AUTO ZURICH 2023: OPEL ZAPREZENTOWAŁ MODEL ROCKS E-XTREME

Opel Rocks e-XTREME został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Zurychu

Po prezentacji na tegorocznych targach motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium i największym belgijskim festiwalu sportów miejskich w Brukseli – Brussels Urban Sessions, Opel Rocks e-XTREME wkrótce ponownie został zaprezentowany publiczności na Salonie Samochodowym Auto Zurich (od 2 do 5 listopada; hala 2, stoisko B15) a niebawem również na targach motoryzacyjnych Essen Motor Show (od 2 do 10 grudnia; hala 7, stoisko A10).


Zobacz także:

AUTO ZURICH 2023: ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO PEUGEOT E-3008
 

AUTOSALONY


 

Unikalny pojazd koncepcyjny bazuje na czterokołowcu Opel Rocks Electric, który oferuje lokalnie bezemisyjną radość z jazdy dla dwóch osób w wieku od 15 lat (w Niemczech). Rocks e-XTREME jest zwycięzcą #OpelDesignHack, wyzwania, dzięki któremu społeczność Opla mogła wziąć udział w stworzeniu pojazdu koncepcyjnego. Opel potraktował wyzwanie „Ty projektujesz, my to budujemy” – dosłownie i urzeczywistnił projekt.

Inżynierowie Opla postawili sobie trudne wyzwanie, ponieważ podczas budowy pojazdu typu one-off chcieli jak najwierniej oddać model 3D. Opel Vizor został również zinterpretowany na nowo i wyposażony w dwufunkcyjne światła LED marki LIGHTWORKS GmbH. Kierunkowskazy, światła pozycyjne i światła do jazdy dziennej zapewniają jednorodne oświetlenie i mają odpowiedni układ rozpraszania ciepła.

Aby utrzymać niską masę, Vizor i błotniki wyprodukowano za pomocą druku 3D. Marka Opel współpracowała w tym zakresie z firmą 4D Concepts GmbH. Przykładowo, poszerzenia nadkoli wykonano z PA12 – polimeru nylonowego często stosowanego ze względu na jego wytrzymałość, odporność na rozciąganie i zdolność do zginania bez pękania.

Kolejną atrakcją Rocks e-XTREME jest jego niepowtarzalny offroadowy wygląd. Aby uzyskać wygląd „off-roadera”, zespół w Rüsselsheim zwrócił się do specjalistów od amortyzatorów, firmy H&R, która opracowała unikalne amortyzatory specjalnie na potrzeby „Design Hack”. Sportowe amortyzatory składają się z aluminiowej kolumny typu coil-over połączonej z systemem sprężyn 50 mm.