TOYOTA: LAND CRUISER 70 WRACA NA RYNEK JAPOŃSKI

Niezawodna, trwała i stworzona do jazdy w najtrudniejszych warunkach Toyota Land Cruiser 70 powraca na rynek japoński.

Nowa odsłona debiutuje z mocnym turbodoładowanym silnikiem Diesla, udoskonalonym układem jezdnym oraz najnowszymi systemami bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.


Zobacz relacje:

CITROEN: NOWY E-C3 ZDOBYWCĄ NAGRODY ECOBEST 2024 AWARD
 

ROZMAITOŚCI


 

Toyota Land Cruiser 70 zadebiutowała w 1984 roku i z modyfikacjami jest produkowana do dziś. Auto od prawie 40 lat buduje renomę za sprawą trwałości, niezawodności i sprawności w terenowych warunkach. Dzięki zastosowaniu mocnego, turbodoładowanego silnika Diesla znanego z dostępnych w Europie modeli Hilux i Land Cruiser 250 auto wraca na rynek japoński. Najnowsza generacja zyskała także udoskonalony układ jezdny i nowoczesne systemy ułatwiające jazdę po bezdrożach.

Sprawdzony napęd i nowoczesne systemy

Przygotowana na rynek japoński Toyota Land Cruiser z serii 70 zyskała dynamiczny i oszczędny silnik Diesla 1GD-FTV z turbodoładowaniem. Jednostka o pojemności 2,8 l ma 204 KM/150 kW mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego, który jest przenoszony na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni automatycznej (6 Super ECT). Samochód został także wyposażony w ogromny bak paliwa o pojemności 130 litrów.

Toyota Land Cruiser 70 łączy klasyczny wygląd z nowoczesną technologią. Oprócz wytrzymałej konstrukcji opartej na ramie i elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego, terenówka korzysta z nowoczesnych systemów wsparcia jazdy w terenie takich jak układ stabilizacji toru jazdy (VSC), aktywna kontrola trakcji (A-TRC), system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) czy układ wspomagania zjazdu ze wzniesienia (DAC), dzięki czemu prowadzi się pewnie i stabilnie.

Toyota Land Cruiser 70 zyskała także nowoczesne systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), wspomagające nie tylko jazdę w terenie, ale i w ruchu ulicznym i na parkingach.

Stylistyka rasowej terenówki

Karoseria nowej Toyoty Land Cruiser 70 zdominowana jest przez poziome i pionowe linie. Nadwozie ma 4890 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1920 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi wynosi 2730 mm. Kanciaste kształty, krótkie zwisy i ścięte narożniki ułatwiają przeprawianie się po trudnym terenie. Jazdę po bezdrożach ułatwiają także spore okna i niska linia szyb. W kabinie wszystkimi funkcjami steruje się za pomocą dużych i fizycznych przycisków, dzięki czemu łatwo w nie trafić podczas jazdy po nierównościach. Detalem stylistycznym nawiązującym do historii modelu jest lusterko zamontowane na błotniku.

Legendarna od ponad 70 lat

Od ponad 70 lat Toyota Land Cruiser jest synonimem wytrzymałości, niezawodności i niesamowitych zdolności terenowych. Historia tego modelu rozpoczęła się od Toyoty BJ zaprezentowanej 1 sierpnia 1951 roku, która jako pierwszy pojazd w historii zdobyła szóstą stację góry Fuji. Tak narodziła się legenda Land Cruisera – samochodu, który pozwala dotrzeć wszędzie i bezpiecznie wrócić. Kolejne generacje i wersje budowały globalną renomę modelu. Toyota Land Cruiser to jeden z najpopularniejszych samochodów w historii marki. Terenówka oferowana w 170 krajach na całym świecie sprzedała się w łącznej liczbie około 11,3 mln sztuk.