ze sportowego modelu GSX-R 1000.
– Nowa, szersza o 23 mm kierownica, z poprawionym kątem ustawienia, wraz z zaktualizowanym kształtem siedzenia pozwala osiągnąć wygodniejszą, wyprostowaną pozycję podczas jazdy w sportowym stylu.
– W pełni regulowany, odwrócony widelec KYB (Kayaba) o średnicy goleni wynoszącej 43 mm zapewnia sportową i jednocześnie komfortową charakterystykę.
– Regulowane, mocowane za pomocą dźwigni tylne zawieszenie zapewnia zwinność i stabilność.
– Sześcioszprychowe, odlewane aluminiowe koła zapewniają poręczność i sportowy wygląd.
– Opony Dunlop SPORTMAX Roadsport2 również przyczyniają się do poprawienia zwinności oraz przewidywalności prowadzenia i sportowych właściwości, jednocześnie poprawiając wyczucie przyczepności. W połączeniu z charakterystyką przedniego i tylnego zawieszenia generują większą pewność siebie przy każdej prędkości.
– Nowy zbiornik paliwa o zwiększonej do 19 litrów pojemności zmniejsza częstotliwość postojów na tankowanie i tym samym poprawia komfort podczas długich przejażdżek.
– System ABS dopasowuje siłę hamowania do dostępnego w danym momencie poziomu przyczepności nawierzchni.
– 4-tłoczkowe przednie zaciski Brembo mono-block współpracujące z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 310 mm dostarczają wysoką skuteczność i wyczucie hamulców.
– Nowy kształt siedzenia zapewnia jeźdźcowi lepsze podparcie, wygodę oraz swobodę ruchu.

Elektryka:

– Pionowy podwójny reflektor LED w sześciokątnych obudowach, zwieńczony światłem pozycyjnym również w systemie LED tworzy nowy, ostry i śmiały wygląd.
– Nowe LED-owe kierunkowskazy podkreślają agresywny design nowego GSX-S1000.
– Podwójne, zespolone tylne światło LED podkreśla stylową, kompaktową linię tylnej sekcji.
– Bogaty w informacje i czytelny wyświetlacz full-LCD prezentuje wyjątkową grafikę i niebieskie podświetlenie nawiązujące do image’u GSX-S-a 1000.