SZANGHAJ 2013: CITROEN W NATARCIU NA RYNEK CHIŃSKI

C 1_13.036.002_01

Prototyp DS Wild Rubis został zaprezentowany jako światowa premiera na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Zaprojektowany w Paryżu koncepcyjny model stanowi nową odsłonę linii DS.

Samochód korzysta z wielu zaawansowanych technologii, przyciąga wzrok i gwarantuje wrażenia z jazdy. Technologia Full-hybrid Plug-in zapewnia mu niezwykłe osiągi: 50 km zasięgu elektrycznego, 295 KM z funkcją boost i emisję na poziomie 43 CO2g/km.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Prototyp Wild Rubis wyposażony został w reflektory full LED, które obejmują 3 ruchome moduły oświetleniowe. Od dołu podkreślają je progresywnie zapalające się kierunkowskazy, a po ich obwodzie biegnie oryginalna identyfikacja świetlna – lampy do jazdy dziennej w kształcie kamertonu. Wszystkie moduły reflektorów otwierają się i zapalają zaraz po uruchomieniu samochodu w towarzystwie efektów dźwiękowych.

C 2_13.044.006_06

CITROËN NA SALONIE i NA RYNKU W CHINACH

Na salonie samochodowym w Szanghaju nie mogło zabraknąć Citroena: marki, która jest obecna na tym największym motoryzacyjnym rynku świata za pośrednictwem dwóch spółek: DPCA oferującej modele z linii C i CAPSA dedykowanej sprzedaży linii DS.

Nowości produktowe, prezentacje prototypów, rozwój sieci, inauguracje flagowych salonów sprzedaży… Podwójna ofensywa, jaką Citroen przeprowadza na wszystkich możliwych frontach ma na celu pozyskanie jak największej liczby nowych klientów w Chinach. Obecny na tym rynku od 20 lat francuski koncern nabrał rozmachu w 2012 roku, wprowadzając na tamtejszy rynek modele z prestiżowej linii DS i zawiązując drugą spółkę typu joint venture z firmą CHANGAN.

Jednocześnie kwitnie współpraca marki z lokalnym partnerem DONGFENG w ramach pierwszej ze spółek, która wprowadza w tym roku na chiński rynek trzy nowe sedany: C4 L, C5 i C-Elysée.

C 3_13.036.001_01

Światowa premiera Citroena DS5 odbyła się w 2011 roku podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju. Dwa lata później, modele DS3, DS4 i DS5 wprowadzone zostały na rynek chiński poprzez dedykowaną tej linii sieć sprzedaży, a już za kilka miesięcy model DS5 produkowany będzie lokalnie, w fabryce w Shenzhen, podobnie jak kolejne modele z linii DS. W ciągu 9 miesięcy powstało 27 punktów DS Store w największych chińskich miastach (Pekinie, Szanghaju, Kantonie, Shenzhen, itd.), a do końca tego roku ma ich być 60 w 50 głównych miastach kraju.

Jednocześnie, niedawno marka zainaugurowała DS World, pierwszy na świecie flagowy salon sprzedaży linii DS na Nanjing Road, najbardziej prestiżowej ulicy w Szanghaju. Oprócz DS5, również w Chinach, podczas Salonu Samochodowego w Pekinie w ubiegłym roku, zaprezentowany został po raz pierwszy prototyp Numéro 9. W tym roku Marka pokazuje koncepcyjny model Wild Rubis, swoje najnowsze dzieło, które pojawia się jako światowa premiera na stoisku DS podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju.

C 4_13.036.005_01

DONGFENG CITROËN

DONGFENG Citroen, pierwsza spółka joint venture marki, sprzedała w 2012 roku 224 000 samochodów (+2,5 proc.). Model C-QUATRE po restylingu uzyskał rekordowe wyniki sprzedaży (blisko 120 000 sprzedanych samochodów w ciągu roku), a odświeżony C5 również nie pozostaje w tyle, gdyż największą sprzedaż tego modelu odnotowano właśnie w Chinach. A ponieważ chińska klientela gustuje zwłaszcza w sedanach, oferowaną na tamtejszym rynku gamę wzbogaci na początku roku trójbryłowa wersja Citroena C4, czyli C4 L, pozycjonowany w górnych strefach segmentu C. Ten produkowany lokalnie w fabryce w Wuhan model już odniósł sukces, odnotowując do końca marca sprzedaż 9 000 egzemplarzy.

Citroen C-Elysée, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie roku, uzupełni ofertę proponowaną chińskim nabywcom. Dynamicznie rozwijająca się sieć handlowa powiększyła się w 2012 roku o 56 dodatkowych punktów sprzedaży (w sumie działa 404 punktów sprzedaży) i Citroen Experience Center, nowy flagowy salon otwarty w grudniu ubiegłego roku na Nanjing Road w Szanghaju.

C 5_12.112.018a_01