VOLVO: PREZENTACJA NOWEGO 7900 HYBRID

Volvo 1_7900_1_30

Po raz pierwszy w Polsce został zaprezentowany nowy autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid. To najnowsza generacja modeli hybrydowych Volvo, zapewniająca o 39 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z autobusami z silnikiem diesla tej samej kategorii.

Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo rozpoczęła się w 2010 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1000 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie. Hybrydowe autobusy Volvo trafiły również do Brazylii, Meksyku i Chin. Sukces wynika z faktu, iż pojazd łączy wydajność energetyczną z właściwościami sprzyjającymi ochronie środowiska.

Volvo 2_7900_2_30

– Wprowadzając tak dużą ilość autobusów hybrydowych na ulice europejskich miast, Volvo udowodniło, że oferuje produkt spełniający najwyższe wymagania klientów, jeśli chodzi o całkowity koszt użytkowania pojazdu, jego dostępność do jazdy, a także oddziaływanie na środowisko w różnych warunkach, od zatłoczonego ruchu miejskiego, po jazdę na trasach międzymiastowych – mówi Erland Morelissen, Dyrektor Zespołu Hybrid, Volvo Bus Corporation.

Technologia hybrydowa Volvo

Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Model 7900 Hybrid zużywa do 39 proc. mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.

Autobus wyposażony jest w nowy 5-litrowy silnik diesla 240 KM firmy Volvo zgodny z Euro 6, spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych oraz w silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.