VOLVO: RUSZYŁA PRODUKCJA ELEKTRYKA XC40 RECHARGE

Elektryczny model Volvo XC40 Recharge jest już produkowany. Z taśm montażowych w belgijskiej fabryce wyjeżdżają pierwsze samochody.

To pierwszy z kilku nowych aut na prąd, jakie szwedzka marka pokaże światu w najbliższych latach.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki tym pojazdom producent zmniejszy emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40 proc. do 2025 roku. Za pięć lat elektryki mają stanowić połowę sprzedaży Volvo Cars.

Wszystkie elektryczne XC40, które opuszczą w tym roku fabrykę są już sprzedane. Obecnie można zamawiać to auto już z przyszłoroczną datą produkcji. Pierwsze egzemplarze XC40 Recharge trafią do użytkowników Europy Zachodniej jeszcze w tym miesiącu. W Polsce model pojawi się kilka miesięcy później.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów elektrycznych następuje po okresie przygotowań, w którym fabryka w Gandawie zbudowała serię aut przedprodukcyjnych. Ten proces to standardowa procedura dla każdego nowego modelu. Personel produkcyjny przeszedł specjalistyczne szkolenie w zakresie budowania aut elektrycznych.

– Dzisiejszy dzień jest wyjątkowy dla Volvo Cars i wszystkich pracowników fabryki w Gandawie. Ponieważ wprowadzamy coraz więcej odmian elektrycznych w naszej ofercie, fabryka w Gandawie jest prawdziwym pionierem w naszej globalnej sieci produkcyjnej – powiedział Javier Varela, szef globalnych operacji przemysłowych i jakości.

Pierwszy elektryk Volvo powstał na platformie podłogowej CMA opracowanej w ramach grupy Geely. Sam XC40 to obecnie najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i pierwsze auto marki, które zdobyło nagrodę European Car of the Year.

XC40 Recharge z napędem na cztery koła oferuje na jednym ładowaniu zasięg ponad 400 km (WLTP). Łączna moc dwóch silników elektrycznych wynosi 408 KM. Akumulator można naładować do 80 proc. pojemności w około 40 minut korzystając z szybkiej ładowarki.

W nowym aucie zamontowano system pokładowy i multimedialny oparty na Androidzie. Daje on znacznie większe możliwości personalizacji, zintegrowania multimediów i sterowania „twardymi” funkcjami auta. Będzie możliwość bezprzedowodowego przeprowadzania aktualizacji systemu operacyjnego.

XC40 jest bardzo bezpiecznym samochodem. Jego elektryczna wersja jest jeszcze bardziej wzmocniona, by zrekompensować brak silnika spalinowego w komorze, który usztywnia przednią część nadwozia. Jest za to dodatkowy schowek zwany frunk (od słów front + trunk).

Akumulator jest chroniony przez klatkę bezpieczeństwa osadzoną w środkowej części konstrukcji nadwozia samochodu. Jego umieszczenie w podłodze samochodu obniża również środek ciężkości pojazdu.