BMW: OSTATNIE TESTY PRZED PREMIERĄ NOWEJ SERII 2 COUPE

Na zakończenie procesu przygotowań do produkcji seryjnej, nowa edycja flagowego samochodu sportowego w segmencie kompaktowym premium – BMW serii 2 Coupé – rzechodzi testy dynamiki jazdy i finalne strojenie. Rozpoczęcie produkcji późnym latem 2021 r.

Końcowa faza przygotowań do seryjnej produkcji rozpoczyna się od testów dynamicznych i dostrajania systemów napędu i układu jezdnego na torze wyścigowym.


Zobacz relacje:

PREMIERY


 

Zalety nowego BMW serii 2 Coupé w konkurencyjnym środowisku to napęd na tylne koła, mocny sześciocylindrowy silnik, zrównoważony rozkład masy na osie w proporcjach niemal 50:50, sztywna karoseria i układ jezdny zaprojektowany pod kątem zwinności i dynamiki.

Sportowa radość z jazdy w tradycji BMW 2002.

Nowe BMW serii 2 Coupé, którego produkcja rozpocznie się późnym latem 2021 roku, jest zaprojektowane z myślą o sportowej radości z jazdy. Stanowi tym samym kontynuację tradycji zwinnych, kompaktowych i mocnych modeli dwudrzwiowych marki, która istnieje od czasów BMW 2002. Pod względem oddawania mocy, trakcji, dynamiki na zakrętach i precyzji prowadzenia nowe BMW serii 2 Coupé spełnia potrzeby wymagających klientów szukających sportowego charakteru w kompaktowym samochodzie klasy premium.

W procesie rozwojowym nowego BMW serii 2 Coupé ostatecznym egzaminem zawieszenia, resorowania i amortyzacji, układu kierowniczego i hamulcowego są jazdy testowe i przygotowawcze na Pętli Północnej toru Nürburgring. Ponadto testy odbywają się na drogach publicznych w okolicach Monachium oraz w ośrodku testowym BMW Group w Maisach.

BMW M jako topowy model w palecie.

Topowy model BMW M240i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,2 1/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 186 g/km; wartości tymczasowe wg WLTP) wyposażone jest w mocny, 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo. Jednostka generuje maksymalną moc 275 kW (374 KM) i oferowana jest w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Model BMW M przenosi moc na drogę za pośrednictwem inteligentnego napędu na wszystkie koła BMW xDrive.

Testy dynamiki jazdy na torze Nürburgring oferują możliwość dopracowania napędu na wszystkie koła ze sportowym mechanizmem różnicowym M tylnej osi. W pełni adaptacyjna blokada sterowana przez silniczek elektryczny optymalizuje trakcję i stabilność jazdy na zakrętach. Odpowiednio dozowany rozdział napędu pomiędzy tylnymi kołami umożliwia znacznie większe przyspieszenia poprzeczne, a także wyraźny wzrost dynamiki podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

Koncepcja pojazdu konsekwentnie nastawiona na dynamikę jazdy.

Niezależnie od silnika wszystkie warianty modelowe nowego BMW serii 2 Coupé mają niezwykle sztywną strukturę karoserii. Statyczna sztywność skrętna została zwiększona o około 12 procent w stosunku do poprzedniego modelu, między innymi dzięki zastosowaniu wzmocnień w tylnej części pojazdu, co przyczynia się do wysokiej zwinności nowego BMW serii 2 Coupé. Ponadto koncepcja pojazdu konsekwentnie nastawiona na dynamikę jazdy obejmuje znacznie zwiększony rozstaw kół na przedniej i tylnej osi, co skutecznie redukuje przechyły nadwozia i wahania obciążeń kół przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Wszystkie warianty modelowe nowego BMW serii 2 Coupé są standardowo wyposażone w amortyzatory zależne od skoku, których precyzyjne dostrojenie w trakcie testów dynamiki jazdy skutkuje zauważalnie lepszą równowagą pomiędzy sportowym charakterem a komfortem jazdy. Ich czuła reakcja na niewielkie nierówności drogi zapewnia komfortową kompensację drgań. Podczas jazdy po dużych wybojach ruchy nadwozia są redukowane przez odpowiednio większe siły tłumienia. W nowym BMW serii 2 Coupé oferowany jest opcjonalnie adaptacyjny układ jezdny M. Elektronicznie sterowane amortyzatory oferują możliwość wyboru odpowiedniej charakterystyki zarówno dla sportowej, jak i komfortowej jazdy.

Precyzyjne kierowanie, zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne.

Oprócz mocnych i bezpośrednich hamulców również precyzyjny układ kierowniczy zapewnia dobre właściwości jezdne tego dwudrzwiowego modelu. Obok równomiernego rozkładu masy na obie osie przyczynia się do tego także zestrojenie układu kierowniczego oraz wysoka sztywność punktów mocowania przedniej osi. Dostępny opcjonalnie w nowym BMW serii 2 Coupé adaptacyjny sportowy układ kierowniczy łączy w sobie jeszcze większą precyzję prowadzenia na zakrętach z mniejszą liczbą obrotów koniecznych przy parkowaniu i manewrowaniu.

Stylistyka nadwozia nowego BMW serii 2 Coupé odzwierciedla nowoczesny język stylistyczny marki. Zauważalne dopiero przy dokładniejszym spojrzeniu, ale natychmiast odczuwalne podczas szybkich jazd testowych na torze Nürburgring rozwiązania w modelach BMW M zapewniają optymalne właściwości aerodynamiczne. Oprócz charakterystycznej dla tego modelu dokładki przedniego zderzaka, przedniego splittera i zasłon powietrznych, również deflektor, osłony zbiornika paliwa i tylnej osi, a także dopasowany do strumienia powietrza kształt wzmocnień podwozia, zapewnia redukcję wyporu na przedniej osi o 50 procent w porównaniu z poprzednim modelem.