NAJCZĘŚCIEJ KONTROLOWANE DROGI W POLSCE – KTÓRE?

Policja-kon1

W tym roku początek czerwcowego, długiego weekendu wypada wyjątkowo w pierwszy dzień wakacji. Z tej okazji musimy się liczyć, że na drogach zrobi się tłoczno.

I mowa tu nie tylko o spragnionych wypoczynku urlopowiczach, ale także wzmożonych patrolach drogówki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Gdzie mamy największe szanse na spotkanie ze stróżami prawa? Sprawdzili to eksperci z Telematics Technologies, firmy będącej dostawcą popularnej nawigacji NaviExpert.

Zestawienie miejsc, w których najczęściej można natknąć się na patrol drogówki, a także ranking najczęściej kontrolowanych odcinków dróg krajowych w poszczególnych województwach powstały na podstawie ostrzeżeń zgłaszanych przez użytkowników nawigacji NaviExpert oraz z aplikacji antyradarowej Rysiek.

– Analizowany przez nas 31-dniowy okres rozpoczął się w piątek przed majówką i trwał do 26 maja. Zestawienie uwzględnia więc inną, równie popularną okazję do dłuższych wyjazdów jaką jest majówka. To o tyle istotne, że wiele ze wskazanych na mapie miejsc to kontrole na popularnych „weekendowych” trasach w kierunku gór, wybrzeża czy Mazur. Tym razem może być ich jeszcze więcej – w tym roku wakacje zaczynają się tuż przed długim weekendem – tłumaczy Katarzyna Przybylska z Telematics Technologies.

Tam spotkasz drogówkę na bank

Czego dowiemy się z zestawienia? A między innymi tego, która z dróg krajowych jest niekwestionowanym zwycięzcą, jeśli chodzi o liczbę często prowadzonych na niej kontroli drogowych! Jak się okazuje, tytuł ten należy do drogi krajowej nr 7 (E77)– zarówno jeśli będziemy nią chcieli jechać z Warszawy nad morze jak i w kierunku Zakopanego. Ta droga króluje w zestawieniach najczęściej kontrolowanych odcinków dróg krajowych aż w 3 województwach: mazowieckim, świętokrzyskim i małopolskim.

Na miano „drogowego ewenementu” zasługuje także inna droga, którą wielu z nas podąża w drodze na bałtyckie plaże. Chodzi o drogę krajową nr 6 (E28). Na stosunkowo krótkim, bo 85-kilometrowym jej odcinku między Gdynią a Nową Dąbrową (trasa na Słupsk) system NaviExpert odnotował najwięcej zgłoszeń kontroli drogowych w całym województwie pomorskim!

Innymi, stosunkowo mocno „lubianymi” przez patrole policji drogami są droga krajowa nr 1 (zarówno na jej odcinkach w województwie śląskim, jak i województwie łódzkim), DK 10 (w województwach kujawsko- pomorskim i zachodniopomorskim), DK 3 ( w województwach dolnośląskim i zachodniopomorskim) oraz DK 11 (w województwach wielkopolskim oraz opolskim).

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Oczywiście, planując podróż nie warto jeździć na pamięć – sytuacja na drogach cały czas się zmienia.

– Zachęcamy wszystkich do wsparcia się naszą nawigacją – tym bardziej, że nowi użytkownicy mogą to zrobić za darmo. NaviExpert, nie tylko z wyprzedzeniem poinformuje nas o kontrolach czy fotoradarach, ale też pozwoli uniknąć stania w korkach. Jak się bowiem okazuje – kierowcy często decydują się na szybszą jazdę, bo chcą nadrobić właśnie czas stracony w korkach. My pozbawiamy ich tej wymówki – tłumaczy Przybylska.

Wybierając się w podróż pamiętajmy, że na szali kładziemy bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich, a rolą nawigacji wyposażonej w ostrzeżenia o zdarzeniach drogowych nie jest zachęcanie kierowców do omijania przepisów, ale prewencja. Po pierwsze: kontrole często (choć niestety nie jest to reguła) odbywają się w miejscach, w których rzeczywiście ze względów bezpieczeństwa warto zdjąć nogę z gazu.

Po drugie: informacja o kontroli podana zawczasu eliminuje gwałtowne hamowania na widok policji.

– Zależy nam na bezpieczeństwie, dlatego nasza aplikacja na bieżąco przypomina kierowcom o dopuszczalnej prędkość na danym odcinku drogi. Dodatkowo, o tym by zwolnić może nam przypominać na przykład… głos bliskiej osoby. Jeśli nagramy komunikat zachęcający do bezpiecznej jazdy, to będzie się on odtwarzał gdy będziemy jechać za szybko – dodaje Przybylska.

Jak zaznaczają eksperci z Telematics Technologies, przygotowane zestawienia nie uwzględniają kontroli na autostradach i drogach ekspresowych. Dlaczego? Mimo że również tam występują, to jednak ich lokalizacje są przewidywalne i prowadzone zazwyczaj przez patrole drogówki w okolicach bramek oraz przez Inspekcję Transportu Drogowego przy wagach dla aut ciężarowych.