VOLVO TRUCKS: PREZENTACJE INNOVATION IN CONSTRUCTION

vol_spotk1

Juz dziś, 28 kwietnia rozpoczyna się cykl prezentacji samochodów ciężarowych Volvo do zastosowań budowlanych. Uwaga tych spotkań koncentruje się na innowacyjnym rozwiązaniu Volvo – potrójnej osi zespolonej Tridem.

W trakcie prezentacji, które odbywają się w 10 lokalizacjach w Polsce, klienci mają okazję zobaczyć oraz przetestować samochody Volvo FMX, z potrójną osią zespoloną, z zabudowami KH-Kipper oraz Volvo FH z zabudową hakową firmy HIAB z układem szybkiego ładowania kontenera.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

– Volvo FMX nadaje segmentowi transportu budowlanego wyrazistą tożsamość, a jego wytrzymałość, właściwości jezdne, innowacyjne rozwiązania wspierające wydajność kierowcy powodują, że nasz samochód do zastosowań budowlanych spełnia najwyższe wymagania klientów z tego sektora – mówi Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks Poland.

Innowacja Volvo Trucks

Potrójna oś zespolona Tridem to innowacyjne rozwiązanie opracowane przez Volvo. Podwozie FMX 8×4 z pojedynczą osią przednią może być wyposażone w potrójną tylną oś zespoloną z zawieszeniem pneumatycznym, której wleczona oś składowa jest skrętna, sterowana elektro- hydraulicznie. Rezultatem tego jest niespotykanie mała średnica zawracania, co zdecydowanie ułatwia sprawne manewrowanie pojazdem, szczególnie w ciasnym terenie. Przekłada się to na oszczędność czasu kierowcy i mniejsze zużycie pojazdu oraz paliwa.

volv_spotk2

Inne zalety osi Tridem:
– podniesienie osi wleczonej skutkuje mniejszym zużyciem opon i paliwa, a pojazd zwiększa uniwersalność zastosowania;
– zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny rozkład nacisków na osie, co oznacza lepsze właściwości trakcyjne; aby zwiększyć je jeszcze bardziej, kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia;
– posiada doskonałą stabilność podczas podnoszenia skrzyni ładunkowej;
– oś zespolona Tridem ma nośność max do 36t;
– zawieszenie pneumatyczne powoduje, że Volvo FMX posiada „płaską linię brzucha“: żaden z istotnych podzespołów nie znajduje się poniżej osi ani nie wystaje poza obrys tylnych opon;
– zwiększony prześwit stanowi istotną przewagę w wymagającym terenie.

Terminarz prezentacji budowlanych Volvo Trucks:
– 28 kwietnia: Pietrzykowice (Kąty Wrocławskie);
– 6 maja: Skawina
– 12 maja: Kielce;
– 27 maja: Trójmiasto;
– 12 czerwca: Nowa Wieś Wielka k/Bydgoszczy
– 18 czerwca: Nijhof-Wassink, Tarnowo Podgórne k/Poznania;
– 20 czerwca: Autosfera, Styrzyniec;
– 23 czerwca: Młochów;
– 26 czerwca: Świdnik;
– 26 czerwca: Białystok;
– 9 lipca: Będzieszyn.