BMW: NOWE TECHNOLOGIE I MATERIAŁY W MODELU i8

BM1_7

W Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się premierowa prezentacja futurystycznego, elektrycznego modelu BMW i8. Dziennikarze i zaproszeni goście mogli na własne oczy obejrzeć samochód, który przekracza dotychczasowe standardy marki.

Pojazd jest rzeczywiście innowacyjny, zarówno z pod względem designu, jak szczególnie najróżniejszych rozwiązań technologicznych i zastosowanych systemów.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
TECHNIKA


Proces produkcji samochodów serii BMW, w tym najnowszego modelu i8, cechuje się innowacyjnymi technologiami wytwórczymi oraz stosowaniem nowych materiałów.

To łańcuch wartościujący, całkowicie identyfikowalny z kryteriami zrównoważonego rozwoju. Poczynając od wydobycia i wytwarzania surowców, poprzez funkcjonalność pojazdów oszczędzających energię, po recykling na końcu łańcucha.

BM 2_8

Zarówno podczas projektowania, jak i w produkcji sportowego, hybrydowego (plug in) BMW i8 najważniejszym czynnikiem było oświadczenie technologiczne BMW Group. Przejawia się m.in. w przemysłowym wytwarzaniu składników z włókien węglowych oraz z plastiku wzmacnianego karbonem (CFRP), w silniku spalinowym, jak i jednostce elektrycznej – wszystko odbywa się całkowicie w ramach grupy.

Architektura BMW i8 opiera się na dwóch elementach: module Life, klatki pasażerskiej wykonanej z CFRP oraz aluminiowy moduł Drive, który obejmuje kompletny układ napędowy oraz technologie zawieszeniowe. Koncepcja LifeDrive oraz zastosowanie CFRP pozwala na skrócenie czasu produkcji o połowę w porównaniu z wymaganiami wytwórczymi dla auta montowanego na konwencjonalnej linii produkcyjnej. Proces ten wymaga mniej inwestycji, bo znika kwestia wysokich kosztów związanych z prasami tłoczącymi nadwozie oraz lakiernią, a moduły Life i Drive mogą być wytwarzane obok siebie.

Sieć wytwórcza modeli BMW i składa się z fabryki w Moses Lake, Washington, gdzie wytwarzane są włókna węglowe, oraz fabryki w Wackersdorf, gdzie włókna węglowe przetwarzane są na karbonowe laminaty. Obie te fabryki są zarządzane przez SGL Automotive Carbon Fibers (ACF), spółkę joint venture BMW Group i SGL Group. Oprócz nich w sieci są własne fabryki BMW Group w Dingolfing, Landshut i Lipsku.

Montage BMW i8